لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصرا سوابق خود را بیان کنید؟
آرش رمضانیان هستم مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی قوچان با رتبه کنکور ۱۸۰۰
و دبیر مدارس سما،علوم و بیش از ۱۲ سال سابقه تدریس دارم .
سابقه همکاری با کانون: بیش از سه سال طراح سوالات آزمون های قلمچی - شرکت در پروژه کلید زنی درس شیمی کنکور همه ساله
آیا تمایل به همکاری با کانون فرهنگی آموزش را دارید؟در چه زمینهای تمایل به همکاری دارید؟
بله - علاقه مند به طراحی سوال و تالیف کتاب و تولید محتوا در سایت و دی وی دی های آموزشی کانون .
مصاحبه گر: گوهر مرادی

چرا کتاب پرتکرار شیمی را به دانش آموزان خود معرفی کردهاید؟ به نظر شما این کتاب چه ویژگیهایی دارد؟
برای تثبیت مطالب درسی - تطابق کاملا نزدیک با سوالات نهایی .
به نظر شما ویژگی خاص این کتاب ها چیست؟
این کتاب اولین ویژگی جالبی که دارد،این است که برخلاف بقیه کتاب های بازار که سوالات یک مدرسه را به صورت امتحانی میگذارند این کتاب بهترین سوالات مدارس برتر کشور رو جمع آوری کرده و در اختیار دانش آموزان قرار داده است .
زمان مطالعه کتاب چه هنگامی است؟
زمان امتحانات - حل سوالات به عنوان تکالیف درسی .

چه معیاری در معرفی منابع به دانش آموزان خود دارید؟
-داشتن پاسخنامه خوب
-کم حجم بودن کتاب
- استاندارد بودن سوالات
تجربههای موفق آموزشی خودتان را در مورد استفاده از کتاب پرتکرار شیمی بیان کنید.
تجربه موفق من این بود که با برنامهریزی درست برای استفاده از این کتاب، دانشآموزانم توانستن نمرات امتحان نهاییشان را بهطور چشمگیری بالا ببرند، چون با سوالات پرتکرار و سبک طراحی امتحان آشنا شدن و با خیال راحتتری سر جلسه حاضر شدند.
آیا دانش آموز ضعیفی داشتید که با استفاده از کتاب پرتکرار شیمی پیشرفت کرده باشد؟
بله - با استفاده از کتاب «پر تکرار» و تمرکز روی سوالات امتحانی، بعضی از دانشآموزای من که نمراتشان در شیمی حدود ۱۰ تا ۱۳ بود، توانستن به نمره ۱۸ یا حتی ۲۰ برسند. دلیلش هم این بود که با سبک سوالات نهایی آشنا شدن، تمرین هدفمند داشتن و دیگه سر جلسه غافلگیر نمیشدند .

آیا دانش آموزانتان در کلاس نقش فعال دارند؟
بله ، و واقعا رشد چشمگیری داشتند .
آیا خاطره خوب از دانش اموزانتان در زمانی که از این کتاب استفاده کردند را دارید؟
بله، یکی از خاطرات شیرینم مربوط به دانشآموزی بود که همیشه از شیمی فراری بود و نمرههای پایین میگرفت. وقتی کتاب «پر تکرار» را به دانش اموز معرفی کردم و باهاش کار کردیم، نهتنها نمرها ش در امتحان نهایی ۱۹ شد، بلکه خودش با ذوق میگفت: «برای اولین بار احساس کردم شیمی رو بلدم!» این برای من خیلی لذتبخش بود.
