گفت وگو با سیده فاطمه علیان قبولی حقوق دانشگاه قم با رتبه 438

آزمون‌ها را حضوری شرکت می‌کردم که مدیریت زمان داشته باشم و استرسم در روز کنکور کاهش یابد.

گفت وگو با سیده فاطمه علیان قبولی حقوق دانشگاه قم با رتبه 438

نام و نام خانوادگی: سیده فاطمه علیان

رتبه کنکور 1403 : ۴۳۸ منطقه ۲

رشته و دانشگاه قبولی : حقوق دانشگاه دولتی قم

تراز کنکور : ۹۳۸۲

تراز سوابق تحصیلی: ۱۰۰۰۲

معدل : ۱۸.۷۸

نام شهر و استان: قم. قم

میانگین تراز: ۵۹۸۷

سال‌های حضور در کانون: ۲ سال

چند آزمون شرکت کرده است: ۲۴ مرحله

شغل و تحصیلات مادر: معلم ابتدایی. لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: معاون پرورشی.لیسانس

درصد دروس در کنکور 1402:

ریاضی ۱۰٪ فنون ۳۱٪ علوم اجتماعی ۸۷٪ روانشناسی ۷۱٪ عربی ۶۸٪ تاریخ وجغرافیا ۳۹٪ فلسفه و منطق ۲۳٪ اقتصاد ۴۰٪ 


مصاحبه‌گر :معصومه فقیه خرم

 

  1.  
  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

تلاش و استمرار همراه با برنامه ریزی درست .

 

  1. برنامه شما برای دوران امتحانات چه بود؟

حل نمونه سوال زیاد و مرور مطالب را جدی گرفتم و سعی کردم مطالب را به شکل مفهومی مطالعه کنم و نکاتی را از دست ندهم.

 

  1. منابع شما برای دوره امتحانات چه بود؟

منبع اصلی من کتاب درسی بود و سعی کردم برای تثبیت مطالب از بانک سوالات سایت کانون استفاده نمایم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی به آزمون ها کمک می کرد که در هر آزمون اشتباهات خود را شناسایی نمایم و با برنامه ریزی بهتر برای آزمون بعدی بتوانم اشتباهات مطالعاتی خود را اصلاح نمایم.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

بله تکنیک ضربدر و منها برای مدیریت زمان مناسب است. من در آزمون های شبیه ساز کنکور در زمان جمعبندی این تکنیک را تمرین کردم و در روز کنکور توانستم به خوبی پیاده کنم.

  1.  
  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اصلی. تراز و تعداد غلط هایم را چک می کردم و کارنامه ی خوبی برای تحلیل آزمون و هدفگذاری برای آزمون بعدی بود. همچنین از کارنامه سوال محور برای تحلیل سوالات آزمون کمک می گرفتم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله. طبق بودجه بندی برای دروس برنامه ریزی می کردم. طی دو هفته سعی می کردم طبق برنامه ی مدرسه برای دروس دوازدهم وقت بگذارم و دروس پایه را بیشتر در روزهای پایانی هفته مطالعه می کردم.

 

  1. در آزمون‌هایدوهفته یکبار به صورت حضوری شرکت می‌کردید یا آنلاین؟ چرا؟

حضوری شرکت می کردم که مدیریت زمان داشته باشم و استرسم در روز کنکور کاهش یابد.

  

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

سوالات غلط و نزده را تحلیل می کردم. نکات را یادداشت می کردم و بعد سوال هایی که شک دار حل کرده بودم را تحلیل می کردم که یادگیری ناقصم به یادگیری کامل تبدیل شود.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله. دفتر برنامه ریزی کمک می کرد ساعت مطالعه و انگیزه ام برای پیشرفت افزایش یابد. ضمنا باعث آگاهی از وضعیت مطالعاتی و توان مطالعاتی ام می شد.

  

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب آبی را برای درس روانشناسی عربی و فلسفه استفاده می کردم. کتاب آبی شامل تست های کنکور و آزمون های سال های قبل کانون است که در پیمانه های ۱۰ تایی و ۲۰ تایی طراحی شده است.

  

  1. اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردی‌بهشت ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

مواردی که در کنکور اردیبهشت ضعیف عمل کرده بودم را بیشتر مرور داشتم و حل تست آن را تقویت کردم. 

  

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

همگام با برنامه ی بودجه بندی آزمون پیش می رفتم.

  

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

من در نیمسال دوم مرور بیشتری داشتم و وقت بیشتری برای حل تست و تسلط بر مطالب می گذاشتم. با تحلیل کردن نکات سوال های آزمون و سوالاتی که بلد نبودم سعی می کردم که بر آن مطالب که یادگیری ناقص دارم مسلط شوم. 

  

  1. فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

بله بعد از دیدن نتیجه خیلی خوشحال شدم که نتیجه ی زحماتم را به دست آوردم.

Menu