نام و نام خانوادگی: امیرمهدی حقی
پایه: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: اردبیل
میانگین تراز: 7303
معدل: 19.38
سالهای حضور در کانون: 4 سال
چند آزمون شرکت کرده است: 112 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی _ فوق لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: کارمند _ دکتری
مصاحبهگر : هادی پورجمال، دانشجوی پزشکی
- اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
- اولین ترازم 6748 بود و آخرین ترازم 7401 شد.
- مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
- یادگیری روش های مختلف تست زنی و برنامه ریزی هفتگی از دلایل پیشرفت من می باشد.

- برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟
- مرور درس به درس پایه دوازدهم و رفع اشکالات دروس به صورت مبحثی ،برنامه من برای ایام طلایی نوروز می باشد.
- منابع شما برای دوران نوروز چیست؟
- استفاده از تابلوی نوروز برای مطالعه با برنامه و دقیق در دوران نوروز و هم چنین استفاده کتاب زرد 12 دوره کنکور برای جمع بندی، منابع من در دوران نوروز می باشد.
- شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا خواهید کرد؟
- مرور مبحثی دروس پایه دهم و یازدهم را انجام خواهم داد.
- از چه زمانی جمعبندی را شروع خواهید کرد ؟
- بعد از پایان تعطیلات نوروز، جمع بندی را شروع خواهم کرد. شرکت در آزمون های جامع به روش 3روز یکبار و تحلیل دقیق آزمون ها روش من در دوران جمع بندی می باشد.
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
- حضور پیوسته در آزمون ها، باعث اطلاع از نقاط ضعف و تلاش مستمر برای رفع اشکالاتم شد.

- تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
- بله، تکنیک زمان نقصانی و ضربدر و منها را تمرین و استفاده می کنم در کنکور نیز از این روش ها بهره خواهم برد .
- آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکنید؟
- بله، برای آشنایی با تیپ های مختلف سوالات تستی و همچنین جمع بندی و مرور مطالب هفته گذشته در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می کنم.

- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
- از کارنامه مبحثی و کارنامه اشتباهات بیشتر استفاده می کنم .برای مرور دوباره مباحثی که قبلا ضعف داشتم بسیار کمک کننده می باشند.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟
- بله، طبق برنامه راهبردی پیش می روم. برنامه راهبردی کانون بسیار مفید و منسجم می باشد.با توجه به نقاط قوت و ضعفم ساعتهای مطالعه ام را تنظیم می کنم که بر پایه برنامه راهبردی هر دو هفته یک بار می باشد.
- روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟
- معمولا فقط سؤالات اشتباه و بدون پاسخ را بررسی می کنم. بررسی اشتباهات و مراجعه به کتاب درسی و مطالعه دوباره اشکالات را حتما انجام می دهم .
- به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزنید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
- در طول سال بیشتر تست می زدم حدود 70درصد زمان و مابقی زمان را مطالعه کتاب درسی اختصاص می داد م ، ولی در اواخر دوران جمع بندی بیشتر تورق سریع داشتم.
- دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
- بله، دفتر برنامه ریزی دارم.تکمیل دفتر برنامه ریزی باعث بهبود نظم مطالعاتی و کمک به بالابردن میزان ساعت مطالعه می شود.

- کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
از کتابهای سه سطحی به دلیل سطح دشواری و کیفیت مناسب سوالات استفاده می کنم.
- برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه است؟
- برنامه من ،مرور کتاب درسی و آزمون در پایان هر فصل و تحلیل دقیق آزمون ها و بررسی اشکالات و در صورت نیاز بازخوانی مطالب کتاب درسی می باشد
- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
- اهمیت بیشتر به مطالعه دقیق تر کتابهای درسی و نکته برداری از تصمیمات من برای نیمسال دوم می باشد.
- شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟
بر هر دو کنکور تمرکز خواهم کرد، چون سطح دشواری سؤالات و تراز آزمونها قابل پیش بینی نیست پس هر دو آزمون کنکور مهم هستند.
- بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟
- پیشروی عادی ، چون با پیشروی عادی یادگیری عمیق تری داشتم.
- با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از ابزارهای کانون یا کتابهای آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟
- از کتاب های پرتکرار و هم چنین سوالات نهایی سایت کانون استفاده می کنم. روزانه بخشی از زمان مطالعاتی خود را به صورت تشریحی به سوالات نهایی دروس تخصصی و عمومی اختصاص خواهم داد.
