نام و نام خانوادگی:طناز کمالی
مقطع و پایهی تحصیلی :ششم ابتدایی
نام شهر و استان: اسلامشهر، تهران
میانگین تراز: 6274
عیار کانونی و تعداد آزمون: 1سال (از سال 1402)، در 12 آزمون شرکت کرده ام.
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار، فوق دیپلم هنر های تجسمی
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، فوق دیپلم الکترونیک عمومی
مصاحبهگر : سمیه نیک نام
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر تابه حال در آزمونها غیبت نداشتهام. زیرا میخواستم استرس من برای آزمون تیزهوشان کم شود. همچنین برای آزمونها زحمت میکشیدم دوست نداشتم غیبت کنم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
با پیوستگی در آزمونها روشهای تست زنی و مدریت زمان را یاد میگرفتم و چون حوزهی آزمون مثل آزمون اصلی شبیه سازی شده بود برایم جالب بود.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله در پنجشنبه اول در آزمون هدفگذاری شرکت میکنم. وقتی کارنامه آزمون هدفگذاری را مشاهده میکنم اشکالات خود را شناسایی کرده و در هفتهی دوم روی اشکالات خود تمرکز میکنم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
در آزمون مشابه پارسال شرکت میکنم زیرا سوالات آزمون مشابه، با سوالات آزمون اصلی شباهت بسیار زیادی دارد.
شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟
توانستم روشهای تست زنی را بیاموزم و با سوالات متنوع آشنا شوم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله همیشه طبق برنامهی راهبردی پیش میروم. من همیشه وقتی کارهایم به اتمام میرسید برای درس خواندن برنامهریزی میکردم. برنامهی مدرسه با برنامهی راهبردی بیشتر اوقات هماهنگ بود اما درسهایی مثل فارسی و هدیههای آسمان یا جلوتر بودند یا عقب تر.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
علوم ، ریاضی ، هوش تصویری و فضایی و هوش کلامی و ادبی و هوش سرعت و دقت نقاط قوت من است. برای درس علوم از کتاب سه سطحی و پر تکرار استفاده میکنم .برای درس ریاضی از کتاب آبی استفاده میکنم که هر روز ۲۰ الی ۳۰ تست از آن میزنم.برای هوش تصویری هم هر روز ۳۰ الی ۵۰ تست میزنم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکرد؟
بله دفتر برنامهریزی دارم و همیشه آن را پر میکنم و برنامهی روز بعد را یادداشت میکنم و در جلسات ملاقات حضوری و روز آزمون به پشتیبانم حتماً نشان میدهم.
مهمترین چیزی که در این سال ها از کانون و آزمون ها یاد گرفته اید چیست؟
برنامهریزی روزانه، طریقهی تست زنی و مدیریت زمان از دستاوردهای من بود.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟
بله پشتیبان ما به من روشهای ضربدر منها و روش بازیابی را یاد داده بود که من این تکنیک را در آزمونها استفاده کردم و نتیجهی خوبی هم گرفتم.
در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
بله درس ریاضی. به مراتب تعداد تست را در این درس افزایش دادم سوال ها را هم حل کردم و تحلیل میکردم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟
روز یکشنبه که پاسخنامه را دریافت میکنم آزمون را تحلیل میکنم که روش تحلیل من اینگونه است که مبحث به مبحث پیش میروم .ابتدا درست یا غلط بودن سوال را مشخص کرده بعد غلطهایم را در خودآموز یادداشت میکنم، سپس سوالهای نزدهی مهم و سوالهای درست مهم را یادداشت میکنم.
شما از چه منابع کانون استفاده میکردید؟ این منابع چه ویژگیهایی داشتند؟
من از کتابهای سه سطحی، کتاب های آبی، دوازده آزمون و کتاب های استعداد تحلیلی و سوال های پر تکرار کانون استفاده میکنم.
کتاب سه سطحی سطح بندی داشت، سوالهای پر تکرار هم به دلیل داشتن سوالهای متنوع استفاده میکردم.
کتاب دوازده آزمون، آزمون های تیزهوشان سال پیش را داشت.
کتاب آبی باعث پیشرفت من در مدرسه در درس ریاضی شد.

در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالشهایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام میدادید؟
خیر زیرا آزمون دادن من را برای آزمون اصلی یعنی تیزهوشان آمادهتر میکند. همزمان با خواندن درسهای مدرسه، به کلاسهای زبان و کلاس هوش میرفتم و در بین آزمونها در مسابقهی زبان شرکت کردم و نفر اول شدم. برای رفع خستگی هفتهای یک روز به خانهی مادر بزرگم و پدربزرگم میرفتم و گاهی اوقات به خواندن کتابهای غیر درسی مشغول هستم.
چرا کانون را در این سالها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟
زیرا مادر من و داییهای من در کانون عضو بودند و نتیجهی خوبی بدست آوردند پس من هم تصمیم گرفتم با شرکت در آزمون به دستاوردهای بهتری برسم. معلم من سرکار خانم گودرزی که دخترشان پریاس رحیمی است، در تیزهوشان فرزانگان ۶ قبول شدند که کانونی بودند و به من پیشنهاد دادند که در کانون عضو شوم. معلم ما در مدرسه از کتابهای کانون استفاده میکند و بچهها را با سوالهای کانون آشنا میکند.
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
اگر در درسها مشکل داشته باشم مادرم راهنمایی میکرد. پدرم هزینهی کتاب و آزمونها را پرداخت میکند و من را تشویق میکند و نمیگذارد ناامید شوم.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میدیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
بله همیشه بلافاصله بعد از آمدن نتایج آزمون، مادرم با دقت کارنامه من را مشاهده میکند و اگر درسی را افت کرده باشم، راهنمایی میکند و به ما امید میدهد و در درسهایی که پیشرفت داشته باشم من را به همان روش درس خواندن تشویق میکند. وقتی نتیجهی نفرات برتر بیاید پدرم آن را پیگیری میکند.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکردید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله از سایت کانون برای نمونه سوالات و خواندن مصاحبه با نفرات برتر استفاده میکنم. در مجلهها هم مصاحبه با قهرمانهای پیوستگی و پیشرفت برای من جالب بود و همیشه بلافاصله بعد از آزمون مشتاق دریافت مجله هستم.
به نظرتان مهمترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟
به نظر ما پشتکار و تلاشهای من مهمترین ویژگی من هستند. در آخر از مادم پدرم و پشتیبانم خانم رضایی و معلم عزیزمان خانم گودرزی که به من توجه میکنند ممنونم.
