گفت و گو با مهسا شریفی ، عضو باشگاه پانصد تایی

هدف من از شرکت در آزمون‌ها این بود که برای کنکور آماده شوم ، سرعت تست زنی ام را بالا ببرم ، با تکنیک‌های مدیریت زمان و نمونه سوالات بیشتری آشنا شوم.

گفت و گو با مهسا شریفی ، عضو باشگاه پانصد تایی

نام و نام خانوادگی : مهسا شریفی

پایه : دوازدهم انسانی

نام شهر و استان : تیران - اصفهان

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار- سیکل

شغل و تحصیلات پدر : کارمند دانشگاه – فوق دیپلم

میانگین تراز : 5500

معدل  : 19.33

سال‌های حضور در کانون : 1 سال 

چند آزمون شرکت کرده است : بیشتر از 30 آزمون 


مصاحبه‌گر :  مهسا حمله داری

 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

برای کنکور آماده شوم و سرعت تست زنی ام  را بالا ببرم و با تکنیک های مدیریت زمان و همچنین با نمونه سوالات بیشتری آشنا شوم.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

با یادگیری اصولی و درست تست زدن آشنا می شدم و مطالب را مفهومی و عمیق یاد می گرفتم و تعداد آزمون و سوالات زیادی را از کتاب ها و آزمون های قبلی کانون کار می کردم.

 

  1. آیا در نیم سال اول پیشرفت درسی داشتید؟ در چه درسی؟ با چه روشی؟

بله در ریاضی – اول مطالعه کتاب درسی / جزوه معلم / حل تمرین و مسائل دوره ای / تمرین های اضافه تر و تشریحی خواندن زیاد / فیلم و کلاس های آموزشی و حل تست

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

هدف گذاری : با نمونه تست ها آشنا می شدم و برای هفته دوم واقع بینانه تر برنامه ریزی می کردم و مشابه پارسال  : با سطح خودم آشنا می شدم و چند تا از ده تا و درصد خود را برای آزمون جمعه پیش بینی می کردم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

شناسایی و حل نمونه سوالات و تست های بیشتر / شناسایی نقاط ضعف و تکمیل یادگیری های ناقص و تثبیت نقاط قوت  

 

  1. در آزمون ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

حضوری – استرس و اضطرابم کمتر می شود و اعتماد به نفس بیشتری دارم و با محیط کنکور آشنا می شوم و ترسم از بین می رود.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

باعث می شود درس ها را فراموش نکنم و باعث افزایش نمرات درسی ام می شود و همین طور باعث می شود که مطالعه مفهومی داشته باشم.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله – هفته ی اول درس ها را تشریحی می خوانم و تست یادگیری می زنم و روزهای مدرسه درس هر روز را می خوانم  و روزهای تعطیل پایه کار می کنم  و هفته ی دوم مرور و تست و همچنین تست تسلط کار می کنم  و دو روز به آزمون هم مشابه پارسال و تست نشانه دار کار می کنم 

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

دردروس تاریخ و جغرافی / فارسی و جامعه شناسی . اول خواندن کتاب درسی / جزوه معلم / درسنامه و بعد زدن  تست یادگیری همان روز و چند روز بعد تست تسلط کار می کنم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله – باعث شده که منظم و منسجم دو هفته را مطالعه داشته باشم  و درس بخوانم و همچنین باعث شده که هم کمیت و هم کیفیت مطالعه ام را افزایش دهم .

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

در همان روز جمعه اول سوالات غلط و بعد سوالات نزده را تحلیل می کنم و بعد سوالاتی که در دام آموزشی افتاده ام را بررسی می کنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

از لحاظ مادی و معنوی من را خیلی خوب حمایت می کنند و امید و انگیزه به من می دهند.

 

  1. با آغاز نیم سال دوم چه تغییراتی در برنامه‌تان ایجاد خواهید کرد؟ چرا؟

مطابق با برنامه راهبردی پیش خواهم رفت / دروس پایه را بیشتر می خوانم و سعی می کنم در درس هایی که نقطه ضعف من هستند بیشتر کار کنم و این دروس را به تسلط برسانم .

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی عید چیست؟

مرور و جمع بندی دروس – آماده شدن برای کنکور اردیبهشت ماه – کنکورهای سه روز یکبار و افزایش ساعت تست و مرور و مطالعه 

 

  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

 بخش مربوط به کارنامه  ها / کارنامه کشوری / کارنامه اشتباهات 

 

 از کدام کتاب های کانون استفاده می‌کنید؟ چرا؟

 کتاب های سه سطحی  و آبی چون با سوالات دشوارتر برای  کنکور آماده می شوم و همچنین کتاب های آبی درسنامه های خوبی دارد.

  

  1. در آغاز نیم سال دوم منابع مطالعاتی یا روش های مطالعه‌تان را تغییر می‌دهید؟ چه تغییری؟ چرا این تغییر را ایجاد می‌کنید؟

بله – کتاب های فرهنگیان را هم جز برنامه ام قرار می دهم / ساعت مطالعه ام را افزایش می دهم / ساعت تست را هم افزایش می دهم.

Menu