نام و نام خانوادگی: علی صداقت کیش
مقطع و رشته: دوازدهم ریاضی
نام شهر و استان: ارومیه، آذربایجان غربی
میانگین تراز: ۶۲۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال یازدهم
شغل و تحصیلات مادر: دبیر، فوق لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: نظامی ، لیسانس
مصاحبهگر : هادی نجفی فر
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر ، به دلیل عقب نماندن از بوجه بندی و جلوگیری از تلنبار شدن دروس به طور مرتب آزمون ها را پیگیری و در آن ها شرکت می کنم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
توانستم درس ها را به طور کامل تمام کنم و اعتماد به نفس یاد گیری را کسب کنم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده این آزمون ها برای شما چه بود؟
بله شرکت می کنم. الف ) آشنایی با سوالات و دیدن تست های جدید. ب) استرس و ترس از آزمون اصلی را کاهش می دهد و باعث می شود قبل از آزمون اصلی خود را محک بزنم.
شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟
توانستم درس هارا دقیقا مطابق با بوجه بندی تمام کنم و در تمام مراحل خود را محک بزنم با فضای آزمون آشنا و به آن عادت کنم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
در هفته اول سعی می کنم دروس سال دوازدهم را با توجه به برنامه راهبردی تمام کنم سپس در هفته بعد تمرکز من روی دروس عمومی و سال های پیشین است.با خواندن و تمام کردن تست های مورد نظر دوباره به صورت مرور وار درس ها را خوانده و آماده برای آزمون می شوم.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
دروس حسابان و فیزیک .با خواندن درس نامه و توضیح آن برای خود یک تصور کامل و مفهومی از درس برای خود می ساختم سپس با تست زدن آن را تثبیت می کردم و بعد از یک هفته دوباره تست های علامت گذاری شده خود را کار می کردم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله . باعث ایجاد انگیزه برای درس خواندن و برنامه ریزی درست می شود و درنهایت باعث میشود عملکرد خود را در بازه بلند آنالیز کنم.
مهمترین چیزی که در این سال ها از کانون و آزمون ها یاد گرفته اید چیست؟
برنامه داشتن و هدف داشتن در کنار استمرار در انجام کار باعث موفقیت می شود.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟
بله . با استفاده از برنامه های مربوط به همین موضوع یک برنامه کلی برای خود می نویسم و زمان درس خواندنم را به طور دقیق اندازه می گیرم و سعی می کنم هر هفته نسبت به هفته بعد بهتر عمل کنم.
در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
در دروس اختصاصی بیشتر از خواندن درس از روش بازیابی به کمک تست استفاده کردم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟
در آزمون بعضی تست های مورد دار را علامت می زنم و عصر بعد از آزمون سوال هایی که غلط حل کرده بودم یا حل نکرده بودم یا علامت دار بودند را تحلیل می کنم و سعی می کنم دوباره آن ها را حل کنم.
شما از چه منابع کانون استفاده می کنید؟ این منابع چه ویژگیهایی دارند؟
دفتر برنامه ریزی و کتاب جمع بندی . باعث جمع بندی راحت سه سال شد .
در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالشهایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام میدادید؟
در سال آخر احساس زیاد خستگی داشتم اما همواره سعی می کردم به خود انگیزه دهم و تمام تلاشم را در این سه سال انجام دهم و اصولا برای رفع خستگی از پیاده روی یا تمرین رانندگی استفاده می کردم.
چرا کانون را در این سالها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟
تمام دوستان و رقبای بنده عضو کانون بودند و من در مدرسه با کانون آشنا شدم و در اولین فرصت در آن ثبت نام کردم.
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
در این سال ها از هیچ کمک نه معنوی و نه مالی دریغ نکردند و در عین حال هیچ فشاری از لحلاظ روحی بر روی من نبود. و من به راحتی و بدون هیچ مشکلی به تلاش خود ادامه دادم.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میدیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
آن ها می دانستند که پی گیری بیش از حد این موضوع می تواند روحیه من را نابود کند به همین دلیل در صورت موفقیت من را تشویق و در صورت شکست به من امید می دادند و من بیشتر برای خودم تلاش می کردم و در کنارش گاها می توانستم به آنان حس افتخار بدهم.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکردید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله صحبت ها و توصیههای نفرات برتر برایم جالب تر بود.
به نظرتان مهمترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟
مهم ترین ویژگی استمرار در کار در هر شرایطی ، اعتماد به خود ، و داشتن هدف است.
