نام و نام خانوادگی:فاطمه مومنی نسب
پایه :ششم
نام شهر و استان:شیروان-خراسان شمالی
میانگین تراز:6300
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:سال ششم 19 آزمون
شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-کارشناسی مترجمی زبان
شغل و تحصیلات پدر :نیروهای مسلح
مصاحبهگر : نازنین عطاردی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
دختر خاله ی من قبل از من به کانون میرفت و من وقتی موفقیت های او و قبولی او را در کنکور دیدم تصمیم گرفتم من هم در ازمون های کانون شرکت کنم
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
به دست آوردن معدل خیلی خوب در تمام دروس و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت و قبولی در تیزهوشان
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله - در ازمون ها شرکت میکردم و بعدا با توجه به کارنامه درس هایی که در آن ضعیف بودم را مجدد مرور میکردم
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
باتوجه به برنامه های راهبردی در طی هفته زمان بندی میکردم برای مثال اگر فصل ریاضی سخت بود زمان بیشتری را در برنامه ریزی قرار میدادم
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
من در درس ریاضی - اجتماعی - هدیه - قران موفق بودم و کمی در درس های فارسی و علوم ضعف داشتم اما توانستم با تلاش ضعف های خودم را برطرف کنم
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله در درس های علوم که کمی ضعیف بودم توانستم با استفاده از کتاب های کانون و تلاش و زمان بیشتر ، موفق شوم
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
من روزی ۴ تا ۵ساعت درس میخواندم و حدود ۳ ساعت از زمان خودم را به تست زنی اختصاص می دادم
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله باتکمیل دفتر برنامه ریزی میتوانستم زمانم را مدیریت کنم و بدانم که چقدر درس میخوانم و برای هر درس چقدر زمان میگذارم
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
وقتی ازمون تمام می شود و به خانه می آمدم دوباره سوال ها را حل میکردم و اشتباهاتم را پیدا میکردم و بعد امودن پاسخ تشریحی دوباره دفترچه را تحلیل میکردم
- دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
مدیریت زمان - کاهش استرس - برنامه ریزی موفق که هم برای درس خوب است هم زندگی
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
با استفاده از برنامه ریزی درس هایم را به خوبی مرور میکردم و ضعفم را برطرف میکنم
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان پنجم
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
هوش کلامی و غیرکلامی-سرعت و دقت-12 آزمون-20 آزمون-تست زمان دار میزدم
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
سه سطحی ریاضی فارسی و علوم-علوم آبی و ریاضی آبی و فلش کارت
درسنامه مطالعه میکردم و تست زمان دار میزدم
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه را میخواندم-بعد تست میزدم و بعد پاسخ ها را دقیق چک میکردم
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
حداقل دوبار
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
اول درس های مدرسه را میخواندم بعد بصورت پیشرفته تر برای تیزهوشان سوالات را حل میکردم
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
با کمک پشتیبان خوبم یک برنامه دقیق نوشتم و تست زیاد حل کردم
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله شرکت کردم بسیار مفید بودند
