نام و نام خانوادگی: علی صداقت کیش
مقطع و رشته: دوازدهم ریاضی
نام شهر و استان: آذربایجان غربی ارومیه
میانگین تراز: ۶۲۰۰
تعداد سالهای کانونی: 2 سال
شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس، دبیر
شغل و تحصیلات پدر: لیسانس، نظامی
مصاحبهگر : هادی نجفی فر
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر - به دلیل عقب نماندن از بوجه بندی و جلوگیری از تلنبار شدن دروس به طور مرتب آزمون ها را پیگیری و در آن ها شرکت میکردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
توانستم درس ها را به طور کامل تمام کنم و اعتماد بنفس یاد گیری را کسب کنم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله، انگیزه ام برای شرکت در آزمون مشابه پارسال آشنایی با سوالات و دیدن تست های جدید است و فایده این آزمونها این است که استرس و ترس از آزمون اصلی را کاهش می دهد و باعث میشود قبل از آزمون اصلی خود را محک بزنم.
شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟
توانستم درس هارا دقیقا مطابق با بوجه بندی تمام کنم و در تمام مراحل خود را محک بزنم با فضای ازمون آشنا و به آن عادت کنم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکردید؟
در هفته اول سعی میکنم دروس سال دوازدهم را با توجه به برنامه راهبردی تمام کنم سپس در هفته بعد تمرکز من روی دروس عمومی و سال های پیشین است. با خواندن و تمام کردن تست های مورد نظر دوباره به صورت مرور وار درس ها را خوانده و آماده برای آزمون میشوم.
نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
دروس حسابان و فیزیک .با خوانن درسنامه و توضیح آن برای خود یک تصور کامل و مفهومی از درس برای خود می سازم. سپس با تست زدن آن را تثبیت میکنم و بعد از یک هفته دوباره تست های علامت گذاری شده خود را کار میکنم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکرد؟
بله . باعث ایجاد انگیزه برای درس خواندن و برنامه ریزی درست میشود و در نهایت باعث میشود عملکرد خود را در بازه بلند آنالیز کنم.
مهمترین چیزی که در این سال ها از کانون و آزمون ها یاد گرفته اید چیست؟
برنامه داشتن و هدف داشتن در کنار استمرار در انجام کار باعث موفقیت می شود.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟
بله . با استفاده از برنامه های مربوط به همین موضوع یک برنامه کلی برای خود می نویسم و زمان درس خواندنم را به طور دقیق اندازه میگیرم و سعی میکردم هر هفته نسبت به هفته بعد بهتر عمل کنم.
در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟
در دروس اختصاصی بیشتر از خواندن درس از روش بازیابی به کمک تست استفاده کردم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟
در ازمون بعضی تست های مورد دار را علامت میزنم و عصر بعد آزمون سوال هایی که غلط حل کرده بودم یا حل نکرده بودم یا علامت دار بودند تحلیل میکنم و سعی میکنم دوباره آن ها را حل کنم.
شما از چه منابع کانون استفاده میکردید؟ این منابع چه ویژگیهایی داشتند؟
دفتر برنامه ریزی و کتاب جمع بندی . باعث جمع بندی راحت سه سال شد .
در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالشهایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام میدادید؟
در سال اخر احساس زیاد خستگی داشتم اما همواره سعی میکردم به خود انگیزه دهم و تمام تلاشم را در این سه سال انجام دهمو اصولا برای رفع خستگی از پیاده روی یا تمرین رانندگی استفاده میکردم.
چرا کانون را در این سالها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟
تمام دوستان و رقبای بنده عضو کانون بودند و من در مدرسه با کانون آشنا شدم و در اولین فرصت در آن ثبت نام کردم.
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
در این سال ها از هیچ کمک نه معنوی و نه مالی دریغ نکردند و در عین حال هیچ فشاری از لحلاظ روحی بر روی من نبود. و من به راحتی و بدون هیچ مشکلی به تلاش خود پرداختم.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میدیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
آن ها می دانستند که پی گیری بیش از حد این موضوع گاها می تواند روحیه من را نابود کند به همین دلیل در صورت موفقیت من را تشویق و در صورت شکست به من امید میدادند و من بیشتر برای خودم تلاش می کردم و در کنارش گاها می توانستم به انان حس افتخار بدهم.
به نظرتان مهمترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟
مهم ترین ویژگی استمرار در کار در هر شرایطی ، اعتماد به خود ، و داشتن هدف بود.
