نام و نام خانوادگی: جانان زاهد فلاح
پایه: ششم
نام شهر و استان: ساوه، استان مرکزی
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس، خانهدار
شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس، آزاد
میانگین تراز: 5500 تا 6000
معدل: خیلی خوب
سالهای حضور در کانون: یک سال
چند آزمون شرکت کرده است: 25
مصاحبهگر:زهرا کریمی
1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟
هدف من از شرکت در این آزمونها، آمادهسازی برای آزمون تیزهوشان و تقویت درسهای مدرسه و سالهای تحصیلی آینده بود و همچنین باعث میشوند که با سوال های تشریحی و تستی مختلف آشنا شوم و بتوانم بهتر عمل کنم.
2. چه روش موفقی برای رسیدن به پاسخ صحیح داشتید؟
من همیشه سوالات را تحلیل میکنم و به اشتباهاتم به عنوان فرصت نگاه میکنم زیرا تحلیل اشتباهات باعث پیشرفت من میشود و همچنین تمرین و تکرار در فاصله ی بین آزمون ها سبب میشود قدرت تشخیص بهتری داشته باشم
3. آیا در نیم سال اول پیشرفت درسی داشتید؟ در چه درسی؟ با چه روشی؟
بله، در درسهای علوم و ریاضی پیشرفت کردم. زیرا به اشتباهات این دو درس توجه بیشتری میکردم، چون پیشرفت درسیام در این دو درس برایم مهم بود،ابتدا آزمون هایم را تحلیل میکردم و سوال هایی را که اشتباه داشتم مجدد حل میکردم و بعد تست های مشابه با آن تست ها حل میکردم.
4. دلیل شرکت شما در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟
هدف من این بود که بیشتر با سوالات آشنا شوم.نمونه سوالات بیشتری از هر مبحث را حل کنم و بتوانم در درس هایم پیشرفت کنم.
5. پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
آشنایی با سوالات از آزمونهای قبلی به من کمک کرد تا تراز خود را در آزمونهای بعدی بالا ببرم.
6. در آزمونها حضوری شرکت میکنید یا غیرحضوری؟ چرا؟
من حضوری شرکت میکنم، زیرا حضور در محوطه موسسه، حس رقابت و هیجان بیشتری به من میدهد،فضای آزمون دادن در حوزه استاندارد است و زمان بندی و شرایط آزمون را بهتر رعایت میکنم و میتوانم نتایج بهتری بگیرم.
7. شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟
این آزمونها به من کمک کردند تا سوالات مدرسه را راحتتر درک کنم.برای امتحانات مدرسه نسبت به بقیه دوستانم آماده ترم و با مرور مطالب و تمرین تشریحی نتایج خوبی در مدرسه میگیرم.
8. مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامهریزی میکنید؟
بله، من از ابتدای هفته با توجه به برنامه راهبردی سعی میکنم از همان ابتدا شروع به درس خواندن کنم.در چهار روز اول درس های نگاه به گذشته را کار میکنم و مابقی زمان را به درس های نگاه به آینده اختصاص میدهم و در روز های نزدیک به آزمون نیز مطالب را مرور میکنم.
9. نقاط قوت شما کدام درسها هستند؟ روش مطالعه آنها را توضیح دهید.
نقاط قوت من در درس علوم است. من با دقت و تمرکز به مطالعه این درس میپردازم.ابتدا از کتاب اول تمرین هارا حل میکنم و بعد به سراغ کتاب تشریحی میروم و سپس تست میزنم.
10. دفتر برنامهریزی دارید؟ تکمیل دفترچه کمکی به شما میکند؟
بله، داشتن دفتر برنامهریزی کمک میکند تا هر روز برنامهام را با روزهای دیگر مقایسه کنم و برای روز بعد تصمیم بگیرم.با پرکردن جداول دفتر متوجه میشوم که در هر هفته و برای هر درس چه مقدار مطالعه کرده ام و آیا بین تستی و تشریحی خواندن تعادل داشته ام یا خیر
11. تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
من تحلیل آزمون را با استفاده از دفترچه پاسخ انجام میدهم.ابتدا سراغ سوال های اشتباه میروم و آنها را تحلیل میکنم و بعد سراغ سوال های شک دارم میروم و آنها را تحلیل میکنم و بعد سراغ سوال های نزده میروم.
12. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
خانوادهام به من کمک کردند تا به قلمچی پیوسته و درسهایم را ارتقا دهم،مادر و پدرم در جلسات کانون و جلسات تحلیل کارنامه ام شرکت میکنند و با پشتیبانم در ارتباط هستند.
13.از کدام کتابهای کانون استفاده میکنید؟ چرا؟
من از کتابهای آبی برای تست زنی استفاده میکنم و از کتاب های پرتکرار برای تمرین تشریحی و آمادگی در امتحانات مدرسه استفاده میکنم،از کتاب اول هم برای درس ریاضی استفاده میکنم زیرا باعث میشود اعتماد به نفسم بیشتر شود و مباحث پایه ای هر درس را یاد بگیرم.
14. برنامه شما برای دوران تابستان چیست؟
برنامه من این است که بخشی از زمانم را به درس های نگاه به گذشته اختصاص دهم و مطالب قبلی را مرور کنم و بخش دیگر را به درس های نگاه به آینده اختصاص دهم و پیش خوانی دروس را انجام دهم تا برای سال تحصیلی آماده تر باشم.
