نام و نام خانوادگی: مهدیه امینی
پایه: نهم
نام شهر و استان: لالجین، استان همدان
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، اول راهنمایی
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، اول دبیرستان
میانگین تراز: ۵۷۰۰
معدل: ۲٠
تعداد پاسخهای صحیح: ۱۲۵۴
سالهای حضور در کانون: ۱ سال، نهم
چند آزمون شرکت کرده اید: ۱5
مصاحبهگر : امید کشوری
۱. شما عضو باشگاه هفتصدتایی هستید. روش موفق شما چه بوده است؟
روش موفق من در ورود به باشگاه هفتصدتایی، تکیه بر مرور و تستزنی مکرر بوده است. این شیوه به من کمک کرده تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و بر اساس آنها، برنامهریزی دقیقتری برای مطالعه انجام دهم.
۲. با آغاز نیمسال دوم، چه تغییراتی در برنامهتان ایجاد کردید؟ چرا؟
در نیمسال دوم با تحلیل کارنامههای اشتباهات و بررسی عملکردم در نیمسال اول، برای دروسی که در آنها مشکل داشتم هدفگذاری دقیقتری انجام دادم و بیشتر وقتم را صرف این دروس نمودم. این تغییر به من کمک کرد تا روشهای مطالعهام را بهبود بخشیده و به طور مؤثرتری بر روی مباحثی که نیازدارند تمرکز کنم.
۳. دلیل شرکت شما در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟
هدف اصلی من از شرکت در این آزمونها، آمادگی بیشتر و هدفگذاری دقیقتر بود. این آزمونها به من امکان میدهند تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسم و برنامهریزی مطالعهام را بر اساس آن تنظیم کنم.
۴. آیا دفتر برنامهریزی دارید؟ تکمیل دفتر تا چه حد به شما کمک میکند؟ چند ساعت مطالعه میکنید؟
بله، من دفتر برنامهریزی دارم و تکمیل آن به من کمک میکند تا طبق یک برنامه راهبردی پیش بروم. این کار باعث مدیریت بهتر زمان و ساعت مطالعه شده و از سردرگمی جلوگیری میکند. میانگین ساعت مطالعهام روزانه در حدود ۷ ساعت است که این زمان به من این فرصت را میدهد تا به مباحث مختلف بپردازم.
۵. تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
در هر آزمون، برای سوالات شکدار و دشوار علامت میگذارم و پس از آزمون، ابتدا این سوالات را با استفاده از پاسخنامه حل میکنم. سپس برای تسلط بر نکات مهم آن سوالات تلاش میکنم. در مرحله نهایی، سوالات را بدون کمک از پاسخنامه حل میکنم. اگر مسلط بودم، فقط نکات را مرور میکنم؛ در غیر این صورت، برای آزمونهای آینده سعی میکنم بر روی آن مطالب بیشتر تست بزنم.
۶. برنامه و منابع مطالعاتی شما برای دوران طلایی عید چیست؟
در دوران طلایی عید، با استفاده از تابلوی نوروزی، بیشتر وقت خود را صرف دروسی میکنم که نمرات کمتری کسب کردهام. منابع مطالعاتی من شامل کتابهای آبی است که به من کمک میکند تا نقاط ضعف را بهبود بخشم.
۷. برای دوران جمعبندی با چه روشی پیش میروید؟ از چه منابعی استفاده میکنید؟
برای هر درس هدفگذاری مشخصی انجام میدهم و بر اساس مدت زمان مطالعهای که دارم، تعداد تست و زمان مشخصی را برای آن درس تعیین میکنم. در این دوران بیشتر از آزمونهای جامع کتابهای آبی استفاده میکنم تا خود را بهتر آماده کنم.
۸. برنامه و منابع مطالعاتی شما برای موفقیت در امتحانات نیمسال دوم (نهایی) چیست؟
در امتحانات نیمسال دوم بیشتر سعی میکنم که نمونه سوالات تشریحی حل کنم؛ هم سوالات امتحانی سالهای قبل که در سایت کانون موجود است و هم از کتاب کارهای قلمچی بهره میبرم تا بیشتر با نوع سوالات آشنا شوم.

۹. بهترین درس شما کدام است؟
در حال حاضر، بهترین درس من عربی، پیام، اجتماعی، فارسی و ریاضی است. این دروس را با دقت بیشتری مطالعه و تمرین میکنم.
۱۰. در دروس اختصاصی چقدر تست میزنید و چقدر مطالعه میکنید؟
میزان تستزنی و مطالعه من بستگی به مبحثی دارد که در حال مطالعه آن هستم. اگر تسلط خوبی داشته باشم، به اندازه مناسب تست میزنم؛ اما اگر احساس کنم تسلط کمتری دارم، تستهای بیشتری حل میکنم. در هفته دوم بیشتر روی این مباحث کار میکنم.
۱۱. آیا شما برنامه مطالعه متفاوتی در هفته اول و هفته دوم داشتید؟ لطفاً تفاوتهای برنامه این دو هفته را توضیح دهید.
بله، در هفته اول، تمام تمرکز من بر روی مطالعه مطالب جدید و تستهای آموزشی بود. به عبارتی، در این هفته زمان بیشتری برای درک مفاهیم صرف میکردم و تمرینهای مربوط به هر درس را به صورت جداگانه انجام میدادم. اما در هفته دوم، به نوعی تغییر روش دادم و فقط بر روی تستهای زماندار تمرکز کردم. این تغییر به من کمک کرد تا بتوانم مهارت خود را در مدیریت زمان در شرایط آزمون واقعی بهبود بخشم و روتین مرور را پیگیری کنم تا درسها را بهتر به خاطر بسپارم.
۱۲. در کدام درس روش درسخواندن را تغییر دادید و نتیجه بهتری گرفتید؟
من در دروس ریاضی، علوم و زبان روش مطالعهام را تغییر دادم. برای ریاضی، بیشتر تمرکز بر روی حل مسائل و تستهای متنوع داشتم. در علوم، به جای مرور صرف، به دنبال ارتباط مفاهیم بودم که باعث شد درک عمیقتری داشته باشم. در زبان نیز با شنیدن و گفتوگو به شکل فعال، توانستم به مهارتهای زبانآموزی خود اضافه کنم و موفقیت بیشتری در امتحانات کسب کنم.
۱۳. شما در همه آزمون به صورت حضوری شرکت کرده اید علت شرکت حضوری در آزمونها چه بوده است؟
در تمامی آزمونها به صورت حضوری شرکت کردم زیرا شرکت حضوری به من این امکان را میدهد که شرایط آزمون واقعی را تجربه کنم. علاوه بر این، با مدیریت زمان و شرایط محیطی آشنا میشوم که به من کمک میکند در زمان آزمون اصلی با آرامش بیشتری عمل کنم.
۱۴. کارنامه نظم خود را چگونه تحلیل و تفسیر میکنید؟
عمل تحلیل کارنامه نظم برای من یک فرآیند مهم است. من کارنامه اصلی را بررسی میکنم که سطح سوالات را نشان میدهد و به سوالات شکدار و دشوار که در جلسه آزمون علامت گذاشتهام، میپردازم. از خود میپرسم که چرا به این سوالات پاسخ ندادم و آیا به خاطر عدم تسلط یا بیدقتی بوده است. همچنین سطح سوالات را مد نظر قرار میدهم تا تعیین کنم که چه مقدار زمان باید برای یادگیری و تحلیل هر سوال بگذارم. بدین ترتیب، میتوانم برای سوالات دشوار وقت بیشتری بگذارم و به نقاط ضعف خود توجه بیشتری کنیم.
۱۵. آیا در جلسه آزمون قدرت تشخیص سوالهای سادهتر و دشوارتر را دارید؟ آیا قدرت نه گفتن و کنار گذاشتن سوالهای وقتگیر را در جلسه آزمون دارید؟
بله، من با تجربهای که دارم، میتوانم سوالات سادهتر و دشوارتر را از یکدیگر تشخیص دهم. سعی میکنم تا جایی که ممکن است به سوالات پاسخ دهم؛ اما اگر مطمئن نباشم یا سوالی نسبتاً وقتگیر باشد، آن را کنار میگذارم و بر روی سوالات دیگر تمرکز میکنم تا بتوانم حداکثر نمره را بگیرم.
۱۶. تعداد اشتباهات شما در طی آزمونها چقدر است؟ آیا در نیمسال دوم بیشتر شده یا کمتر؟
در نیمسال اول، تعداد اشتباهاتم به نسبت بالاتر بود. اما در نیمسال دوم با اتخاذ رویکردهای جدید و همچنین عدم پاسخ به سوالاتی که نسبت به آنها شک داشتم، موفق شدم تعداد اشتباهاتم را کاهش دهم. این تغییرات منجر به کسب نتایج بهتری در آزمونها شد و توانستم با اطمینان بیشتری آزمونها را بگذرانم.
۱۷. کدام یک از کتابهای کانون را دارید؟
من از کتابهای آبی کانون استفاده میکنم که شامل منابعی جامع و مفید برای مطالعه دروس مختلف است. این کتابها به من کمک میکنند تا موضوعات را به شکلی منظم و کارآمد بررسی کنم و در آمادهسازی خود برای امتحانات، بسیار مؤثر واقع شده است.
