نام و نام خانوادگی: سام روح الامینی
پایه: ششم
نام شهر و استان: استان کرمان شهر سیرجان
میانگین تراز: 6500
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ 3 سال
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: کارمند
مصاحبهگر : سارا پنجه
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- از سال چهارم عضو بودم
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- افزایش قدرت تحلیلی سوالات و آموزش نحوه برنامه ریزی و هم چنین مهم ترین دستاوردم قبولی در آزمون تیزهوشان بود.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
- بله زیرا به من درازمون اصلی کمک شایانی میکرد و اکثر سوالات آزمون نیز مشابه همین آزمون ها بودند.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اشتباهات چون به من کمک می کرد تا متوجه دروسی که در آنها یادگیری ناقص داشته ام بشوم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
- بله در برنامه ام برای درس های سختر زمان بیشتر و آسان تر زمان کمتری اختصاص می دادم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
- علوم یکی از دروسی است که نقطه قوت من است. مطالعه زیاد و مفهومی خواندن روش من برای مطالعه این درس است.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- روزانه 6 ساعت مطالعه داشتم و 90 درصد زمان خود را به تست زدن اختصاص می دادم.
- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله باعث می شد متوجه شوم برای هر درس چه میزان تایم اختصاص داده ام و ساعت مطالعه دروسی که وقت کمتری را برایشان گذاشته ام بالا ببرم.
- چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
- چون زدن آزمون ها باعث پیشرفتم میشه و از هر آزمون درس جدید و تجربه جدیدی کسب می کنم و هم چنین به نظر من آزمون دادن باعث تکمیل فرایند یادگیری ام می شود.
- روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
- در روز جمعه به محض مشاهده کارنامه تحلیل آزمون را آغاز می کردم و نکات لازم را در دفتر خودآموزم یادداشت می کردم.
- برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
- مرور مطالب و زدن تست زیاد از جمله راهکار های من بود
- برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
- در روز هایی که تعطیل بودم از 7صبح شروع به مطالعه می کردم و در روزهایی که به مدرسه می رفتم از ساعت 4 بعدازظهر شروع به مطالعه می کردم.
- از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
- من از هر سه کتاب هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت و کتاب 12 آزمون جامع استفاده می کردم و به این صورت که ابتدا درسنامه را مطالعه می کردم و سپس تست های کتاب را می زدم و در انتها
- پاسخنامه را برای تحلیل تست هایی که زده ام بررسی می کردم.
- از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب سه سطحی که از سطح سوالات سخت شروع میکردم و تا سطح سوالات آسان تر ادامه می دادم.
- به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟
- قطعا پشتیبان و والدینم
- کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟ توضیح دهید.
- سوال ها چون واقعا ذهن من را به چالش می کشید و برایم همین جذابیت داشت.
- روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
- ابتدا تمام تلاشم را برای حل تست ها می گذاشتم و سپس به دنبال پاسخنامه می رفتم.
- با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟توضیح دهید.
- ابتدا چند تست که به عنوان مثال گفته بود را حل میکردم و بعد درسنامه می خواندم و دوباره مثال هارا حل میکردم و بعد تست های اصلی.
- هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
- اگر منابعم تمام میشد قطعا دوباره مطالعه می کردم.
- چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
- اولویت اولم هوش بود ولی قطعا درس مدرسه نیز باید مطالعه می شد مخصوصا 3 درس اصلی.
- برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
- فقط زدن تست مخصوصا تست هایی که غلط زدم و یا نزدم.
- آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
- بله این آزمون ها کمک زیادی به من کردند.
