هیژا افخم زاده
پایه:دوازدهم تجربی
نام شهر و استان:سنندج ،کردستان
میانگین تراز:7150
شغل و تحصیلات مادر:خانه دا ر ، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر:استاد دانشگاه ،دکترا
مصاحبهگر : عادل محمدی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
از طریق خانواده با کانون آشنا شدم. خواهر و برادر بزرگ ترم عضو کانون بودندو در رشته دلخواه خود قبول شدند .
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
به مدت سه سال از پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم عضو کانون بودم .
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
نظم پیدا کردن در برنامه ریزی و نحوه مطالعه دروس دستاورد من از شرکت در آزمون های کانون بودند .
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر تاکنون غیبت نداشتم. در هر صورت چه آماده باشیم چه آماده نباشیم بهتر است در آزمون ها شرکت کنیم چون شرکت کردن بهتر از غیبت داشتن است .
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها باعث نظم در درس خواندن می شود و کمک می کند با دیدن اشتباهات خود، دیگر اشتباهاتمان را تکرار نکنیم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله من مطابق برنامه راهبردی درس می خوانم در پایه دهم و یازدهم صرفا هماهنگ با برنامه راهبردی بودم.اما در سال دوازدهم بیشتر دوره مطالب پیش خوانی شده ، رفع اشکال و بودجه بندی آزمون را شخصی سازی می کنم .
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
برای مطالبی که برای تثبیت به مرور نیاز دارد از روش دوباره خوانی استفاده می کنم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
به جز سوالات نادرست و نزده که حتما تحلیل می شوند سرجلسه آزمون سوالاتی را نشانه دار می کنم که بدون توجه به درست یا نادرست بودن دوباره بررسی کنم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله دچار افت تراز شده ام .سعی می کنم عامل افت ترازم را پیدا کنم و آن را رفع کنم. خانواده در مطالب درسی نقش تشویقی داشته و برنامه ریزی را به خودم سپرده اند.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله در درس شیمی با توجه به ضعف خودم که نمی توانم شیمی را در حجم زیاد بخوانم آن را تقسیم به بخش های کوچک تر کردم و سعی در مطالعه روزانه آن دارم .
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
به ترتیب نقش برنامه ای و سنجشی و آموزشی زیرا بزرگ ترین ایراد خود را در درس خواندن کمبود نظم می بینم و به کمک برنامه راهبردی توانستم یک نظم نسبی را حفظ کنم .
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
معمولا اعضای خانواده کارنامه من را می بینند به صورت کلی خانواده نقش تشویقی داشته و در برنامه درسی دخالتی ندارند .
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله دفتر برنامه ریزی دارم و استفاده می کنم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
بیشتر روش دو خودکار و روش ضربدرمنها را استفاده می کنم.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
انگیزه برای موفقیت در زمینه درسی از ویژگیهایم است.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
در مورد برنامه درسی بیشتر با دوستانم صحبت می کنم و شیوه های مطالعاتی را با هم درمیان می گذاریم.
