نام و نام خانوادگی : فاطمه ایران پور
مقطع و رشته :دوازدهم تجربی / دانشجوی داروسازی
میانگین تراز : 6700
سالهای حضور در کانون : 2 سال
تعداد کل آزمونها : 40
شغل و تحصیلات مادر : لیسانس
شغل و تحصیلات پدر : لیسانس
مصاحبهگر : اعظم معصومی
1-چند سال و چه سال هایی دانش اموز کانون بودید؟
من دوسال آخر دانش آموز کانون بودم.
2-در چند ازمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
40 آزمون اصلی را شرکت کردم و سعی میکردم تمام آزمون های هدیه را شرکت کنم اما آلان تعداد را به یاد ندارم.
3-آیا در آزمون های هدفگذاری شرکت میکردید؟
بله برنامه ریزی من به طوری بود که بتوانم در هر 3 آزمون هدفگذاری، مشابه پارسال و اصلی شرکت کنم چون به نظرم شرکت کردن در دو آزمون اولیه دید خوبی از وضعیتم به من میداد و من طبق این آزمون ها چند از ده هر درسم را قبل از آزمون اصلی به دست می آوردم و در آزمون سعی می کردم مطابق هدفگذاری قبل از آزمونم سوال ها را جواب بدهم و تعداد غلط کم تری داشته باشم و مجدد در تحلیل آزمونم درست بودن روندم سر جلسه آزمون را بررسی می کردم که آیا واقعا توانسته ام طبق هدفگذاری پیش بروم یا نه.
4-آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت میکردید؟
بله همان طور که در سوال قبل گفتم این آزمون را هم شرکت می کردم و روندم به این صورت بود که سعی می کردم چهارشنبه قبل آزمون اصلی، شرایط آزمون دادن را در خانه برای خودم فراهم کنم و آزمون مشابه پارسال را طبق زمان بندی حل کنم. در این آزمون سعی می کردم تکنیک های مدیریت زمان مثل زمان نقصانی و ضربدر منها را تمرین کنم تا سر جلسه اصلی زمان کم نیاورم. بعد از حل آزمون، شروع به تحلیل می کردم و باقی تایم چهارشنبه و پنجشنبه ام را به رفع اشکالات آزمون و مرور فراموش شده هایم می پرداختم. این کار باعث میشد که من قبل آزمون یک آزمون مطابق بودجه بندی بزنم و با استفاده از روش بازیابی در تایم باقی مانده تا آزمون اصلی به سراغ نقاط ضعف اصلیم بروم و آن ها را برطرف کنم و فکر میکنم عامل اصلی ای که من از اولین آزمون سال دوازدهم توانستم تراز 6000 را کسب کنم، حل آزمون های مشابه پارسال در روزهای چهارشنبه بود.
5-برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی میکردید،توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟
اوایل سال طبق برنامه ای که طبق برنامه های راهبردی برای خودم میریختم عمل می کردم و روشم به این صورت بود که بعد از هر آزمون، بودجه بندی آزمون بعدی را چک می کردم و مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه هر درس را تخمینی برای خودم می نوشتم و تعداد تست هر درس را از کتاب کارهایم یادداشت میکردم و بعد مطابق جدول دو هفته ای که داشتم این مباحث را برای خودم پخش میکردم و مدت زمانی را هم برای مرور و آزمون اختصاص می دادم. اما این کار کمی برایم زمان بر بود و از بهمن ماه از یکی از پشتیبان های ویژه عالی کانون کمک گرفتم و ایشان برای من برنامه میفرستادند.
6-به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
من سعی می کردم مطالعه ام را در دو الی سه باکس به اتمام برسانم و وسواس زیادی به خرج ندهم و باقی زمان را به حل تست و یادگیری از تست های آموزشی بپردازم و در این حین مجدد به کتاب درسی و درسنامه هایم بر میگشتم و مطالعه ام را با نکات تستی که یاد گرفته بودم تکمیل می کردم. اوایل به طور روزانه حدود 100 الی 150 تست میزدم و 8 تا 9 ساعت مطالعه داشتم اما از بعد عید روزانه 500 الی 600 تست میزدم و مطالعه ام را به 11 تا 13 ساعت در روز رساندم.
7-آیا روش بازیابی(Retrieval) را میشناسید، اگر این روش را می شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله. همان طور که گفتم در آزمون های طی سال، روز چهارشنبه را به حل آزمون می پرداختم و سعی می کردم مطالبی که در طول دو هفته خوانده ام را به یاد بیاورم و آزمون را حل کنم. اما این روش در روزهای طلایی نوروز و جمع بندی ها بیشتر به من کمک کرد و به این صورت بود که من از مطالبی که قبلا مفصل خوانده بودم سعی می کردم ابتدا چند تست آزمونی حل کنم و بعد به تحلیل تست هایم بپردازم؛ خب طبیعتا مقداری از مطالب یادم بود ولی به دلیل گذشت زمان بعضی از مطالب هم فراموش کرده بودم. با تحلیل تست ها مطالب فراموش شده را پیدا می کردم و بیشتر انرژی و زمانم را صرف مطالعه و رفع اشکال این مباحث می کردم و برای مطالبی که بلد بودم زمان کمتری صرف می کردم.
8-در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود؟
من تقریبا برای همه دروسم از این روش استفاده می کردم. البته در آن زمان ما عمومی هم داشتیم و خب تست هایی مثل قرابت معنایی یا ترجمه عربی کمتر به این روش نیاز داشتند. اما در همگی دروس اختصاصی، این روش به من کمک کرد که برای مرور مستقیما به سراغ اشکالاتم بروم و رفعشان کنم و زمان مورد نیازم برای مرور درس ها کم و سرعت مطالعه ام زیاد می شد.
9- به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟
اوایل تعداد غلطهایم بالا بود و حدود 30 غلط داشتم اما با گذشت زمان تعداد غلط هایم به زیر 20 رسید.
10-هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری میدادید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب)بررسی سوالهای ساده
من ابتدا طبق کلید سوالات خود سایت کانون در قسمت کارنامه سوالات ساده نزده و غلطم را بررسی می کردم همچنین سوالاتی که به عنوان ساده تشخیص نداده بودم را نیز برای خودم مشخص می کردم و درنهایت به سراغ بررسی اشتباهاتم می رفتم.
11-شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می دانید؟
معیارها این موارد است:
-من یک دانش آموز بی غیبت یا کم غیبت در آزمونهای اصلی بودم.
من در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
من با برنامه راهبردی آزمون های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
د)منابع من کانونی بود.
من کاملا خودم را دانش آموز کانونی میدانم . به نظر من مهم ترین عامل موفقیت در کنکور و آزمون ها انسجام و پیوستگی برنامه است و بهتر است در این سال مهم خودمان را درگیر چندین برنامه نکنیم. برنامه راهبردی کانون از این نظر که با سرعت خوبی مطالب را پیش میبرد و درنهایت به چندین بار مرور مطالب و ایستگاه های جبرانی می پرداخت بهترین برنامه برای من بود. و از طرفی در هر دو هفته برای مباحث مشخصی من 3 آزمون می توانستم شرکت کنم و کیفیت مطالعه ام را بهبود ببخشم و همچنین آزمون دادن را تمرین کنم. بعلاوه در طی این مدت یادم نمی آید غیبت کرده باشم و در تمام آزمون ها شرکت کردم.
12-اگر خود را یک دانش آموز کانونی میدانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.
من از کتاب های آبی، چون شامل سوال های آزمون محور می شدند برای زدن تست های زمان دار کمک می گرفتم بعلاوه در دوران جمع بندی از کتاب های زرد برای زدن آزمون های عمومی شبانه و کنکور های 3 روز در میان کمک می گرفتم.
در دوران نوروز هم کتاب نوروز به دلیل داشتن آزمون های کوتاه، منبع خوبی برای بازیابی مطالب برایم بود و من بعد حل این آزمون ها به سراغ رفع اشکال و تست بیشتر از مباحث فراموش شده ام می پرداختم.
13-شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
قهرمان پیوستگی ؛ چون در تمام آزمون ها شرکت می کردم و مصرانه طبق برنامه راهبردی پیش می رفتم
14-بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
ریاضی - روش مطالعه من در درس ریاضی به این صورت بود که ابتدا درسنامه را به صورت مبحث های کوتاه میخواندم و سعی می کردم خلاصه ای برای خودم بنویسم سپس به سراغ حل تست از آن مبحث می رفتم و اگر جایی تستی را نمی توانستم حل کنم ابتدا به خلاصه ام رجوع می کردم تا اگر چیزی را فراموش کرده ام به یاد بیاورم و مجدد سعی می کردم تست را حل کنم اگر باز هم به نتیجه ای نمی رسیدم به سراغ پاسخنامه می رفتم و نکته آن تست را به خلاصه ام اضافه میکردم.
