گفت و گو با فاطمه زهرا فقیه عبدالهی قهرمان پیوستگی از چالوس

برنامه راهبردی آزمون‌های کانون قلمچی بسیار منظم است و به مطالعه‌ی من نظم بخشید و دسته بندی مباحث برای درس خواندن برایم آسان‌تر کرد و از طریق تحلیل آزمون نکات بسیار مفیدی یاد گرفتم.

گفت و گو با فاطمه زهرا فقیه عبدالهی قهرمان پیوستگی از چالوس

نام و نام خانوادگی : فاطمه زهرا فقیه عبدالهی 

پایه : منحصرا زبان 

نام مدرسه : فرزانگان نوشهر 

تعداد سال های حضور در کانون : ۲

شغل  مادر : فرهنگی بازنشسته 

شغل  پدر : فرهنگی بازنشسته 


مصاحبه‌گر : مبینا رستم زاده 

 

دستاورد شما در شرکت آزمون های کانون چه بود ؟ 

برنامه راهبردی آزمون های کانون قلمچی بسیار منظم  است و به مطالعه ی من نظم بخشید و دسته بندی مباحث برای  درس خواندن برایم آسان تر کرد و از طریق تحلیل آزمون نکات بسیار مفیدی یاد گرفتم.

 

آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید ؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود ؟ 

خیر همیشه سعی کردم حضوری شرکت کنم و غیبتی نداشته باشم چون حضور مداوم در آزمون ها و جدا نشدن از برنامه آزمون ها کمک کرد جدی تر عمل کنم و با هدف پیشرفت ،در آزمون ها شرکت کنم .


پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟ 

پیوستگی در آزمون ها موجب  شد تا در مطالعه  منظم تر شوم و از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار استفاده می‌کنید ؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید 

در بسیاری از مواقع از کارنامه اصلی  استفاده میکنم و به بررسی درصد و تراز و چند از ده دروس مختلف می پردازم و در زمان آزمون های جمع بندی به سراغ سایر کارنامه های دیگر جعبه ابزار کارنامه  از جمله کارنامه پروژه ای می روم و  عملکرد کلی خود را مورد بررسی قرار می دهم.

 

مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندید ؟ چگونه شخصی سازی میکنید ، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود ؟

 بله همیشه طبق برنامه راهبردی برنامه ریزی میکنم.به این صورت که مباحث برنامه راهبردی را وارد برنامه  شخصی خود میکنم و تستهای کتاب آبی را نیز بر اساس برنامه راهبردی کتاب که با برنامه آزمون ها کاملا منطبق است ، در برنامه قرار می دهم و کار میکنم.

 

روش مطالعه‌ شما چگونه است ؟ آیا به روش بازخوانی درس می‌خواندید یا دوباره خوانی میکنید ؟ 

چون در گروه منحصرا زبان آزمون می دهم  و درس زبان نیاز به تمرین و تکرار زیاد دارد اکثرا با استفاده از تست مطالب خوانده شده را بازیابی میکنم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون ها چگونه است ؟ آیا همه سوالات را تحلیل میکنید یا فقط سوالات غلط و بدون پاسخ را بررسی میکنید ؟ همه ی سوالات را بررسی میکنم

اوایل در همان روز  جمعه آزمون  نهایتاً شنبه تحلیل تمام سوالات را انجام میدادم به این صورت که ابتدا غلط ها و نزده ها را بررسی می کردم و سپس نکات سوالاتی که پاسخ درست داده بودم هم مرور می کردم اما در حال حاضر که برنامه ام سنگین تر شده است سوالات را در دو سه روز پخش میکنم و همه سوالات را  به بررسی و نکات مهم را یادداشت میکنم .

 

آیا در طول سال دجار افت تراز شدید ؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید ؟ چه تصمیمی گرفتید ؟

 خانواده چه کمکی به شما کرد ؟ بله  گاها پیش آمده که تراز آزمونم از آزمون های قبلی پایینتر باشد. در چنین شرایط به خانواده اطلاع میدادم آنها  با من حرف میزدند که امید خودم را از دست ندهم و برای آزمون پیش رو تلاش بهتری بکنم .

 

کدام درس ها نقطه قوت شماست ؟ روش مطالعه این درس ها چونه است ؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره‌ای برای این درس ها کسب میکنید ؟

 گرامر. با اینکه در مدرسه فکر میکردم در این مبحث ضعف دارم اما از زمانی که همگام با برنامه راهبردی آزمون ها پیش رفتم و  با مطالعه منابع درست و حل تست زیاد به میانگین حدود ۸۰  درصد رسیدم.

 

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش ، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید ؟ کدام درس ؟ چه کاری کردید ؟

 کلوز تست  در ابتدا بخش سختی برای من بود که با حل تست های فراوان  و تحلیل سوالات آزمون ، نحوه ی پاسخ دهی به این بخش را یاد گرفتم و در آخرین آزمون موفق شدم درصد ۸۰٪ پاسخ دهم.

 

کدام نقش آزمون های کانون برای شما پررنگ تر بود ؟ برنامه ای ، آموزشی یا سنجشی ؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید ؟

برای من هر سه نقش واقعا  پررنگ بود زیرا هم از برنامه ریزی کانون استفاده میکنم هم از نکات آزمون ها یاد میگیرم و هم نقاط قوت و ضعف خود را می سنجم .


 کانون روی کشف دو سوال ساده هر آزمون تمرکز دارد، آیا شما می‌توانستید سوال های ساده آزمون را تشخیص دهید ؟ آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد ؟ 

 بله من با تحلیل سوالات هر آزمون توانستم آزمون به آزمون در پیدا کردن و پاسخگویی به سوالات ساده مهارت پیدا کنم و این کار برایم راحت تر شد .

 

به طور میانگین در هر آزمون اشتباهات شما چند تا بوده ؟

 به طور میانگین ۶ تاهنگام بررسی آزمون ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ بررسی اشتباهات یا سوالات ساده ؟ بررسی اشتباهات  که در خود ممکن بود تعدادی سوال ساده هم داشته باشد که از دست داده بودم و کم کم متوجه شدم در هر درس چند سوال ساده هم وجود دارد که نباید از دست بدهم.

 

در کارنامه ابتدا سراغ دیدن نمره کدام درس ها می‌روید ؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید ؟ 

ابتدا درصد کلی و درصد  گرامر را نگاه میکنم و سپس با تحلیل سوالات ،نکته هایش را یادداشت میکنم و قبل از هر آزمون مرور میکنم.

 

آیا اعضا خانواده کارنامه شما را می‌بینند ؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است ؟

 بله به من انگیزه می‌دهند و همیشه یه من اعتماد به نفس می دهند و تشویق میکنند آزمون بعدی جبران کنم.

 

دفتر برنامه‌ریزی دارید ؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است ؟ 

 بله هر کاری ابزاری دارد که ابزار درست درس خواندن و درست برنامه ریزی کردن ، دفتر برنامه ریزی  است.من با دفتر برنامه ریزی در برنامه ریزی اصولی  توانمند تر شدم و این موضوع بسیار  مهم است.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید ؟ این کتاب ها چه ویژگی هایی دارند ؟ 

کتاب آبی که تستهای طبقه بندی شده و کنکوری  دارد و درسنامه ی آن برای گرامر خیلی به من کمک کرد.

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود ؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید ؟ 

 من معمولا در راستای درس از گوشی استفاده میکنم  و  اکثرا مرتبط با درسم باشد. 

 

آیا در برنامه‌ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید ؟ چه کارهایی می‌کنید ؟

بله معمولا جمعه های بعد آزمون را به استراحت اختصاص می‌دهم و با خانواده وقت می‌گذرانم

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید ؟ درمورد چه چیزی با هم گفت‌و‌گو می‌کنید ؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

 بله دوستانی در رشته ی منحصرا زبان پیدا کرده ام که در مورد این رشته باهم صحبت میکنیم و تجربیات خوب را با هم به اشتراک میگذاریم.

مهناز خواجوند خزاعی
ارسال شده توسط : مهناز خواجوند خزاعی
Menu