فریبرز کشمیرشکن
شهر:یزد
رتبه کنکور: ۱۱۶۸ منطقه ۲
دانشگاه و رشته: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
شغل مادر:خانه دار-دیپلم
شغل پدر: کارمند-فوق لیسانس
تراز کنکور :۱۰۰۸۷
تراز سوابق تحصیلی: ۹۶۶۰
درصد های کنکور :فیزیک ۴۸٪، زیست ۵۵٪، ریاضی ۲۹٪، شیمی ۵۵٪
میانگین تراز کانونی: ۶۱۳۰
سال های حضور در کانون: ۳ سال
مصاحبهگر : محمدحسین جمشیدی
- اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
تراز من در اولین آزمون 5700 بود و در پایان به 7200 رسید.
- مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
به نظر من مهم ترین دلیل پیشرفت استمرار داشتن و غیبت نداشتن در آزمون ها و هدفمند بودن و ناامید نشدن است این ها ارکان اساسی رشد در هر زمینه ای می باشند.
- برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟
در کنار استراحت و درس خواندن تابلوی نوروزی را نیز کامل می کردم و از آن استفاده بسیار مناسب در ایام نوروز داشتم و در آزمون ها نیز شرکت می کردم.
- منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟
کتاب های نوروزی و تست های تکمیلی از مباحثی که قبلا مشکل داشتم و مرور و تثبیت مطالب گذشته و دوره آن ها و نواقصی که در زمان محدود می شد، آن ها را برطرف کرد.
- شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا کردید؟
درس های باقی مانده را جمع کردم و همه را طبق برنامه راهبردی دوره و جمع بندی کردم و نیز آزمون تک درس می دادم تا به طور خاص در دروس متفاوت وضعیت خود را بررسی کنم.
- از چه زمانی جمعبندی را شروع کردید و روشتان چگونه بود؟ (روش خود را توضیح دهید.)
حدودا بعد از عید جمع بندی را شروع کردم، تست می زدم و خلاصه نویسی هارا دوره می کردم و مطالب قبلی مرور می شد.
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
استمرار در هر چیزی باعث پیشرفت می شود و مقید بودن به برنامه راهبردی این را محقق کرد.
- آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟ انگیزهتان چه بود؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله شرکت می کردم، برای پیدا کردن نقطه ضعف هایم و تقویت نقطه مثبت ها خیلی موثر است.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله با کمک و برنامه ریزی که داشتم و شخصی سازی آن برای خودم به مباحث برنامه راهبردی تا حد زیادی می رسیدم بعضی آزمون ها که نمی رسیدم در ایستگاه های جبرانی مباحث را تکمیل می کردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟
تمام سؤالات را تحلیل و برسی می کردم، ابتدا سوالات غلط سپس سوالات درست و بعد از ان دوباره روی بدون پاسخ ها فکر می کردم، نکات مهم سوالات را نیز در کتاب خود آموزی می نوشتم.
- به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
نمی توان ساعت ثابتی را مشخص کرد، من طبق برنامه بعضی مواقع بر اساس ساعت و بعضی مواقع بر اساس حجم درس ها و مباحثی که حتما باید کار می کردم زمان می گذاشتم.
- کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب های سه سطحی را در درس های اختصاصی ام استفاده می کردم، تست های سنگین و چالش برانگیز داتش بعضی از تست هایش واقعا سخت بود و خیلی توان درسی دانش آموزان را بالا می برد.
- اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
در دی ماه نصف کتاب ها را هم مطالعه نکرده بودم، ولی در تیر ماه همه مباحث برای من تثبیت شده بود و مسلط تر در جلسه شرکت کردم.
- برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
با برنامه راهبردی و آزمون های کانون پیش می رفتم و همه را دوره می کردم، اگر به مبحثی نمی رسیدم، در ایستگاه های جبرانی آن را کامل و در آزمون های جمع بندی مرور می کردم این رمز موفقیت من بود.
- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
برای نیم سال دوم مرور و دوره کردن و تست زنی از کتاب های سه سطحی برای بالا بردن سطح درسی ام خیلی موثر بود و همین طور برطرف کردن نواقص قبلی خیلی مناسب بود.
- از آن جایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟
برای تشریحی ها می خواندم و آماده بودم و در کنار آن ها تست هم می زدم،چون درس را یاد گرفته بودم.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
بله تقریبا، بعد ازبررسی تراز ها و کنترل کردن کانال های کنکوری و تحمین رتبه کانون، حدس می زدم رتبه ام در همین حدود باشد.
