نام و نام خانوادگی: فاطمه عباسی
مقطع و رشته:دوازدهم ریاضی
نام شهر و استان: تهران
میانگین تراز:۶۲۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده است: از سال دهم
مصاحبهگر : نگین علاالدینی
1-چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
از سال دهم به مدت ۳ سال دانش آموز کانون بودم.
2-دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
اشنایی با آزمون دادن در یک جامعه آماری بالا و پیشرفت در طول زمان با برطرف کردن نقاط ضعف.
3-شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
4-از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
بیشتر از کارنامه اصلی که روز جمعه منتشر میشد استفاده میکردم و از دهک بندی ها سطح خودم را در هر درس با دیگران مقایسه میکردم و برای ازمون های بعدی برنامه ریزی بهتری میکردم.
5-روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
من همه سوالات را با انرژی زیاد تحلیل میکنم و ساعت ها وقت میگذارم تا نکات هر مبحث از دروس که در آزمون سوال بوده است جمع بندی کنم.
6-آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله به درس هایی که علاقه نداشتم بیشتر توجه کردم مثل شیمی و سعی کردم درصد ازمون ها در این درس بخصوص را زیاد کنم . خانواده خیلی در جریان برنامه ریزی و مطالعه من دخالتی نداشتند ولی همیشه من را به پیشرفت کردن و موفقیت تشویق میکردند.
7-پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
پشتیبان تحصیلی ندارم اما در منزل بیشتر مادر و خواهرم من را از نظر روحی حمایت میکنند.
8-کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
بیشترین درصد را همیشه در درس فیزیک دریافت میکنم.ابتدا کلیت و فرمول های اصلی را یاد میگیرم و فورا از مبحثی که مطالعه کردم تست میزنم و در نهایت به سراغ کتاب میروم و جمع بندی نکات و حل تست های خاص از ازمون ها را در برنامه خود قرار میدهم. محدوده نمره بین19 تا 20 میگرفتم.
9- به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری میکند؟
من بیشتر وقتم را تست میزدم مخصوصا ترم اول سال تحصیلی کل 6 ساعت در روز را تست میزدم به غیر از درس شیمی که زمان زیادی را به خواندن جزوه و کتاب اختصاص میدادم ولی ترم دوم بیشتر جمع بندی از روی کتاب های درسی و کامل کردن خلاصه نویسی وقت میگذاشتم و تعداد تست کمتر شد و مجددا ایام نوروز تعداد تست را افزایش دادم و همه روز را تست میزدم.
10-کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟
نیم سال دوم ، چون با نزدیک شدن به کنکور و امتحانات نهایی تمرکزم را روی نحوه ازمون دادن گذاشتم و هر مبحثی را که تا آن زمان خوانده بودم دوره میکردم .
11- به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
5 تا 7 اشتباه.
12- نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
نقش پررنگی داشت چون من مدرسه را دوست داشتم و رقابت با هم کلاسی هایم باعث یشرفت من میشد.
13-آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
خیر ولی مادرم همیشه از من سوال میپرسید که خودم راضی بودم یا نه و در هر صورت واکنش هیجانی خاصی نداشت و صرفا پیگیر و حامی بود .
14-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله داشتم و روزهایی که نمیخواستم درس بخوانم خودم را موظف میکردم تا ساعت مطالعه را حفظ کنم و حداکثر تلاشم را میکردم.
15- شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
قهرمان پیشرفت
16-استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
من در طی هفته وقت نمیکردم گوشی را چک کنم ولی بعضی اوقات غذایم را همراه با یک قسمت سریال 20الی30 دقیقه ای میخوردم و اخر هفته با گوشی کار میکردم.
17-برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
من دروس پایه را سال های قبل عمیق خوانده بودم و امسال فقط برای یاداوری و دوره از آن ها تست میزدم.
18-فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
عدم تنفر نسبت به هیچ درسی و اینکه به همه درس ها علاقه مند بودم.
19-آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
ما باهم درس نمی خوانیم ولی مشکلات درسی خود را در میان میگذاریم و اولویت بیشتر دوستانم مثل خودم درس است.
