گفت و گو با رایان قربانی از نهم تا قبولی در مدرسه تیزهوشان شیراز

گفت و گو و مصاحبه با رایان قربانی دانش آموز موفق پایه نهم قلم چی شهر جم با بیش از 500 پاسخ صحیح و قبولی درمدرسه تیزهوشان شیراز

گفت و گو با رایان قربانی از نهم تا قبولی در مدرسه تیزهوشان شیراز

نام و نام خانوادگی: رایان قربانی

پایه :دهم ریاضی

نام شهر و استان: استان بوشهر، جم

میانگین تراز: 6300

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: سال نهم ( یک سال)_12 آزمون اصلی

شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس روانشناسی،مشاور

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس مهندس مکانیک،کارمند پالایشگاه

 

مدارس تحصیلی من : سال اول دبستان مدرسه دولتی  بهار انقلاب در کرمانشاه، سال دوم و سوم مدرسه دولتی امید ایران در جم، سال چهارم و پنجم مدرسه غیر انتفاعی  نخبگان در جم، سال ششم مدرسه  دولتی شهید تندگویان در جم، سال های هفتم و هشتم و نهم دبیرستان غیرانتفاعی  مفید در جم، سال دهم مدرسه تیزهوشان محمدرسول الله در شیراز.

 

مصاحبه گر: کاوه قربانی

 

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
  2. من از طریق مادرم که ایشان هم در این موسسه شرکت می کردند با کانون آشنا شدم.

 

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
  2. مهم ترین دستاورد من از شرکت در آزمون ها قبولی در آزمون تیز هوشان بود،همچنین با این آزمون ها مطالب بیش از پیش در ذهن من تکرار شدند و باعث شد که مطالب بهتر در ذهن من بماند.

 

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
  2. بله ،زیرا شباهت بسیاری به آزمون های اصلی داشتند و باعث می شدند که بتوانم با پیدا کردن اشتباهاتم و مرور نکات در ذهنم درصدهای بالاتری را از آزمون های اصلی کسب کنم.

گفت و گو با رایان قربانی از نهم تا قبولی در مدرسه تیزهوشان شیراز

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ 
  2. بله،برنامه ی راهبردی را به چند بخش برای خودم تقسیم می کردم و طوری برنامه ریزی می کردم که قبل از روز آزمون تمام مطالب خوانده باشم.

 

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
  2. درس های عربی،دینی و ریاضی نقاط قوت من هستند،و من پس از مدرسه با تست و خواندن دوباره ی این دروس آنها را در ذهنم تثبیت می کردم.

 

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
  2.  بله من در اوایل سال در درس ریاضی ضعیف بودم،اما با کتاب های آبی و سه سطحی و بیشتر وقت گذاشتن برای این درس توانستم این درس را تبدیل به نقطه قوت خودم کنم.

 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
  2. برای تیزهوشان تقریبا 6 ساعت و برای آزمون های کانون تقریبا 4 تا5 ساعت در طول روز درس می خواندم و تقریبا 60% از زمانم را برای تست زنی می گذاشتم.

 

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
  2. بله،با تکمیل این دفترچه من با اعتماد به نفس بیشتری به جلسه ی آزمون می رفتم زیرا می دانستم که مطالب لازم را خوانده ام و می توانستم نتیجه ی مطلوبی را بگیرم.

 

 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟  
  2. زیرا قبولی در تیزهوشان شروع مسیر من بود و من باید برای ادامه دادن این مسیر،پیوستگی خودم را در آزمون حفظ کنم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
  2. ابتدا سریع سوالات درست را دوباره بررسی می کردم،سپس غلط ها را بررسی می کردم و سعی می کردم بفهمم چرا به آنها پاسخ غلط داده ام و دوباره آنها را حل می کردم،سپس نکاتی را از آنها در می آوردم که برایم کلیدی بودند،و بعد به سراغ سوالات بی پاسخ می فتم و آنها را نیز کامل بررسی می کردم.

 

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
  2. بله،مقام سوم در محور برنامه نویسی جشنواره خوارزمی، مقام دوم در سرود گروهی، زبان آلمانی،نواختن گیتار و ... از مهارت ها و دستاورد های غیردرسی من هستند.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
  2. برای امتحانات نهایی من کم تر تست زدم و بیشتر وقتم را به حل کردن نمونه سوالات امتحانی سال های قبل اختصاص دادم که با نمونه و طرح سوالات آشنا باشم.

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
  2. از اول سال ، هدف من قبولی در آزمون تیزهوشان بود اما از بهمن 1403 بیشتر از قبل روی این موضوع تمرکز کردم تا بهترین نتیجه را بگیرم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
  2.  از هوش کلامی و غیرکلامی برای استعداد تحلیلی استفاده کردم و هر روز بین 30تا40 تا تست از هر کدام این کتاب ها را حل می کردم.

 

  1. از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
  2. از سه سطحی های ریاضی و علوم برای دروس تخصصی و کتاب های آبی دینی ،مطالعات اجتماعی ،فارسی و عربی برای استعداد تحصیلی استفاده کردم و سعی می کردم که حداقل روزی 150تا 200 تست از این کتاب ها حل کنم.

 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟
  2. اول جزوء های استاد و بعد درسنامه ی کتاب های قلم چی را می خواندم و سپس تست می زدم و از پاسخ نامه ها برای پیدا کردم اشتباهاتم و نکات مهمی که باعث آنها شده بود استفاده می کردم.

 

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
  2. مطالعه آنها را چند بار تکرار کردم که مطالب آنها در ذهن من تثبیت شوند.

 

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
  2. هر روز 30تا40 تست هوش کلامی و غیر کلامی را حل می کردم و بین 150تا200 تست استعداد تحصیلی و بیشتر وقتم را برای استعداد تحصیلی گذاشتم.

 

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
  2. در آن زمان بیشتر از هر وقت دیگری از کتاب های سه سطحی برای تسلط به مطالب استفاده کردم.

 

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟
  2. بله،زمان ها و دفترچه های این سوالات خیلی شبیه به تیزهوشان بود و فضای آزمون تیزهوشان را به من نشان داد و باعث شد که کمتر در جلسه آزمون ورودی استرس داشته باشم.

 

 

 

Menu