اگرچه برای موفقیت برنامه نقش مهمی دارد، اما نباید از اهمیت بازخورد غافل شد. شما با شرکت در آزمونهای برنامهای کانون، بازخوردهای متنوعی را از طریق جعبهابزار کارنامه دریافت میکنید. کارنامهی اصلی آزمون اولین و مهمترین کارنامهی شماست. در این گزارش رتبههای یکرقمی سال 98 دربارهی چگونگی استفاده از کارنامهی اصلی توضیح میدهند.
پویا شمشیری، رتبهی 5 ریاضی از تهران
از کارنامهی اصلی استفاده میکردم و سراغ تراز درسها میرفتم تا بهلحاظ ترازآوری آنها را شناسایی کنم و روی آن درسها بیشتر کار میکردم. همچنین درسهای ضعیفم را میشناختم. برای مثال در شیمی نمره و تراز کمی داشتم. بهجای تمرین تست زیاد، بیشتر روی کتاب درسی تمرکز کردم و شروع به مفهومیخواندن کردم و بعد از اینکه به هر سه کتاب مسلط شدم، نمرهام از 50درصد به 90درصد و تراز 8000 رسید که برایم مطلوب بود. (پویا 2 سال دانشآموز کانون بود و در 24 آزمون برنامهای کانون شرکت کرد.)
علی مورکیانعلیآباد، رتبهی 2 ریاضی و 1 زبان از یزد
اولین کارنامهای که با آن، رتبه و تراز و نمرهی درسهایم را پیگیری میکردم، کارنامهی اصلی بود. اگر نمرهی درسی کمتر از حد انتظارم بود، اول دلیل آن را پیدا میکردم تا بتوانم رفع کنم و بعد، از افرادی که فکر میکردم دربارهی آن اطلاعی دارند، کمک میگرفتم تا بدانم چه باید بکنم. از کارنامههای دیگر هم استفاده میکردم. (علی 2 سال دانشآموز کانون بود و در 30 آزمون برنامهای کانون شرکت کرد.)
امید قیسوندی، رتبهی 9 تجربی و 10 زبان از کامیاران
از کارنامهی اصلی و کارنامهی اشتباهات استفاده میکردم. برای بررسی کلی وضعیت آزمون، همان روز جمعه از کارنامهی اصلی استفاده میکردم. در روزهای بعد، کارنامهی اشتباهات را کامل و درسبهدرس بررسی میکردم تا نقاط ضعف و قوتم را شناسایی کنم. برای نقطهضعفهایم تعداد تستهایم را افزایش میدادم. در قسمتهایی که اشتباهاتم بهدلیل بیدقتی بود، آنها را یادداشت میکردم و تا آزمون بعد مرور میکردم. (امید ۱ سال دانشآموز کانون بود و در 6 آزمون برنامهای کانون شرکت کرد.)
امیرحسین باقری، رتبهی 10 زبان از قم
از کارنامهی اصلی استفاده میکردم. در این کارنامه که روزهای جمعه بررسی میکردم، نمرهها و ترازهای تکتک درسها را میدیدم و با نتایج آزمونهای قبل و با میانگین نمرههای خودم مقایسه میکردم. اگر در درسی افت کرده بودم یا نمرهام مطلوب نبود، روش و منابع آموزشیام را عوض میکردم. (امیرحسین 2 سال دانشآموز کانون بود و در 40 آزمون برنامهای کانون شرکت کرد.)
محمدمتین پروین، رتبهی 6 ریاضی از مشهد
از کارنامهی اصلی نمرهی تکتک درسها را بررسی میکردم و اگر نمرهی درسی کمتر از حد انتظارم بود، در هفتههای آینده ساعت مطالعهی آن را بیشتر میکردم. در این کارنامه، رتبه در شهر هم برایم مهم بود. (محمدمتین 1 سال دانشآموز کانون بود و در 11 آزمون برنامهای کانون شرکت کرد.)
زهرا قندی، رتبهی 7 زبان از کاشان
در کارنامهی اصلی، تراز کل برایم مهمترین چیز بود و بعد، نمرهی هر درس را پیگیری میکردم. به دلیل بیدقتی معمولاً تعداد اشتباهاتم زیاد بود و حضور منظم در آزمونها و تستزنی بیشتر باعث شد در آزمونهای آخر، تعداد اشتباهاتم کم شود. (زهرا 1 سال دانشآموز کانون بود و در 25 آزمون برنامهای کانون شرکت کرد.)
محمد عقلیباغی، رتبهی 8 هنر از بندرانزلی
بیشتر از کارنامهی اصلی آزمون استفاده میکردم و در کنار آن، کلاسور ارزیابی و کارنامهی پروژهای را هم بررسی میکردم. از کارنامهی اصلی نقاط ضعف خودم را استخراج میکردم و تا جایی که میتوانستم، برای این درسها، هم ساعت مطالعهام را افزایش میدادم و هم سعی میکردم روش مطالعهام را تغییر دهم. در مقابل، بعضی درسهایم نمرهی خوبی داشت. در آنها تعداد اشتباهات و نزدههایم کم بود. برای این درسها کلاسور ارزیابی را بهصورت پیدیاف دانلود میکردم و در فرصتهای بعدی مرور میکردم. (محمد 2 سال دانشآموز کانون بود و در 32 آزمون برنامهای کانون شرکت کرد.)