گفت و گو با امیرمحمد شهریاری قهرمان پیوستگی از چالوس

پیوستگی در ازمون باعث میشد وضعیت خودم رادر مباحثی که جدید بودند متوجه شوم هماهنگی برنامه راهبردی با برنامه مدرسه باعث میشد با اجرای یکی به هردو کار برسم.

گفت و گو با امیرمحمد شهریاری قهرمان پیوستگی از چالوس

نام و نام خانوادگی: امیرمحمد شهریاری
مقطع و رشته :یازدهم ریاضی
نام مدرسه:شهید بهشتی
تعداد سال حضور در کانون:1سال
تحصیلات مادر:ارشد برنامه نویسی
 تحصیلات پدر:ارشد برنامه نویسی


مصاحبه گر:معصومه اصلانی


دستاورد شما از شرکت در آزمون قلم چی چه بود؟

 از وضعیت تحصیلی خود اگاهی کسب کردم یعنی نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کردم.


آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟

 خیر.برای اگاهی از وضعیت تحصیلی خودم در همه آزمونها شرکت کردم وقتی رغیب خودم هستم دلیلی برای غیبت پیدا نمیکنم.


پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در ازمون باعث میشد وضعیت خودم رادر مباحثی که جدید بودند متوجه شوم هماهنگی برنامه راهبردی با برنامه مدرسه باعث میشد با اجرای یکی به هردو کار برسم.


از کدامیک ازکارنامه های جعبه ابزاراستفاده میکنید ؟دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

من از کارنامه اصلی کانون استفاده میکنم دلیل استفاده من از این کارنامه کامل بودن آن است .این کارنامه به دلیل کامل بودن اطلاعات زیادی از وضعیت تحصیلی ام به من میدهد خصوصا جدول نظم و سطح دشواری سوالات.


مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید؟چگونه برنامه را شخصی سازی میکنید؟

بله مطابق برنامه راهبردی درس میخوانم روش من متناسب سازی با زمان است یعنی از زمان خودم به گونه ای متعالی استفاده میکردم که تا حد ممکن خودم را به برنامه راهبردی برساند.


روش مطالعه شما چگونه است؟آیا به روش بازیابی درس میخوانید یا دوباره خوانی میکنید؟

من با روش بازیابی درس میخوانم این روش برای من کارامدتر است یعنی تمرین و مسیله حل میکنم.


روش شما برای تحلیل آزمونها چگونه است؟آیا همه سوالات را تحلیل میکنید؟ 

اولویت من ابتدا بررسی سوال های غلط است تا بتوانم آنها را دوباره یادبگیرم و ایراداتم را برطرف کنم در انتها مابقی سوالات را هم حل میکنم.


کدام درسها جز نقاط قوت شماست؟روش مطالعه در این درسها چگونه است؟در مدرسه یا آزمون چه نمره ای کسب میکنید ؟

 حسابان و آمار جز نقاط قوت من هستند. ابتدا به صورت مفهومی درسها را میخوانم سپس به فاصله 2تا3ساعت تست میزنم. نمره کلاس من در این درسهامعمولا بین 19تا20است.


کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگ تر بود ؟برنامه آموزشی یا سنجشی دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
نقش سنجشی بودن آزمونها برای من پررنگ تر است زیرا هدف اصلی من از شرکت در ازمونها رسیدن به اگاهی ازشرایط درسی خودم است.


کانون روی کشف دوسوال ساده هر آزمون تاکید دارد آیا شما هم میتوانستید سوال های ساده آزمون را تشخیص دهید ؟ایا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟

بله تا حد ممکن سعی میکنم سوالات ساده را پیدا کنم و به انها جواب دهم تشخیص سوالات ساده و دشوار یک مهارت فراشناخت است و با این کار در مدیریت زمان هم بهتر عمل کردم.


در کارنامه ابتدا سراغ دیدن نمره کدام درسها می روید ؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید ؟
معمولا ابتدا سراغ درس حسابان میروم که نقطه قوت من است.ایرادات خودم را بعداز تحلیل ازمون شناسایی میکنم و ان مباحث را دوباره میخوانم تا به نقطه قوت تبذدیل شوند .


ایا اعضای خانواده کارنامه شما را میبینند؟اگر افت داشته باشید برخورد با این افت چگونه است؟ 

بله خانواده به کارنامه ام دسترسی دارند آنها هیچ گاه من را بابت نمره سرزنش نکردند چون میدانند تنها رقیب برای من خودم هستم.


دفتربرنامه ریزی دارید؟تکمیل این دفتر چه کمکی به شما میکند؟

بله از دفتربرنامه ریزی استفاده میکنم .به من کمک میکند به طور دقیق بدانم در طول هفته های مختلف چقدر درس خواندم و نظارت کامل رویعملکرد خودم دارم به نتایج کارنامه ابزاری برای کنترل عملکردم دارم.


استفاده شما از گوشی و فضای مجازی تا چه حد بود؟آیا مدیریتی براین مسئله داشتید؟

 در حد متوسط و معمولی از گوشی و فضای مجازی استفاده میکنم روزانه  15دقیقه مهمترین کار من تشخیص الویت هاست اینکه در هرزمان موثر ترین کار را انجام دهم.


آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت وتفریح اختصاص می دهید؟

 بله برنامه ریزی یعنی کارهای ما زیاد است و وقت کم داریم باید به همه کارها برسیم و الویت بندی کنیم.

مهناز خواجوند خزاعی
ارسال شده توسط : مهناز خواجوند خزاعی
Menu