نام و نام خانوادگی: بهاره میرزایی
رتبه کنکور سراسری: ۴۸۲۵
رشته ی تحصیلی : مهندسی برق
نام دانشگاه: بین المللی امام خمینی قزوین
شهر محل سکونت: تهران
شغل و تحصیلات پدر: دکتری اقتصاد_هیئت علمی دانشگاه
شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس اقتصاد_خانه دار
تعداد سال های کانونی: ۱ سال
میانگین تراز کانونی : 6300
پشتیبان مقطع دوازدهم تجربی
نام مدیر و مصاحبه گر : غزال بدری
۱. لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید و اشارهای داشته باشید به رتبه کنکور، رشته قبولی، دانشگاه محل تحصیل . همچنین بفرمایید از چه زمانی همکاری خود را با کانون آغاز کردهاید.
سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه کتاب برای آزمونها ثبت نام کردم و بعد از قبولی کنکور از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ به عنوان پشتیبان وارد کانون شدم . با رتبه ی 4825 در رشته ی مهندسی برق دانشگاه بین الملل قزوین مشغول به تحصیل هستم و دوست داشتم بلافاصله بعد از قبولی وارد محیط کار شوم .
۲. چه عواملی در دوران تحصیل، شما را به سمت شرکت در آزمونهای برنامهای کانون سوق داد؟ در این مسیر، نقش خانواده، مدرسه یا افراد تأثیرگذار چگونه بود؟
با برنامه راهبردی پیش میرفتم و مشاور نداشتم. نظم برنامه راهبردی و ایستگاه های جبرانی باعث می شد که اطمینان بیشتری داشته باشم.پدر و مادرم هر دو در مسیر کنکور حامی بودند و به من آگاهی کافی از تمامی رشته ها و دانشگاه داده بودند تا بدانم به چه علتی در حال تلاش هستم .
۳. بهعنوان فردی که تجربه موفقیت در آزمون سراسری را داشتهاید، مهمترین ویژگی یک برنامهریزی اثربخش و بلندمدت را چه میدانید؟
یک برنامه ریزی اثربخش باید با آگاهی کامل از فراز و نشیب های یک دانش آموز کنکوری در کنار تضمین اثربخشی برنامه بتواند نقاطی را برای جبران ضعف های هردانش آموزی با هر سطحی در نظر بگیرد.
۴. در مسیر آمادگی برای کنکور، کدام مهارت یا ویژگی فردیتان را کلید تمایز خود از سایر داوطلبان میدانید؟ اگر ممکن است، مصداقی از این تمایز ارائه دهید.
عادت سازی مناسب یکی از ویژگی هایی هستش که هنوز هم به دانش آموازنم تاکید میکنم.
مانند عادت خواب و رزیم غذایی مناسب.تفریح های مناسب و به اندازه...
۵. تحلیل شما از نقش پشتیبان در موفقیت دانشآموزان چیست؟ آیا در دوران دانشآموزی خود، پشتیبان شما تأثیر مشخصی در پیشرفتتان داشتهاست؟
پشتیبان دانش آموز در نقش معلم با شخصی سازی کردن مسیر برای هر دانش آموز میتواند درکنار ارتباط موثر و آرامش بخش،به رفع نواقص درسی و تحصیلی او بپردازد.
۶. اکنون که در جایگاه پشتیبان با دانشآموزان کار میکنید، چگونه از تجربه دوران دانشآموزیتان در مسیر پشتیبانی بهره میبرید؟
سعی میکنم با یاداوری چندین خاطره از دوران دانش آموزی هم ارتباط صمیمانه تری با دانش آموازن بسازم و هم از این تجربیات برای بهبود عملکرد دانش آموزانم استفاده کنم تا آنها دچار خطا و اشتباهات کمتری شوند .
۷. بسیاری از دانشآموزان در طول مسیر مطالعه دچار افت انگیزه یا ناامیدی میشوند. چه توصیهای برای عبور از این مقاطع دارید؟
یادآوری هدف اصلی شروع مطالعه.
یکی از دلایل اصلی افت انگیزه فراموشی هدف مطالعه و علت شروع مسیر ماراتون کنکور است.
۸. اگر بخواهید تنها یک ویژگی شخصیتی یا مهارت کلیدی برای موفقیت در آزمون سراسری را نام ببرید، آن چیست و چرا آن را مهمتر از سایر عوامل میدانید؟
عادت های موثر و هوشیاری کامل در طول مسیر.
چک کردن مداوم عملکرد خود باعث میشود روز به روز بدانیم کدام قسمت های مسیر نیاز به بهبود دارند. این دقیقا همان چیزی است که به کمک کارنامه های کانون و دفتر برنامه ریزی اتفاق می افتد .
۹. نگاهی به آینده تحصیلی و شغلی خود دارید؟ تصور میکنید همکاری با کانون چه نقشی در توسعه فردی و حرفهایتان داشتهاست؟
علاوه بر یادگیری مهارت های مورد نیاز برای هر محیط کاری کمک میکند تا با درآمد دانشجویی بتوانم استقلال مالی برای آموزش و بهبود عملکردم در رشته خودم داشته باشم.
۱۰. در پایان، اگر بخواهید پیامی به دانشآموزانی بدهید که اکنون در مسیر آمادهسازی برای کنکور قرار دارند، آن پیام چه خواهد بود
کنکور یک میدان جنگ نیست بلکه مسابقه دوندگی ماراتون است.چیزی که شرکت کنندگان ماراتون را متمایز میکند برنامه ریزی دقیق و استقامت آنهاست.!
