مرور: کی و چگونه؟

یکی از مشکلات بزرگی که همیشه داریم این است که مطالب خوانده شده بعد از مدتی پاک می‌شوند و از یادمون میرن که البته این طبیعی هست. ولی با مرور‌های درست و به موقع میتوانیم این مشکل را حل کنیم.

مرور: کی و چگونه؟

یکی از مشکلات بزرگی که همیشه داریم این است که مطالب خوانده شده بعد از مدتی  پاک می‌شوند و از یادمون میرن که البته این طبیعی هست. ولی با مرور های درست  و به موقع میتوانیم این مشکل را حل کنیم. 

خیلی‌ها فکر میکنند که مرور دوباره خواندن همان چیزهایی است که قبلاً خواندیم در صورتی که این دوباره کاری و این جوری خواندن خیلی وقت‌گیر و بی فایده است در مرور درست باید توجه روی قسمت های مهمتر باشد .فراموش نکردن چیزهایی که خواندیم، منتقل شدن چیزهای خوانده شده از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت یاددآوری راحت‌تر دوباره مطالب ، و طبقه بندی صحیح مطالب توی زن همش ثابت میکند که مرور لازمه هست. حالا این سوال پیش میاد که کی باید مرور کنیم ؟قبل از خواب و یا بعد از بیدار شدن بهترین زمان برای مرور هست مغز این موقع ها یادگیری را متوقف کرده و بیشتر مشغول طبقه بندی اطلاعات هست فقط باید حواستون باشه نذارین برای موقع خواب که هوشیاری مون پایین هست.در مورد هم باید بگیم منبع باید جامع  و کامل باشد و خیلی هم وقت نگیره موقع خواندن طوری قسمت های مهم تر  را معلوم کنید تا برای مرور بیشتر آنها وقت بگذارید برای اینکه یادمون نره چه موقعی باید مرور کنیم  به یک دفتر یا سررسید احتیاج داریم و برای هر درس چند صفحه را جدا کنید وقتی یک درس را خواندیم داخل آن دفتر بنویسید و یادتون باشه که چه موقع خوندین و مرور ها را همان قسمت بنویسید.

Menu