دروس 6 تا 10 - عربی هفتم- درسنامه آموزشی وتست- الهه پروری

تعریف فعل+ نکات مهم برای یادگیری ساخت فعل ماضی + تصاویر + تست

دروس 6 تا 10 - عربی هفتم- درسنامه آموزشی وتست- الهه پروری

سلام به همه دوستان هفتمی عزیز ! 

در این مطلب قصد داریم نکات مهم دروس 6 تا 10  عربی هفتم را با هم مطالعه و بررسی کنیم. 

امیدواریم مطالب بیان شده، شما را در یادگیری این مباحث، یاری کند.

برای دریافت این مطلب بصورت کامل با گرافیک و کیفیت بهتر ، فایل پی دی اف را از قسمت ضمیمه دانلود کنید.


الهه پروری فارغ التحصیل مهندسی شیمی دانشگاه تهران

دروس 6 تا 10 - عربی هفتم- درسنامه آموزشی وتست- الهه پروری


صفحه اینستاگرام ما 

برای ارتباط با برترها و رزرو پشتیبان ویژه  پیج کانون برترها را دنبال کنید.

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید.


فعل کلمه ای است که بر انجام کار یا روی دادن حالتی در زمان معیّن توسط شخصی دلالت می کند.

فعل ها از نظر زمان به سه حالت تقسیم می شوند: ماضی (گذشته)، مضارع (حال)، مستقبل (آینده)


فعل ماضی: 

فعلی است که بر زمان گذشته دلالت کند و انجام آن پایان پذیرفته باشد که در زبان عربی 11 حالت شخص متفاوت دارد که هر کدام از نظر جنس (مذکر و مؤنث بودن) و تعداد (مفرد، مثنی، جمع) با هم متفاوت هستند.


نکات مهم برای یادگیری ساخت فعل ماضی 

*ساخت فعل ماضی: ریشه ی فعل + علامت مخصوص فعل (شناسه فعل) 

*فعل اول شخص مفرد (وَحدِه) مُتِکلِّم: فعلی که انجام کار را به خود گوینده نسبت می دهد. این فعل برای مذکر و مؤنث یکسان است وعلامت فعل "تُ" می باشد که به آخر ریشه فعل اضافه می شود.

.

.

.


*ترجمه كدام عبارت درست است؟

ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً: اين را بيهوده نيافريدم

ماجَمَعْتُ حَقائِبَ السَّفَرِ: چمدان های سفر را جمع نكرديم

کَم ضَیفاً دَخَلَ بَیتَکُم؟: چند ميهمان وارد خانه شان شدند؟

أ ما رَفَعَتْ یَدَها؟: آيا دستش را بالا نبرد؟

*ضمیر مناسب برای فعل «شَرَبَتْ» کدام می‌باشد؟

 أنا                                   هُوَ                                  هی                                نحنُ


موفق باشید...


فایل های ضمیمه

Menu