گفتگو با فاطمه حکمتی خواه پایه یازدهم معارف عضو باشگاه پانصدتایی

گفتگو با فاطمه حکمتی خواه پایه یازدهم معارف عضو باشگاه پانصدتایی از یاسوج

گفتگو با فاطمه حکمتی خواه پایه یازدهم معارف عضو باشگاه پانصدتایی

نام و نام خانوادگی : فاطمه حکمتی خواه

مقطع و رشته : یازدهم معارف

نام شهر ، استان : یاسوج ، کهگیلویه و بویراحمد

میانگین تراز : 6291

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : فرهنگی ، لیسانس

مصاحبه‌گر : لادن تقوی 



شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از طریق اطرافیان آشنا شدم، خانواده نیز به من توصیه کردند برادرم قبلا عضو کانون بود و توانست نتیجه خوبی از آزمون های کانون بگیرد.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

من در آزمون های کانون می توانم با نمونه سوالات کنکور از همین پایه آشنا شوم و در مواردی که مشکل دارم ایراداتم را ریشه ای و از پایه برطرف کنم و دلیل دوم این که می توانم خودم را با دیگر دانش آموزان مقایسه کنم و بدانم در چه سطحی هستم.


شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟ 

ون غیبت در آزمون هستم و با برنامه راهبردی آزمون ها هماهنگ هستم، در واقع سعی می کنم خودم را با برنامه راهبردی هماهنگ کنم و با شرکت در آزمون ها خودم را بسنجم و با تلاش و پشتکار از لحاظ علمی به سطح بالاتر بروم.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت دارید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چیست؟

خیر غیبت ندارم ، برای این که هر آزمون که انجام می دهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می خواهم با انواع سوالات آشنا شوم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه می تواند باعث پیشرفت شما شود؟

در هر آزمون با پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خودم برای افزایش توانایی ها و کاهش ضعف های خودم برنامه ریزی می کنم.




از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

از کارنامه اصلی روز جمعه برای تحلیل آزمون و بررسی اشتباهات آزمون و کارنامه اشتباهات برای شناخت نقاط ضعف و تبدیل آن ها به نقطه قوت و ثابت نگه داشتن نقاط قوتم استفاده می کنم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

بله ، من برنامه راهبردی را این گونه شخصی سازی می کنم که مطابق با برنامه راهبردی اگر درس مدرسه عقب تر از برنامه است آن را پیش خوانی می کنم و اگر مشکلی از این لحاظ نداشته باشم به حل سوال تشریحی و تستی مطابق با بودجه بندی برنامه راهبردی می کنم. 


آیا روش بازیابی را می‌شناسید اگر این روش را می‌شناسید آن را چگونه یاد گرفتید؟

 بله روش بازیابی را می شناسم ، از طریق این روش می توان در وقت صرفه جویی کرد، در روش بازیابی ابتدا چند سوال از مطلبی که قرار است بخوانم حل می کنم اگر آن مطلب را بلد بودم با کمی مرور به حل تست می پردازم اگر هم آن مطلب را بلد نبودم به کتاب درسی و جزواتم مراجعه می کنم برای یادگیری کامل آن مطلب.


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

من با روش بازیابی درس می خوانم چون این کار باعث می شود من از خودم به شناختی بهتر برسم.


در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده می کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چیست؟

در دروس حفظیاتی به ویژه تاریخ، جامعه شناسی، چون باعث می شود بدانم در کدام قسمت درس نیاز بیشتر به تمرین و تکرار و حل تست دارم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

سوالات غلط و بدون پاسخ را تحلیل می کنم تا بتوانم اشتباهاتم را بدانم و آنها را برطرف کنم و نکاتی که بلد نبودم را برای خودم یادداشت می کنم یا در حاشیه کتاب نکات را می نویسم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

برادرم در نوع مطالعه و برنامه ریزی و تست زنی به من کمک می کند همچنین کتاب های کمک درسی که می تواند به پیشرفت من کمک کند به من معرفی می کند.



در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟  کدام درس؟ چه کاری کردید؟ 

بله، من در درس فارسی ضعیف تر از بقیه درس هایم هستم و سعی می کنم با کتاب های کمک آموزشی ضعفم را برطرف کنم.



کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر است: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

برنامه ای و سنجشی، برنامه ای باعث می شود برنامه ریزی خوب و مفید داشته باشم و سنجشی همان گونه که از اسمش مشخص است سنجیده می شوم و می توانم با این دو موضوع یعنی برنامه ریزی و سنجش نتیجه خیلی خوبی در امتحانات و کنکور داشته باشم.


 نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه است؟  

نقش خیلی خوب و مفیدی دارد و موجب افزایش دانسته هایم و رفع اشتباهاتم می شود، یادگیری اصلی در مدرسه و با کمک معلمانم صورت می گیرد.


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟ 

بله خانواده من بعد از هر آزمون پیگیر کارنامه ام هستند و آن را مشاهده می کنند و با دادن انگیزه و حمایت مرا به بهتر شدن تشویق می کنند.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله من از دفتر برنامه ریزی استفاده می کنم در مدیریت زمان به من کمک می کند و باعث می شود که زمان ام را برای خواندن کتاب های درسی و غیر درسی کنترل کنم.



کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده می کنید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟  

از روش دو خودکار برای آزمون استفاده می کنم.


استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی است؟ آیا مدیریتی بر این مسئله دارید؟ 

در زمان های مختلف متفاوت است در هنگام مدرسه کمتر از همیشه معمولا 1 تا 1:30 ساعت، سعی می کنم مدیریت کنم و کمتر سراغ گوشی بروم و بیشتر وقتم را صرف مطالعه می کنم.



Menu