برای دوازدهمی ها و فارغ التحصیلان نظام جدید و قدیم ( آزمون 9 خرداد و پس از آن )
با این چهار آزمون برنامه و ذهن شما منظم می شود
آزمون 9 خرداد مکمل آزمون 2 خرداد است !
امسال قبل از شروع امتحانات نهایی دو آزمون مکمل داریم ( 2خرداد و 9خرداد) . در آزمون 9خرداد که یک هفته قبل از شروع امتحانات نهایی دوازدهمی هاست ، همه ی درس های دوازدهم به صورت جامع آزمون گرفته می شود .آزمون 2خرداد ، آزمونی جامع از دهم و یازدهم بود . اگر هنوز در آزمون 2 خرداد شرکت نکرده اید هنوز می توانید در این آزمون ثبت نام و شرکت کنید .
آزمون 9 خرداد چند دفترچه دارد؟ آیا دفترچه ی غیرمشترک ضرورتی هم دارد ؟ برای چه کسانی ؟
آزمون 9 خرداد دو دفترچه ی مشترک و غیرمشترک خواهد داشت . مربوط به مباحث 20% آخر کتاب هاست .دو گروه ممکن است به دفترچه ی غیرمشترک پاسخ بدهند . گروه اول: دانش آموزانی که احتمال می دهند از 20% آخر هم به نوعی و به طور غیرمستقیم در کنکور سوال مطرح شود و گروه دوم دانش آموزانی که می خواهند از 4 نمره ی اختیاری در امتحانات نهایی بهره ببرند و نمره و معدلشان را افزایش دهند .
آزمون های فوق العاده مهم تر از آزمون های عادی است !
هر دو این آزمون های فوق العاده ، به صورت هدیه و رایگان است اما باید برای هرکدام ثبت نام کنید . وقتی آگاهانه ثبت نام می کنید و وقت می گذارید اهمیت برنامه را بیشتر درک می کنید . درست است که این دو آزمون هدیه هستند اما اهمیتشان از آزمون های عادی بیشتر است .
اهمیت 4 آزمون فوق العاده ( 2خرداد ، 9خرداد ، 23 خرداد و 6تیر) در چیست ؟
این4 آزمون به صورت دو به دو شما را برای کنکور آماده می کند . این 4 آزمون یک دوره ی انتقالی است تا شما وارد دوران جمع بندی بشوید و در 4 آزمون جمع بندی مشابه کنکور شرکت کنید . در آزمون های جمع بندی شما هر بار تمام مباحث کنکور را امتحان می دهید . اما در 4 آزمون فوق العاده شما می توانید به جای یک آزمون در هر دو آزمون مباحث را جمع بندی کنید و سپس با بررسی و تحلیل کارنامه متوجه شوید که نیازهایتان چیست و باید روی چه درس ها و مبحث هایی بیشتر تمرکز کنید . این 4 آزمون ضمنا مکمل روش های سه روز یک بار برای دوران جمع بندی شماست . ( یاد آوری : برنامه ی روش سه روز یک بار و منابع و همه ی اطلاعات مربوط به روش سه روز یک بار را به زودی منتشر می کنیم ) .
امتیازی منحصر به فرد که داوطلبان کنکور 99 دارید
آزمون های فوق العاده ، حلقه ی گم شده ی برنامه که امسال فرصت اجرای آن را داریم .
در سال های گذشته فرصت کافی وجود نداشت تا چنین آزمون هایی را برای دانش آموزان برگزار کنیم و یک دوره ی انتقالی برای ورود به دوران جمع بندی با چند آزمون برایشان تدارک ببینیم . امسال، اما این فرصت وجود دارد . از این فرصت به دست آمده به خوبی استفاده کنید . دانش آموزانی که هنوز آزمون 2 خرداد را نداده اید در این آزمون ثبت نام و شرکت کنید . دانش آموزانی که شرکت کرده اید ، کارنامه را با دقت بررسی کنید و در آزمون های بعدی با آگاهی بیشتر برای درس های پایه ، هدف گذاری و برنامه ریزی کنید .
آمار چه می گوید ؟
خوشبختانه آمار نشان می دهد دانش آموزان قدر آزمون های فوق العاده را به تدریج بیشتر و بهتر درک می کنند . در آزمون 2 خرداد ، بیست هزار نفر بیش از آزمون فوق العاده ی 19 اردی بهشت ثبت نام و شرکت کردند . اما هنوز کافی نیست . تصور نکنید چون این آزمون ها هدیه هستند اهمیت کمتری دارند . اهمیت برنامه ای و تاثیر این چهار آزمون فوق العاده از آزمون های عادی هم بیشتر است .زیرا به صورتی روشمند و سیستمی شما را برای دوران جمع بندی آماده می کند
نقش پشتیبان ها و اولیا درماه های پایانی
در این ماه ها و هفته های پایانی نقش اولیا و پشتیبانان به مراتب بیش از گذشته است . فکر نکنید خواندن همین مقاله و یا شنیدن یک فایل صوتی برای دانش آموزان کافی است . باید منطق برنامه را با روش های متفاوت و اطلاع رسانی های مختلف به دانش آموزان توضیح دهیم و به سوالات ایشان پاسخ دهیم تا آن ها بتوانند بهترین نتیجه را در خور زحمت و تلاش خود به دست آورند . با دانش آموزان صحبت کنید دغدغه ها و سوال هایشان را در ماه های پایانی ، قبل از امتحانات ، در ایام امتحانات و پس از امتحانات بپرسید و پاسخ دهید . آزمون دادن زمانی موثرتر می شود که دانش آموزان برنامه را با علم و آگاهی بیشتر اجرا کنند و روی منطق برنامه مسلط باشند .
آزمون های دوقلو ( آزمون های 23 خرداد و 6 تیر)
این دو آزمون در ایام امتحانات نهایی دانش آموزان برگزار می شوند . از سویی به امتحانات دانش آموزان یاری می رسانند و از سوی دیگر به کنکور . این دو آزمون پاسخی است برای آشفتگی دانش آموزان در ایام امتحانات .
دانش آموزان در ایام امتحانات این سوال را می پرسند : برای کنکور بخوانیم یا برای امتحانات ؟
آزمون های دوقلوی 23 خرداد و 6 تیر پاسخ دقیقی است برای این پرسش .پاسخ این است : هر دو را بخوانید . اولا امتحانات را در اولویت قرار دهید ثانیا هم زمان برای کنکور هم مطالعه کنید . چگونه ؟ مگر می شود هر دو را با هم خواند و یکی را فدای دیگر نکرد ؟ بله . اگر به منطق این دو آزمون ( 23 خرداد و 6 تیر ) توجه کنید متوجه می شوید که می شود هر دو را باهم و با یک منطق محکم و استوار پیش برد . شما می توانید برای هر درس امتحانی ، علاوه بر مطالعه ی و تمرین تشریحی ، تست هم بزنید . می توانید در درس هایی که بین دوازدهم و سال های پایه مباحث مشترک وجود دارد ، مباحث مشترک را از دهم و یازدهم نیز مطالعه کنید . هم چنین می توانید در هر درس ، علاوه بر دوازدهم از دهم و یازدهم ، هم تست بزنید و در صورت نیاز قسمت هایی را به صورت انتخابی مطالعه کنید . اگر نرسیدید در درس هایی از یازدهم یا دهم تست بزنید و مطالعه کنید نگران نباشید .شما می توانید با معلومات قبلی خود در آزمون های 23 خرداد و 6 تیر شرکت کنید . در این دو آزمون در هر نوبت دو درس عمومی و دو درس اختصاصی را امتحان می دهید و در مجموع دو آزمون ، کل درس های کنکور پوشش می دهید هم دوازدهم و هم دهم و یازدهم .
آزمون های 23 خرداد و 6 تیر چند دفترچه دارند ؟
در هر آزمون سه دفترچه خواهید داشت یک دفترچه برای دوازدهم و دو دفترچه هم برای دهم و یازدهم . ( توجه : دانش آموزان رشته ی انسانی در آزمون 23 خرداد 4 درس اختصاصی و در آزمون 6 تیر ، 5 درس اختصاصی خواهند داشت . علت هم معلوم است ، درس های رشته ی انسانی بیشتر است )
نتایج و فایده های آزمون های دوقلو
آزمون های دوقلوی 23 خرداد و 6 تیر دو نتیجه و فایده ی مهم دارند . اولا برنامه و ذهن شما را در ایام امتحانات منظم می کنند .دانش آموزان و فارغ التحصیلان نظام جدید و قدیم برنامه ی مشخص و منظمی در ایام امتحانات دانش آموزان خواهید داشت و ثانیا ، این دو آزمون به مثابه یک دوران انتقالی منسجم ، پس از دو آزمون 2خرداد و 9 خرداد شما را برای ورود به دوران جمع بندی آماده می کنند .
یک نکته برای نظام قدیمی ها
برنامه ی این چهار آزمون برای شما هم دقیقا با همین منطقی که در بالا توضیح دادیم ، طراحی شده است : 2خرداد ، به درس های دوم و سوم پاسخ دادید ( معادل دهم و یازدهم نظام جدید ) . 9خرداد به درس های چهارم پاسخ می دهید با این تفاوت که شما دفترچه ی مشترک و غیرمشترک ندارید و در آزمون های 23 خرداد و 6 تیر ، در هر نوبت به چهار درس پاسخ می دهید ( همان درس هایی که نظام جدیدی ها پاسخ می دهند ) و شما هم در این چهار آزمون یک دوره ی انتقالی منسجم را برای ورود به دوران جمع بندی طی می کنید .
سخن پایانی با دانش آموزان
اگر نتوانسته اید همه ی مباحث را در حد دلخواه خود بخوانید ، نگران نباشید هنوز زمان کافی دارید . با همین معلومات کنونی خود در آزمون ها شرکت کنید و از اشتباهات خود یاد بگیرید و از سوی دیگر ، اگر فکر می کنید همه چیز را خوانده اید و حوصله ی درس خواندن دوباره ندارید وقتی در این آزمون ها شرکت کنید متوجه می شوید که هنوز چیزهایی هستند که خوب مسلط نشده اید و نیاز دارید که آن مباحث را بیشتر مطالعه کنید و تست بزنید . در دوره ی انتقالی اهمیت برنامه بیش از ایام عادی مدرسه و بیش از دوران جمع بندی است زیرا آشفتگی سبب سست شدن و کاهش راندمان شما می شود .با برنامه همراه باشید . اگر لازم دارید قسمت هایی از برنامه را با شرایط خودتان انطباق دهید .اما از برنامه جدا نشوید و سعی کنید آزمون ها را در صبح جمعه و برای پردازش اول امتحان بدهید .
خواهش مجدد از اولیا و پشتیبانان
در این روزهای امتحانات نهایی و دوران جمع بندی پس از آن ، دانش آموزان بیش از گذشته به همراهی و گفت وگو با شما نیاز دارند . برایشان بیشتر وقت بگذارید و همراهشان باشید . موفقیت نهایی در گرو یک کار گروهی و تیمی است .
پیروز باشید
کاظم قلم چی
5 خرداد 99
جهت ثبت نام در آزمون 9 خرداد
کد دستوری رایگان زیر را شماره گیری کنید

برای مشاهده برنامه آزمون های پیش رو برروی مقطع خود کلیک کنید
