نام و نام خانوادگی: امیرحسین حیدری
پایه: یازدهم ریاضی
نام شهر و استان: فارسان، چهارمحال و بختیاری
میانگین تراز: 5500
سالهای حضور در کانون:2سال(دهم،یازدهم)
تعداد شرکت در آزمون:19 زمون
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، دیپلم
مصاحبهگر: سارا ریاحی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
من از طریق سابقه کانون و دانشآموزانی که در کانون ثبتنام بودند با کانون آشنا شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
با شرکت در آزمونهای کانون، سطح اعتماد به نفس من بالا رفته و تمرکز بیشتری روی نکات دارم و آنها را بهتر به ذهن میسپارم.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم. در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم و با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصیسازی میکردم. منابع من کانونی بود. من بدون غیبت در همه آزمونها شرکت کردم و غیبتی نداشتم زیرا آزمونها برای من هر هفته نوعی هدف بودند و برای آنها تلاش میکردم. با برنامه راهبردی جلو میرفتم و دروسی که درس نداده بودیم را خودم میخواندم و تمرین میکردم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
تعداد آزمونهایی که در برنامه بود را شرکت کردم و اگر که آزمونهای بیشتری هم داشت، باز هم شرکت میکردم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
در آزمونها حاضر بودم زیرا هم هدفم بودند و هم مشوق من برای بیشتر درس خواندن می شد.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی آزمونها از این جهت موجب پیشرفت من شد که هر هفته دروس مرور میشد.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله، جهت آشنایی بیشتر با سوالات اصلی درآزمون مشابه پارسال شرکت میکنم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصیسازی میکنید؟
بله، مطابق برنامه راهبردی درس میخوانم و آن را مطابق برنامه هفتگی مدرسه شخصیسازی میکنم و پیش میروم.
آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را میشناسید؟
بله، میشناسم و در زمان مطالعه دروس این روش را انجام میدهم.
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
من از روش بازیابی و خلاصهنویسی استفاده میکنم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده میکنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
بله، صرفهجویی در زمان و تثبیت خواندههایم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
همه سوالات غلط و بدون جواب را تحلیل میکنم ولی بیشتر در تحلیل تمرکزم روی سوالات بدون پاسخ بود.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟
بله، ولی به آن به عنوان یک پله برای پیشرفت نگاه میکردم و از نقاط ضعفم باخبر میشدم. خانواده هم با ایجاد فضای مناسب به من کمک میکردند و همچنین نیازهای درسیام مثل خرید کتاب را رفع میکردند.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟
پدر و مادر چون همیشه پیگیر تمام آزمونهای من در کانون هستند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟
درسهای حسابان و فیزیک و هندسه. در مدرسه هم نمره ۱۸.۵ تا ۲۰ در این دروس میگیرم و از نقاط قوت من هستند.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید؟
به طور میانگین بعد از یک ساعت آمدن از مدرسه شروع به خواندن میکنم و بعد هر درسی تست میزنم. در طول روز گاهی بیشتر و گاهی کمتر، ولی به طور میانگین دو ساعت تست میزنم. در بهار مدت زمان تست زدنم بیشتر است.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است؟
دوران نوروز برای من هرساله دوران طلایی بوده، چون عقبماندگیها را جبران میکنم و دروس و مطالعه میکنم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود؟
نقش سنجشی، زیرا اگر که آزمونها را هم شرکت نمیکردم، برنامه و آموزش داشتم ولی سنجش کمتری داشتم. اما با وجود آزمونها میزان سنجش من چند برابر شد.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
بله، سوالات ساده تا پیچیده را تشخیص میدهم و با شرکت کردن در آزمونها این توانایی افزایش یافت زیرا بازه سوالات بسته نبود.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
هفت الی هشت اشتباه داشتم.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
بررسی سوالاتی که پاسخ نداده بودم سپس سوالاتی که غلط پاسخ داده بودم.
نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
مدرسه نقش به سزایی داشت چون انگیزه و حس رقابت را برای من بیشتر میکرد.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟
متغیر بود و بستگی به آزمونی که داده بودم داشت. اگر هر درسی را حس میکردم که خیلی خوب زدم، اول به سراغ آن میرفتم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟
بله، هم پدر و هم مادر هر کارنامه را چک میکنند و هر بار هم من را تشویق میکنند. اگر هم کارنامه من افت داشت، به کمک خانواده به دنبال مشکل بودیم.
دفتر برنامهریزی دارید؟
بله، دفتر برنامهریزی در صرفهجویی زمان به من کمک کرد و میدانستم چیکار میکنم.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
قهرمان پیشرفت.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید؟
روش استراتژی بازگشت و در طول سال ثابت بود.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟
بله، برنامههای اضافی که داشتم را حذف کردم و زمان گوشی را مدیریت میکردم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
اینکه تابستان را به عنوان یک بازه زمانی مفید داشته باشم نه مضر.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
در طول هفته دروس یازدهم و در آخر هفتهها دروس دهم را مطالعه میکردم.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
اینکه به خواستههای غیر درسی زیاد اهمیت نمیدهم و آنها را کنترل میکنم و تمرکزم در هر شرایطی روی درس است.
آیا در برنامهریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟
بله، برای استراحت پیش خانواده میروم و هر چند هفته به فوتبال میروم.
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟
بله، در آن دوران بیشتر کتاب قصه و گاهی خودم هم رمان میخواندم.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟
بله، با آنها در ارتباطم و در مورد روش مطالعه و درسها صحبت میکنیم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟
بله، آقای غفار فروزنده دبیر محترم فیزیک که هم سال دهم و هم سال یازدهم با ایشان داشتیم و در آزمونها و حل سوالات خیلی به من کمک کردند.
روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟
دروس عمومی را فقط برای سر کلاس رفتن مطالعه میکنم و مطالعه اصلی من برای دروس عمومی در زمان امتحان داشتن بود.
