نام و نام خانوادگی : ساينا نوری | شهر:لنگرود |
پایه تحصیلی: پنجم دبستان | میانگین تراز: 6314 |
تحصیلات پدر: دیپلم | شغل پدر: نمايشگاه اتومبيل |
تحصیلات مادر: ليسانس ميكروبيولوژی | شغل مادر: خانه دار |
تعداد سال حضور در کانون: 3 سال | تعداد کل آزمون ها در سال: 69 آزمون |
تعداد آزمون های امسال: 42 آزمون | تعداد آزمون های هدفگذاری: 10 آزمون تعداد آزمون های مشابه پارسال: 5آزمون |
شرکت در آزمون های کانون
1- از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟
از كلاس سوم دبستان به توصيه مدير مدرسه و ديدن تبليغات تلويزيون بعد از مشورت با مادرم از طريق مدرسه در آزمونهای كانون ثبت نام كردم؛ چون هدفم قبولی در آزمونهای تيزهوشان بود؛ خودم تصميم گرفتم در آزمونهای کانون ثبت نام كنم.
2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟
چون با هدف مشخصی در آزمونهای كانون ثبت نام كردم تمام آزمونها را با انگيزه و اشتياق زياد از كلاس سوم بدون غيبت ( فقط يك غيبت در كلاس چهارم به علت بيماری ) با ميل خودم شركت كردم.
شركت در آزمون ها باعث شناسايی نقاط ضعف من ميشد و انگيزه من را برای بيشتر درس خواندن افزايش میداد.
3-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟
برای ثبت نام در آزمونهای كانون توصيه مادرم اين بود كه از كلاس پنجم ثبت نام كنم، ولی خودم تصميم گرفتم از پايه سوم دبستان شركت كنم، چون ثبت نام با علاقه خودم بود، پس در تمام آزمونها متعهدانه شركت كردم، بعد از كرونا با پذيرفتن اين موضوع كه شرايط غيرحضوری میباشد و شايد تا آخر تحصيلاتم بايد غير حضوری باقی بماند، سعی كردم تمام شرايط مطالعه و آزمون خود را بر اساس غير حضوری بودن هماهنگ كنم، مكان آزمون و امكانات آزمون ( مداد و پاك كن و... )را از قبل مشخص ميكنم و تمامی كتاب های آموزشی را از روی ميزم قبل از آزمون برمیدارم، سعی میكنم تاحد ممكن شرايط را شبيه سازی كنم، راس ساعت آزمون را شروع ميكنم، برای من كارنامه در پردازش اوليه اهميت بسيار زيادی دارد و در تمام آزمونهای آنلاين حتی آزمونهای هديه در پردازش اوليه كارنامه ام را دريافت كرده ام.
4-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟
در مدرسه ما تعداد زيادی از دانش آموزان در آزمونهای كانون ثبت نام كرده بودند، روز بعد از هر آزمون در مدرسه با همكلاسی هايم در رابطه با درصد و ترازهايشان صحبت ميكرديم، ديدن تلاش همكلاسی هايم باعث انگيزه بيشتر من، برای افزايش ساعت مطالعه میشد.
تقلب دانش آموزان ربطی به حضوری يا غير حضوری بودن آزمون ها ندارد و ما بايد تحت هر شرايطی درست ترين كار را انجام دهيم.
5 - آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
از تابستان كلاس پنجم در آزمونها شركت كردم و مرور مطالب سال گذشته در تابستان باعث میشد از مهر مطالب سال قبل بيشتر در ذهنم بماند و قسمت نگاه به آينده و پيش خوانی مطالب ميزان آمادگی من را در مدرسه نسبت به همكلاسی هايم بيشتر میكرد.
6- اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟
در كلاس سوم در آزمون 20مهر تراز 5800 را كسب كردم و تا تراز 6700 رشد داشتم. بعد از هر آزمون ابتدا سراغ درس های ضعيف خود میرفتم و پاسخهای اشتباه خود را با كمك مادرم بررسی
میكرديم و سعی میكردم با افزايش زمان مطالعه و افزايش تعداد تست و تمرين با آمادگی بيشتری در آزمون بعدی حضور پيدا كنم.
برنامه راهبردی
7-چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را باهماهنگ کردید؟
مدرسه ما تقريبا هماهنگ با برنامه كانون بود، ولی جاهایی كه مدرسه در يكی يا دو درس عقب تر بود خودم پيش خوانی میكردم و جاهايی را كه ابهام داشتم از مادرم كمك میگرفتم.
8-آیا از کتاب آبی، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگی های اين كتاب هايی كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟
به پيشنهاد مدرسه تمامی دانش آموزان درفصل مدرسه از كتابهای كار در دروس رياضی و علوم و فارسی و در نوروز از كتاب نوروز و تابستان از كتاب تابستان استفاده ميكنند. خود من در دروس رياضی و علوم و فارسی از كتاب های سه سطحی كانون استفاده ميكنم.
حل تمرينهای كتاب سه سطحی من را با چالشهای جديد آشنا ميكند كه باعث می شود در روز آزمون راحتتر به سوالات پاسخ بدهم.
9-وقتی مدارس غير حضوری شد چگونه برنامه ريزی برای درس خواندن كرديد؟
شرايط غيرحضوری شدن مدارس تاثيری در روند مطالعاتی من نداشت، با پذيرفتن اين موضوع كه شرايط همچنان غير حضوری باقی بماند، سعی كردم خودم را با شرايط وفق بدهم و هر روز مانند شرايط حضوری راس ساعت از خواب بيدار شوم و با برنامه مشخصی درس بخونم.
10-درهردرس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگی و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟
درس رياضي : كتاب كار و سه سطحي
درس علوم : كتاب كار و سه سطحي
درس فارسي : كتاب كار و سه سطحي
استفاده از چند منبع در يك درس باعث ميشود به همه ي تمرينها نرسم و اين نرسيدن باعث آشفتگي من ميشود.
فقط از كتابهای كانون استفاده ميكنم، حل تمام تمرينهای كتاب سه سطحی قبل از امتحانات كانون باعث ميشه سوالات كانون را راحتتر حل كنم.
کارنامه و سایت
11-از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايی کردی ؟
بيشتر از قسمت رتبه های برتر هر آزمون يا كتابهای كانون بازديد ميكردم.
12-در صفحهی شخصی ات در سایت کانون كدام قسمت هارا میبينی؟ چند وقت يك بار به صفحه شخصی سر ميزنی؟
حداقل هفته ای يكبار وارد صفحه شخصی ام ميشوم، ديدن نمودار پيشرفتم باعث افزايش انگيزه ام ميشود.
13-در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خودتوجه میکردید یا به نقاط قوت ؟ چگونه آزمونها را تحلیل میکردید؟
بعد از ديدن كارنامه هر آزمون ابتدا از نقاط ضعف خود شروع ميكنم، حتما سعی ميكنم پاسخهای اشتباه خود را كامل ياد بگيرم و سوالهایی را كه متوجه نميشوم از مادرم كمك ميگيرم بعد پاسخهای اشتباه خود را وارد كتاب خود آموز ميكنم.
14-ازكدام یک ازکارنامه های جعبه ابزارکارنامه بیشتراستفاده میکردید؟ نحوه ی استفاده تان چگونه بود؟درچه زمانهایی از این کارنامه ها استفاده میکردید؟
كارنامه پنج نوع درس؛ باعث شناسايی نقاط ضعف خودم ميشد، سپس با مشورت مادرم سعی ميكردم برای بهتر شدن در اين دروس راهكار های مشخصی داشته باشم.
برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه
15-آيادفتر برنامه ريزی داشتيد؟ دفتر برنامه ريزی چه كمكی به شما كرد؟
در سر فصل هر كتاب درسی بعد از مطالعه زمان را يادداشت میكنم و هر دو روز يكبار وارد دفتر برنامه ريزی ميكنم.
نوشتن زمان مطالعه هر درس باعث میشود زمان مورد نياز هر درس را تشخيص بدهم.
16-مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی از نظر شما چیست؟
نوشتن اعداد و زمان مطاله باعث پر انرژی تر شدن برای مطالعه دروس و افزايش زمان مطالعه من ميشود.
17-بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟
بهترين تراز در درس علوم بود.
درس علوم به نسبت درس رياضی جز نقاط ضعف من بود سعی كردم با الويت قرار دادن اين درس و افزايش زمان مطالعه توجه بيشتري به اين درس داشته باشم كه تبديل به نقطه قوت من شد( از عادتهای من اين است كه هميشه كار سختتر را ابتدا انجام ميدهم) اما همچنان علاقه ام به درس رياضی بيشتر از درس علوم است.
18-در کدام درس ها پیشرفت داشتید؟ ؟ آیا در روش مطالعه خود در این درس ها تغییری دادید ؟
اولين آزمون كانون درس هديه 40% بود، با بررسی پاسخهای اشتباه بعد از آزمون توجه من به كتاب درسی با افرايش زمان مطالعه در اين درس باعث شد در درس هديه ها بيشتر به نكات درسی توجه كنم.
19-آيا درس ها را پيش خوانی میكردی ؟ كدام درسها و چطور؟ تجربهای از مطالعهی درسی بدون تدریس معلم داری؟
در تابستان سال گذشته درسها را با كمك مادرم پيش خوانی كردم كه اين پيش خوانی باعث شد با آمادگی بيشتر در مدرسه حاضر شوم و سرعت يادگيری ام به نسبت سالهای قبل افزايش يابد.
امسال در كلاس رياضی كانون ثبت نام كردم.
آموزش مهارتهای خودتنظیمی: فراشناخت و هوش هیجانی
20-پدر و مادر شما چقدر پی گيری مسائل آموزشی شما بودند؟
به عنوان مثال مادرم در طی هفته با ياد آوری كارهای عقب مانده باعث منظم تر شدن من می شود و با همراهی من در برطرف كردن اشكالات آزمون باعث آرامش من می شود.
21-بهترين پشتيبان های شما دركانون چه اشخاصي بودند؟ و بگوييد چه كمك هايی به شما كردند؟
پشتيبان كلاس سوم دبستانم بودند كه ايشان بعد از هر آزمون با حضور در مدرسه و بررسي كارنامه ام و دادن راهكارهای مشخص در هر درس باعث پيشرفت من شدند.
بررسی دفتر در هر آزمون باعث ميشد با انگيزه و نظم بيشتری هر روز دفترم را تكميل كنم.
22-کدام معلم خود را به عنوان معلم برترمعرفی میکنید؟چرا؟
معلم كلاس چهارم دبستان كه ايشان با تدريس بسيار خوب در درس رياضی من را خیلی به اين درس علاقه مند كردند.