حروف جازمه - عربی یازدهم - تست - مرصاد لویمی

10 تست با پاسخ تشریحی + تست‌های پیشنهادی رتبه برترها

حروف جازمه - عربی یازدهم - تست - مرصاد لویمی

سلام به همه دوستان !

10 تست با پاسخ تشریحی + تست های پیشنهادی رتبه برترها 

حروف جازمه - عربی یازدهم

تست ها با پاسخ تشریحی : 

مرصاد لویمی - رتبه 118 کنکور 1400 / حقوق تهران

سوالات پیشنهادی : 

علی جابری – رتبه 95 منطقه یک کنکور 1399 / ادبیات فارسی شهید بهشتی 

حروف جازمه - عربی یازدهم - تست - مرصاد لویمی

1- عین حرف «ل» تختلف من حیث المفهوم:

1) لیعتمد الطلاب علی انفسهم فی مجالات العلمیه.               

2) نحن نتاول الرمان لتکوین الکریات الحمراء.

۳) التلمیذ الکسلان لیتنبه من نوم الغفله.                            

4) الکذب عمل قبیح، لنجتنبه.

2-  عین حرف ل تختلف من حیث المفهوم:

1) لاجتنب جلیس السوء فی کل الایام.                            

2) ان الاعداء هجموا علی اراضینا، فلنقاتلهم.

۳) هذا الدرس صعب، لیساعدک صدیقک.                          

4) لانجح فی الامتحان، حاولت کثیرا.

3-  عین «لا» یمکن ان تکون ناهیه و نافیه:

1) لابد ان نسبح فی البحر فی یوم لا تهب الریاح الشدیده.       

2) لا یتدخل احد فی شووننا الخاصه.

۳) و لا تجادلوا اهل الکتاب الی بالتی هی احسن.                 

4) یا ولدی! ا لا تسمع صوت الباب؟

4-  عین حرف اللام لیس للامر:

1) لاتعلم من امی درس الحیاه لانها اعلم منی.

2) ان نشاء ان نهتدی الی الصراط المستقیم لنتبع قوانیننا الدینیه.

۳) هولاء اللاعبون لیجتهدوا حتی یسجلوا هدفا فی المسابقه.

4) الا یتعلم الطلاب اللغه العربیه فی مجتمعنا لیتکلمو بهذه اللغه.

5-  لا تغتری بصلاتنا و لا بصیامنا و لکن اختبرینا عند صدق الحدیث و اداء الامانه:

1) فریب نماز ما و روزه ما را نخورید. اما هنگام سخن و امانت داری ما را بیازمایید.

2) نمازهای ما و روزهایمان شما را فریب ندهد، ولی ما را با راستگویی و حفظ امانت آزمایش کنید.

۳) از نماز و روزه ما فریب نخور، اما مارا به هنگام سخن راست و امانتداری آزمایش کن.

4) از نمازهای ما و روزه های ما فریب نباید بخوری. ولی ما را هنگام راستگویی و امانت‌داری آزمایش کن.

6- میّز الخطا فی الاجوبة التالیة : 

1) آمَنَ ≠ کَفَر                                          

2) الخائب ≠ المأیوس

3) الأهل = الاُسرة                                       

4) الشدائد = المصائب

7- عیّن الصحیح فی الترجمة:« لِیعلم التلامیذ أنَّ الوقت مِن الذهب فلا یضیّعوا منه لحظةً. » 

1) دانش آموزان باید بدانند که وقت از طلاست ، پس نباید لحظه‌ای از آن را از بین ببرند . 

2) دانش آموزان باید بدانند که وقت از طلاست ، پس لحظه‌ای از آن را از بین نمی‌برند . 

3) تا دانش آموزان بدانند که وقت از طلاست لحظه‌ای از آن برایشان باقی نمی‌ماند . 

4) دانش آموزان می‌دانند که وقت از طلاست و نباید لحظه‌ای از آن را ضایع کنند .  

8- عیّن الأقرب من مفهوم هذه الآیة الشریفة :« اِنَّ اللهَ لایُغیِّر ما بقومٍ حتی یُغَیِّروا ما بِأنفُسِهِم » 

1) از این ستون تا آن ستون فرج است .

2) خدا گر ز حکمت ببندد دری / ز رحمت گشاید در دیگری 

3) کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من !

4) من به خود نامدم اینجا که به خود باز روم / هر که آورد مرا باز برد بر وطنم   

9- عیّن الخطا  حول التوضیحات لِلمُفرداتِ : 

1) الخائب : هُوَالَّذی یَخافُ شیئاً.  

2) المَکروب : الَّذی حُزنُهُ کثیرٌ.    

3) الأهلُ : هُوَالاُسرةُ وَ الأقرِباءُ.

4) الصَّفیّ : هُوَالمُنتَخَب وَ جَمعُهُ أصفیاء.

10- ما هوالخطأ للفراغ؟ « لم تَرجع ..... من السّفر الاُسبوع الماضی. » 

1) أخَواتی                  2) إخوَتی                  3) بَناتی                  4) اُختایَ

برای دریافت پاسخ تشریحی تست ها 

و همچنین تست های پیشنهادی رتبه برترها 

فایل پی دی اف را از قسمت ضمیمه دانلود کنید .

سپاس از توجه شما 🌹



Menu