سلام من علی جابری هستم، رتبه 95 منطقه 1 و 154 کشوری کنکور انسانی 1399 دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بهشتی
هماهنگی میان امتحانات تستی و تشریحی، موضوعی است که همیشه مورد توجه بوده است.
من سعی میکردم مطالعه مطالب را به گونهای انجام دهم که برای امتحانات تشریحی آماده شوم .
یعنی با خود میگفتم که اگر « تشریحی امتحان دادن » را بتوانم با موفقیت پشت سر بگذارم، قطعا در آزمونهای تستی هم موفق خواهم بود ؛ با این شیوه، کار برای آزمونهای تستی راحت میشد و فقط مطالعه مروری و تستی بود که باید انجام میدادم .
در بازه امتحانات، میدانستم که نباید کنکور را فراموش کنم و از مباحث تستی غافل شوم ؛ طبق برنامه آزمونهای کانون پیش میرفتم و از تایمهای خالی خود ، جهت تستزنی استفاده میکردم.
حیف بود که مثلا جامعه شناسی را برای امتحان دوشنبه بخوانم ولی از آن تست نزنم ! از طرفی میدانستم که اگر بتوانم بیشتر در این بازه تست بزنم و روی موضوع کنکور تمرکز کنم، بهره بیشتری هم خواهم برد ؛ این باعث میشد تا تلاش کنم درسها را برای امتحان تشریحی زودتر بخوانم و در واقع تایم خودم را خالی کنم تا بتوانم بیشتر تست بزنم ؛ مثلا اگر امتحان دوشنبه را خوانده بودم ، بخشی از امتحان بعدی را هم میخواندم تا تایم بیشتری در روزهای بعد داشته باشم .
همانطور که تشریحی خواندن به من برای آزمونهای تستی کمک میکرد ، فرآیند تستزنی و آزمون هایی که میدادم هم به امتحاناتم کمک میکردند ؛ وقتی تستی میخواندم، متوجه نکات و کلمات کلیدی میشدم و این باعث میشد در امتحانات تشریحی حواسم به گفتن آن نکات باشد.
در بازه های زمانیِ این شکلی که اصولاً تایم بیشتری در روزهای خود داشتم ، حواسم به نقاط ضعف خودم هم بود . همچنین میدانستم که کار کردن روی درسهایی چون منطق و اقتصاد و روانشناسی ، هیچ وقت بیاثر نخواهد بود ؛ روی چنین درس هایی کار میکردم حتی اگر در آزمونِ پیشِ رو نبود .
در آزمونهای جمعبندی نیمسال اول پیشرفت تراز داشتم ؛ به نظرم دلیل این پیشرفت، پیوستگی در آزمونهای قبلی بود ؛ از نظم لذت میبردم و دوست داشتم طوری درس بخوانم که بتوانم عملکرد خودم را بررسی کنم . این موضوع باعث شده بود که مثلا اگر در یک آزمون نتیجه خوبی نمیگرفتم یا نسبت به آزمون قبلی افت میکردم ، دقیقا میدانستم دلیلش چه بوده است و به راحتی تحلیل آزمون را انجام میدادم و در واقع هیچ وقت خودم را تشویق نمادین نمیکردم و همچنین سختگیری بیجا برای خودم انجام نمیدادم چون خودم در جریان همه اتفاقات بودم .
درس ریاضی را ، هم دوست داشتم و هم برایم مهم بود که درصد بالایی از آن بدست بیاورم .
هر مبحث را ابتدا خیلی خوب مطالعه میکردم ( هم از درسنامة کتابِ تست و هم از جزواتی که داشتم ) . بعد از مطالعه سراغ تست میرفتم و هیچ ترسی از غلط زدن نداشتم . اگر تستی را نمیتوانستم حل کنم ، پاسخ تشریحی آن را طوری میخواندم که دیگر تستی مشابه آن پیدا نشود که من نتوانم آن را حل کنم ! البته قبل از دیدن پاسخ ، تمام تلاش خود را برای رسیدن به جواب میکردم و از این تلاش و جوابی که بدست میآوردم ، واقعا لذت میبردم .
مدیریت امتحانات دی ماه و آزمونهای جمع بندی -فاطمه قدرتی
مدیریت امتحانات دی ماه و آزمونهای جمع بندی -فرشته باقری
مدیریت امتحانات دی ماه و آزمونهای جمع بندی -مبین احمدی
مدیریت امتحانات دی ماه و آزمونهای جمع بندی -محمد مهدی کربلایی
مدیریت امتحانات دی ماه و آزمونهای جمع بندی -محمد معظمی گودرزی
مدیریت امتحانات دی ماه و آزمونهای جمع بندی -لیلامصطفایی
مدیریت امتحانات دی ماه و آزمونهای جمع بندی-سارا حمزه رتبه 72
مدیریت امتحانات دی ماه و آزمونهای جمع بندی -میثاق رودسرابی
مدیریت امتحانات دی ماه و آزمونهای جمع بندی -فاطمه فریار
مدیریت امتحانات دی ماه و آزمونهای جمع بندی- متین قنبرزاده
دانش آموزان عزیز شما میتوانید برای رزرو علی جابری به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور
به لینک موجود مراجعه کرده و یا باشماره 8451-021 داخلی 3123 تماس بگیرید.
