نام و نام خانوادگی: نازنینحسنا جوادیان
مقطع: پایه یازدهم انسانی
میانگین تراز: ۶۳۰۰
سالهای حضور در کانون: ۱ سال
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار، دارای مدرک کارشناسی
شغل و تحصیلات پدر: استاد دانشگاه امام صادق (ع)، دارای مدرک دکتری
مصاحبهگر: زهرا شکری علیایی
۱. چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودید؟
من از ابتدای پایه یازدهم به عضویت کانون درآمدم و تاکنون یک سال است که با برنامههای این مؤسسه پیش میروم. ورودم به کانون با هدف ایجاد نظم در مطالعه، افزایش مهارت تستزنی و ارزیابی منظم پیشرفت تحصیلیام بود.
۲. برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال چه بود؟ آیا طبق بودجهبندی قلمچی مطالعه میکنید؟
بله، من بهطور کامل طبق برنامه راهبردی کانون مطالعه میکنم. این برنامه باعث شد دید مشخصی نسبت به زمان و حجم مطالعه در هر درس داشته باشم. هر دو هفته با بودجهبندی جدید برنامهریزی میکنم و تلاش میکنم همهی مباحث تعیینشده را تا روز آزمون یاد بگیرم و مرور کنم. این هماهنگی با برنامهی راهبردی باعث شده همیشه آمادگی بهتری داشته باشم.
۳. کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز دارد. آیا شما میتوانستید سؤالهای سادهی آزمون را تشخیص دهید؟
بله، من در هر آزمون سعی میکنم ابتدا سؤالات ساده را شناسایی و پاسخ دهم. شناخت این سؤالات با تمرین و تجربهی آزمونهای منظم بهدست آمد. مدیریت زمان و تسلط به مباحث کمک کرده است که سؤالات آسان را با دقت بالا پاسخ دهم و با روحیهای خوب سراغ سؤالات متوسط و دشوار بروم.
۴. بهطور میانگین در هر آزمون، تعداد اشتباهات شما چند تاست؟ آیا راهکاری برای کاهش تعداد اشتباهات بهکار بردهاید؟
میانگین اشتباهات من در هر آزمون حدود ۱۵ تا ۲۰ تست است. برای کاهش این تعداد، بعد از هر آزمون تحلیل دقیق انجام میدهم و بهویژه سؤالات غلط را با دقت بررسی میکنم تا علت آنها را پیدا کنم. همچنین تلاش کردهام با افزایش تمرکز هنگام مطالعه و تستزنی، دقت خود را بالا ببرم.
۵. اگر خود را یک دانشآموز کانونی میدانید، توضیح دهید از کدام منابع کانونی استفادهی مؤثری داشتهاید؟
بله، من خودم را یک دانشآموز کانونی میدانم چون پیوسته با منابع و برنامههای کانون همراه هستم. بیشترین استفاده را از کتابهای سهسطحی، کتاب زرد و کتاب پرتکرار انسانی داشتهام. این کتابها به من کمک کردهاند تا هم سطح پایهای خود را تقویت کنم و هم برای سؤالات سطح بالاتر آماده شوم.
۶. شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟ قهرمان پیشرفت یا قهرمان پیوستگی؟
خودم را بیشتر قهرمان پیوستگی میدانم. از ابتدای ورودم به کانون، هیچ آزمونی را از دست ندادهام و با وجود فشارهای مدرسه و کلاسها، همیشه در آزمونها حاضر بودهام و با انگیزه در مسیر درس خواندن حرکت کردهام. همین پیوستگی باعث رشد مداوم و تثبیت جایگاهم شده است.
۷. هنگام بررسی آزمونها به کدام یک اولویت بیشتری میدهید؟ سؤالات غلط یا سؤالات پاسخدادهنشده؟
در مرحلهی اول به سؤالات غلط توجه میکنم چون معمولاً نشاندهندهی اشتباه در فهم مطلب یا بیدقتی هستند. سپس به سراغ سؤالات نزده میروم تا ببینم علت عدم پاسخدهی ناآشنایی با موضوع بوده یا کمبود زمان. هر دو دسته برای تحلیل دقیق و یادگیری بهتر مهماند.
۸. ساعت مطالعهی شما حدوداً در روز چقدر است؟ لطفاً ساعت مطالعهی خود را در روزهای شنبه تا چهارشنبه که مدرسه دارید و در روزهای پنجشنبه و جمعه ذکر کنید.
در روزهای مدرسه (شنبه تا چهارشنبه)، بهطور میانگین ۴ تا ۵ ساعت بعد از مدرسه مطالعه میکنم. در روزهای پنجشنبه و جمعه، بسته به برنامهی آزمون و حجم دروس، بین ۷ تا ۹ ساعت مطالعه دارم. سعی میکنم در روزهای تعطیل از زمانم حداکثر استفاده را ببرم.
۹. در کدام درس عملکرد بهتری دارید؟ کدام درس نقطه قوت شماست و کدام درس نقطه ضعف؟
نقطه قوت من درس ادبیات فارسی و فلسفه است. به این دروس علاقه دارم و با روش مطالعهی مفهومی، مطالب را بهخوبی درک میکنم. نقطه ضعفم در حال حاضر درس ریاضی انسانی است، اما با برنامهریزی و تمرین بیشتر، تلاش میکنم این درس را نیز به نقطهی قوت تبدیل کنم.
۱۰. اگر بخواهید یک نکتهی مؤثر که باعث پیشرفت شما شده است را به دوستان خود بگویید، چه خواهد بود؟
به دوستانم میگویم که پیوستگی و استمرار مهمترین کلید موفقیت است. حتی اگر بعضی آزمونها نتیجهی دلخواه را نداشته باشیم، نباید ناامید شویم. ادامه دادن، تحلیل آزمون و اصلاح روش مطالعه باعث پیشرفت میشود. مهم این است که در مسیر بمانیم و با انگیزه جلو برویم.
