نام و نام خانوادگی : حسین برومند
پایه : نهم
نام شهر و استان : دیشموک ، کهکیلویه و بویراحمد
میانگین تراز : 5800
سال های حضور در کانون : 1سال
تعداد آزمون : 16 آزمون
شغل مادر : معلم
شغل پدر : معلم
مصاحبهگر : افسانه یعقوبیان
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
بیشترین تاثیری کهروی من گذاشت مدیریت زمان بود که این موضوع در جلسه آزمون خیلی مهم و تاثیرگذار است.
دلیل پیوستگی شما با آزمونهای کانون چه بود؟
با پیوستگی در آزمونها مدیریت زمان ، روش تست زنی و مدیریت آزمون را به خوبی یاد گرفتم چون در هر آزمون بخشی از اشکالات خود را متوجه میشدم سعی میکردم این پیوستگی را حفظ کنم تا بخش زیادی از اشکالات خود را با تحلیل آزمون برطرف کنم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
درس ریاضی ، من زمان زیادی به این درس اختصاص میدادم بیشتر تست کار میکردم و سپس تستها را تحلیل و بررسی میکردم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟
ابتدا تحیلی آزمون انجام نمی دادم و واقعا هیچ نتیجهای از آزمونهای خود نمیدیدم تا زمانی که شروع به تحلیل آزمون کردم و واقعاً قبولی خود را در آزمون تیزهوشان نتیجه تحلیل و بررسی آزمونها می دانم، بعد از آزمون سوالهای اشتباه و نزده را بررسی میکردم دلیل آنها را پیگیری میکردم و سعی میکردم در آزمونهای بعد اشتباهات خود را تکرار نکنم.
اگر به بودجهبندی برنامه آزمون نمیرسیدید چگونه جبران میکردید؟
من معمولا کتاب های تشریحی را تا هر کجایی ک نمی رسیدم روان خوانی می کردم و مطالب که می رسیدم سعی می کردم مطالب را کامل یاد بگیرم که خیلی هم تاثیر داشت و کتاب های تحلیلی هم وقتی می دیدم نمی توانم کامل حل کنم برای مثال اگر 4مبحث بودند من یه مبحث که عقب بودم و متوجه می شدم زمان زیادی می برد حذف می کردم البته سعی می کردم این مبحث از مبحث هایی باشه که در آزمون بعد امتحان می دادم و مجدد تکرار می شد.
در سال نهم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟
تنها چیزی ک باعث شد این بود که نا امید نشدم چون من آزمون ها را به نظر خودم خوب نمی دادم و تاثیری زیادی روی من داشت به خاطر همین هر آزمون با اینکه آماده بودم بخاطر استرس نمی توانستم نتیجه خوبی بگیرم, ولی کم کم برایم عادی شد و آزمون تیزهوشان با اینکه آزمونی بود ک باید حجم استرس زیادی داشتم به خاطر آن پیوستگی و آزمون هایی که دادم برایم عادی شدند.
پایه نهم روزی چند ساعت درس میخواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس میخواندید؟
من ابتدای سال کمتر درس می خواندم ، میانگین روزی یک ساعت و نیم تا دو ساعت و این تا اواخر برج یک ادامه داشت ولی از اردیبهشت این زمان زیاد شد به طوری ک در اواخر خرداد نزدیک به 10تا 11ساعت درس می خواندم و توانستم کم کاری اول سال را جبران کنم.
از چه منابع و کتابهایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟
از کتاب های آبی کانون ، آزمون های ویژه تیزهوشان و نمونه کانون استفاده کردم که بسیار به من کمک کردند.
درس استعداد تحلیلی را با چه روشی میخواندید؟
سعی می کردم حتما روزانه در برنامه درسی داشته باشم و تست های جدید را بیشتر مرور می کردم.
دفتر برنامهریزی را تکمیل میکردید؟
بله باعث مدیریت تایم ، افزایش ساعت مطالعه و شناخت بهتر از خودم شد و اینکه اگر در درسی موفق می شدم دلیل آن را در دفتر برنامه ریزی بررسی می کردم.
در ماه آخر روزانه چند تست میزدید و چگونه تستها را تحلیل میکردید؟
من در ماه آخر فقط آزمون حل می کردم روزانه نزدیک ۷ آزمون کار می کردم و ۶۶۵تست ، اگر در تست ها با سوال جدیدی مواجه می شدم چند بار بیشتر مرورش می کردم و تست های غلط هم یادداشت می کردم ابتدا تحلیل و در آخر شب یه تست مانند آن با اعداد یا کلمات جدید طرح و حل می کردم.
آیا پدر و مادرتان در برنامهریزی درسی به شما کمک میکنند؟
بله با توجه به شناختی که از من دارند همیشه سعی داشتند بهترین برنامه ریزی را داشته باشند و در اجرای آن به من کمک زیادی کردند.
