«آزمون هدفگذاری کمک میکند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسم. اگر نقطه ضعف داشتم چون یک هفته فرصت دارم میتوانم آنها را جبران کنم.»
نام و نام خانوادگی : نازنین زهرا نظری
پایه : هفتم
نام شهر ، استان : ملایر ، همدان
میانگین تراز : 7200
سالهای حضور در کانون : 2 سال
تعداد کل آزمونها : 82 آزمون
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، فوق دیپلم کامپیوتر
شغل و تحصیلات پدر : کارمند بانک، فوق لیسانس مدیریت مالی
مصاحبهگر : الهام چنگیزپو
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
خیر خسته نمیشوم چون هم در درس ها به من کمک میکنند و هم موجب میشود تا به اهدافم برسم.
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله من همیشه در آزمون هدفگذاری شرکت میکردم. به نظرم آزمون هدفگذاری کمک میکند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسم. اگر نقطه ضعف داشتم چون یک هفته فرصت دارم میتوانم آنها را جبران کنم، همچنین من همیشه در آزمون مشابه پارسال هم شرکت میکردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
آمادگی کامل برای امتحانات مدرسه ، تسلط کافی در تست زنی ، قبول شدن در آزمون تیزهوشان و تسلط کافی در دروس مدرسه
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
من از کارنامه اشتباهات بیشتر از همه استفاده میکردم، چون میدانم اگر در یک درس سوالی را اشتباه زدم یعنی در آن درس ضعف دارم پس برای جبران آنها باید نقاط ضعف خودم را بشناسم. علاوه بر آن از کارنامه مبحثی نیز استفاده میکردم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله هفته اول را برای خواندن درسها و تسلط بر آنها و هفته دوم را به تست زنی اختصاص میدادم.
- کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب میکنید؟
دروس ریاضی ،ریاضی تیزهوشان ،عربی،زبان،استعداد تحلیلی هفتم
درس هر روز را همان روز میخوانم و برای تسلط بیشتر تست زدن را همیشه در برنامه دارم و تمام نمرات این دروس در مدرسه 20 است.
- در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکردید؟
ریاضی ،علوم ،فارسی
اگر ایرادی داشتم با کمک گرفتن از معلم و پاسخنامه و مراجعه به کتاب و منابع درسی سعی میکردم آن را رفع کنم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟
بله داشتم و همیشه آن را تکمیل میکردم. این دفتر به من کمک میکند بررسی کنم که هر درسی را با هر درصدی که زدم چه مقدار مطالعه در طی دو هفته داشتم و چه تاثیری گذاشته و این باعث میشود که روش خواندن درس را تغییر دهم و یا ساعت مطالعهام را افزایش دهم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آن ها با این افت چگونه بود؟
بله همیشه پیگیر بودند و هستند و اگر در درسی افت داشتم به من پیشنهاد میدادند که ساعت مطالعهام را افزایش دهم و یا روش خواندن آن درس را تغییر دهم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
5 الی 6 ساعت که 2 ساعت آن مختص به تست زدن است.
- کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
تمام کتابهای کانون از جمله سه سطحی آبی و پرتکرار. سطح سوالات کتاب سه سطحی و آبی واقعا خوب است و از پرتکرار برای امتحانات مدرسه استفاده میکردم.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدادید؟
اکثر اوقات در روز جمعه انجام میدادم.
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
کارنامه را میدیدم و اشتباهاتم را بررسی میکردم و سعی میکردم یکبار دیگر روی آنها فکر کنم و سپس به پاسخنامه مراجعه میکردم و در دفتر خودآموز مینوشتم.
17- آیا برنامهی مدرسه با برنامهی آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد میکردید؟
خیر، بیشتر مواقع هماهنگ نبود و امکان پیش خوانی هم وجود نداشت.
بنابراین گاهی نمی رسیدم برخی از مباحث را بخوانم.
18- اگر به بودجهبندی برنامهی آزمون نمیرسیدید چگونه جبران میکردید؟
باتوجه به حجم زیاد درس ها و تکالیف پیش خوانی واقعا غیر ممکن بود و هر چه را که رسیده بودیم روی آن کار می کردم.
19- آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس میخواندید؟ چقدر؟
در روز های تعطیل هیچ وقت درس را تعطیل نمی کردم و همیشه درس در برنامه ام بود ولی خب در کنار درس تفریح و استراحت هم داشتم چون معتقدم که نباید در هیچ موردی زیاده روی کرد.
14چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
هدف من از شرکت در آزمون ها بالاتر از قبولی از تیزهوشان است و من برای موفقیت بیشتر در دروس و کنکور این پیوستگی را حفظ می کنم