گفت و گو با یاسین ناظم قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم انسانی

گفت و گو با یاسین ناظم قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم انسانی از شهرضا

گفت و گو با یاسین ناظم قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: یاسین ناظم

پایه: دوازدهم علوم انسانی

نام شهر و استان: اصفهان-شهرستان شهرضا

شغل و تحصیلات مادر: کارشناسی آموزش زبان انگلیسی-دبیر

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم آزاد

میانگین تراز 6000

معدل 19/51

سال‌های حضور در کانون : یک سال

مصاحبه‌گر : محمد جعفرپور


  1. 1.هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ 

بازیابی مطالب مطالعه شده و آشنایی با تکنیک های طراحان سوال (نهایی و کنکور) در ادغام مطالب و به اشتباه انداختن فراگیر، هدف اصلی من برای شرکت در آزمون ها بود.

 

  1. 2.شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

 تلاش کردم در دروس تفهیمی، ضمن تسلط بر محتوا، بر خط به خط کتاب درسی نیز اشراف پیدا کنم تا با احساس کوچکترین ایراد در هر گزینه آن را رد کرده و به پاسخ صحیح برسم. البته پاسخ های غلط را از درجه‌ی ارزش ساقط نمی‌دانم؛ چرا که همین اشتباهات بیشتر از پاسخ های صحیح باعث تثبیت مطالب در ذهن می‌شوند.

 

  1. 3.دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

تا کنون  در این آزمون ها شرکت نکرده‌ام.


  1. 4.از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟ 

نه تنها خسته نشدم بلکه آشنایی با انواع سوالات؛ پیشرفت در آزمون های بعدی و حتی ارزشیابی های داخلی دبیرستان را برای من به دنبال داشت.

 

  1. 5.پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها من را ملزم به مطالعه‌ی منطبق بر برنامه‌ی راهبردی کرد و از این حیث، پیوستگی  شرکت در آزمون ها را عامل موثری در انسجام مطالعه می‌دانم.


  1. 6.شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

نمی‌توان صرفا از تاثیر آزمون های کانون بر شرایط آموزشی دبیرستان صحبت به میان آورد. از نظر من این یک رابطه‌ی دو سویه است. یعنی به همان میزان که آزمون های کانون بر وضعیت من در دبیرستان تاثیر می‌گذارد، بهره مندی از اساتید با تجربه در دبیرستان نیز به بهبود تراز من در آزمون ها کمک می‌کند.

 

  1. 7.مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

تلاش میکنم مطابق برنامه‌ی راهبردی مطالعه کنم و این موضوع یک نظم ذهنی برای من ایجاد می‌کند. علی الخصوص که عدم بهره مندی از برنامه‌ی راهبردی در رشته‌ی علوم انسانی (به دلیل تنوع و کثرت دروس تخصصی) می‌تواند مشکل ساز شود. در خصوص برنامه‌ریزی برای مطالعه هم طبق همین برنامه عمل میکنم.

 

  1. 8.نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

علوم و فنون ادبی و علوم اجتماعی در رده‌ی دروس تخصصی و زبان انگلیسی از میان دروس عمومی. مهمترین علت پیشرفت من در این دروس این بود که از همان ابتدای مطالعه‌ی کتاب درسی خود را در جایگاه یک طراح سوال آزمون قرار  می‌دادم و شاید به بی‌رحمانه ترین شکل ممکن از مطالب کتاب سوال طرح می‌کردم. در هشتاد درصد مواقع هم سوالاتی که طرح می‌کردم و در هیچ منبعی موجود نبود در آزمون های نهایی و آزمون های قلمچی تکرار می‌شد.


  1. 9.دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

البته! حسن دفتر برنامه ریزی افزایش ساعت مطالعه و تلاش برای جبران کم کاری ها در طول دو هفته است.


  1. 10.تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

در حین آزمون کلید‌واژه ها و نکات انحرافی گزینه ها را علامت می‌زنم و پس از آزمون با وارد کردن آنها در کتاب درسی و بررسی تست های مشابه در کتاب های کانون، یادگیری خود در آن مبحث را تثبیت می‌کنم.


  1. 11.نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم از همان ابتدا حامی من بودند و نقش مادرم به عنوان یک دبیر در پرورش روحیه‌ی امروز من قابل کتمان نیست.


  1. 12.برنامه شما برای درس خواندن در نیم سال اول چیست؟

نیمسال اول را با مطالعه‌ی اصولی به اتمام رساندم و اکنون آماده‌ی شرکت در آزمون های نیم‌سال اول هستم. تلاش میکنم با بهبود نواقص مطالعه نوبت اول، در نوبت دوم تسلط بیشتری بر محتوای کتاب پیدا کنم.


  1. 13.کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

فایل های تشریح برخی نکات کتاب به صورت خلاصه را از همان ابتدا و پیش از ثبت نام در کانون هم استفاده می‌کردم.

 

  1. 14.از کدام کتاب های کانون استفاده می‌کنید؟

برای تمرین تست از کتاب های آبی استفاده می‌کنم. در برخی دروس تفهمی نیز تکیه بر درسنامه‌ی آن دارم اما تاکید من همیشه استناد به متن کتاب درسی و سپس استفاده از درسنامه‌ی سایر منابع بوده است.

Menu