مهلا امانی؛ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران؛ رتبة 71 منطقة 3 از شهر گنبد کاووس
من در کنکور در درس زیست درصد 7/94 را کسب کردم.
روش مطالعة من برای این درس مهم به این صورت بود که هر مبحث را پس از تدریس دبیر، متن کتاب درسی را با دقت مطالعه میکردم و سپس تعدادی تست برای آن مبحث تمرین میکردم. بعد از تمرین تست متوجه میشدم که به چه بخشهایی از کتاب توجه نکردهام. پس مرحلة بعد دوباره به کتاب درسی رجوع میکردم و سعی میکردم در هر بار مطالعه به نکتة جدیدی دست پیدا کنم. در دوران جمعبندی هم متن کتاب درسی را هر چه بیشتر خواندم.
علیرضا ثامنی کیوانی؛ رتبة 95 منطقة 3؛ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران
رتبة درس زیست: 94
من در این درس ابتدا ضعیف بودم اما به تدریج روش مطالعة خودم را کشف کردم. روش من به اینصورت بود که به صورت روزنامهوار در اولین روز بین دو آزمون، یک دور کل مباحث جدیدی که قرار بود در آزمون مطرح شود رو به صورت روزنامهوار میخوندم. بعد تستها رو به صورت یکی در میون از کتاب تست حل میکردم و پاسخ هر سؤال رو همون موقع ارزیابی میکردم و اگر نکتهای داشت در حاشیة کتاب درسی یادداشت میکردم.
بعد یک بار به صورت عمقی کتاب درسی را میخوندم و تستهای باقیمانده را حل میکردم.
برای مرور، در روز پنجشنبة بعد از آزمون، آزمون غیرحضوری رو میزدم و ارزیابی میکردم.
به تست زدن بیشتر از خوندن اعتقاد دارم چون باعث میشه به مغزتون فشار بیاریم و همین باعث تثبیت بلندمدت مطالب در ذهن میشود.
صبا اولیایی رضایی؛ رتبه 13 ایثارگران، رتبه 760 منطقة 2
من در پایه دهم، در درس زیستشناسی ضعیف بودم و این درس را در کانون 5 از 10 پاسخ میدادم اما با تغییر روش مطالعهام آن را به 8 از 10 در پایه دوازدهم رساندم.
برای مطالعة این درس ابتدا متن کتاب را روزنامهوار مطالعه میکردم تا تصویری کلی از موضوع در ذهنم شکل بگیرد. این مطالعة روزنامهوار حدود 15 الی 20 دقیقه زمان میبرد. سپس همان بخش از کتاب را جزبهجز مطالعه میکردم و با یک طراح سؤال جملهها را میخواندم و قیدها و واژههای کلیدی را bold میکردم سپس بالافاصله (نه یک یا دو روز بعد) تست آموزشی میزدم. تست آموزشی به این صورت است که 20 یا 30 تست جمعبندی از کل مطلب مطالعه شده را انتخاب میکردم و یکییکی بررسی کرده و نکات پاسخنامه را در کتاب درسی حاشیهنویسی میکردم. این 20 تست باعث تثبیت مطلب مطالعه شده میشود و از فراموشی مطالب جلوگیری میکند.
برای مرور همین درس از روش بازیابی استفاده میکردم یعنی ابتدا تست میزدم سپس متن کتاب را مرور میکردم. زیرا این کار باعث میشود دیدگاه طراح سؤالات برای دانشآموز مشخص شود.
علیرضا امینی ؛ رشتة پزشکی ؛ دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ درصد زیست: 90
در آغاز، هر گفتار را به صورت اجتمالی میخواندم تا یک درک کلی از آن مبحث داشته باشم. سپس هر بند را دقیقتر خوانده و کلمات و جملات مهم را برجسته میکردم. به شکلهای کتاب هم توجه ویژهای داشتم و سعی میکردم که تصویرشان را با جزئیات به خاطر بسپارم. بعد از اتمام آن بحث، تلاش میکردم که هر آنچه که یاد گرفتهام را برای خودم توضیح دهم باید به این نکته دقت کرد که زیستشناسی، درس خواندنی است و نیاز به مدورهای زیادی دارد و برخلاف دروس تحلیلی، باید بیشتر وقت خود را صرف خواندن کرد و کمتر تست زد.
علی دلیل؛ رتبة 39 منطقه 1 رشتة تجربی؛ رتبة 105 کشوری
برای درس زیستشناسی برنامة مدرسه با برنامة راهبردی هماهنگ نبود اما اولویت من برنامة راهبردی بود ولی نباید برنامه مدرسه را کنار گذاشت روش من اینگونه بود که ابتدا کتاب درسی را بهطور روزنامهوار میخواندم که کلیّت مطلب را متوجه شوم سپس درسنامه کتاب کمک درسی را مطالعه کردم و بعد از فاصلة یک روزه به سراغ تست میرفتم و نکاتی را که هنگام مطالعه درسنامه به آن دقت نکرده بودم را هنگام تست زدن در کتاب درسی وارد میکردم. من هیچگاه قبل از تست زدن جملات مهم کتاب درسی را هایلایت نمیکردم چون معتقد هستم کتاب درسی جمله غیر مهم ندارد! بلکه یک سری کلمات، کلمات کلیدی هستند که باید مشخص شوند. اگر جملات کتاب درسی را قبل از تست زدن و صرفاً احساسی مشخص کنیم. کارمان در دوران جمعبندی و عید برای دوره کردن خیلی سخت میشود.
کتابهای سهسطحی با توجه به حجم کم آنها برای تمرین در چهارشنبه و پنجشنبه قبل آزمون مفید هستند.
علی صادقی؛ رتبة 67 منطقه 1 و 178 کشوری
من برای درس زیستشناسی در سالهای 10 و 11 مطالعه غیردرسی از کتابهای زیستشناسی عمومی داشتم. این پایه علمی نسبتاً قوی به من کمک کرد در مطالعه زیستشناسی کنکور خیلی مشکل علمی و مفهومی نداشته باشم. چالش اصلی من تطبیق مطالب علمی با مطالب بیان شده در کتاب و توجه به قیدها و اسامی فارسی شده بود که قاعدتاً ارزش علمی ندارد. من برای هر فصل جدید ابتدا یک دور کتاب را به صورت مجهول میخواندم تا حدود مطالب گفته شده در کتاب را بهدست آوردم. سپس بار دیگر کتاب را میخواندم و این سعی میکردم تمرکزم را بیشتر بر قیدها، جمع یا مفرد بودن کلمات و شکلهای کتاب بگذارم. پس از آن به سراغ تست زدن میرفتم. نحوة تست زدن من اینگونه بود که سؤالها را 5 تا 5 تا یا 10 تا 10 تا جدا میکردم و به حالت کوییز از خودم امتحان میکردم. سپس پاسخنامه را مطالعه میکردم و اگر نکتهای وجود داشت که بلد نبودم آن را در کتابم یادداشت میکردم. لازم به ذکر است که در بین برگههای کتاب زیستشناسیآم برگههای سفیدی برای وارد کردن نکات، قرار داده بودم. یکی از کارهایی که به نظرم نقش زیادی در ماندگاری مطالب داشت این بود که من شکلهای مهم کتاب را بر روی دیوار اتاقم نقاشی کرده بودم.
پویا هاشمپور؛ رتبة 46 منطقة 1 از تبریز
زیست از سال دهم یکی از نقاط قوت پایدار من بود که البته در سال یازدهم افت محسوسی داشتم ولی با استفاده از چند راهکار توانستم باز هم زیست را به نقاط قوت خود اضافه کنم.
روش اصلی مطالعه زیست من این بود که بیشتر به صورت کتاب محور بوده و اصلیترین منبع من کتاب درس خودم بود و حتی اگر تست هم میزدم برای اصلاح و رفع اشکال کمتر به سراغ پاسخنامه کتابهای تیتر مراجعه میکردم و با جستجو در کتاب درسی آن اشکال را پیدا میکردم.
از کتابهای قلمچی هم من از کتاب فیزیک آبی قلمچی استفاده میکردم که سؤالات استانداردی نسبت به کتابهای دیگر داشت.
رضا کریمنژنر خاص؛ رشتة تجربی ؛ رتبة 235 منطقة 2، 474 کشوری؛ دانشگاه علوم پزشکی ایران
در درس زیست چون فرار هست باید به کرات مرور شود روش مطالعه من به این صورت بود که ابتدا کتاب را به صورت کامل میخواندم بعد در صورتیکه موضوعی رو نفهمیدم سعی میکردم با مراجعه به معلم یا کتاب غیردرسی برطرف کنم در مرحلة بعد به صورت آموزش تست میزدم و هر تستی که میزدم جوابش را کامل میخواندم تا اگر نکتهای بود رو هم یاد بگیرم بعد دوباره به کتاب بر میگشتم و با ذهن یک طراح کتاب رو میخوندم و نکاتی که خودم در میآوردم و از تستها یاد گرفته بودم رو در گوشههای کتاب میخوندم در مرحلة آخر از کتاب تست تست زماندار میزدم که بتوانم خودم را برای آزمون آماده کنم.
هوتن دهقانی پیشه؛ رتبة 160 تجربی منطقة 3؛ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
من در درس زیستشناسی در کنکور سراسری 98، 94 درصد پاسخگو بودهام.
من در این درس از چند منبع زیستشناسی کنکور از جمله کتاب آبی و سهسطحی کانون استفاده میکردم. بدینگونه که چند منبع اول، دوم و جمعبندی برای خودم انتخاب کرده بودم. در بازههای دو هفتهای بین آزمونهای کانون، هفتة اول تستهای منبع اول را کار میکردم و هفتة دوم تستهای آبی کانون و سهسطحی را برای جمعبندی کار میکردم. نکتة مهم کار من، تحلیل تکتک تستهای حل شده بود. بدینصورت که بعد از تحلیل، نکات مهم را در حاشیة کتاب درسی مینوشتم و کتاب را به همراه نکات بارها مرور میکردم. مرحلة نهایی مطالعة من تحلیل ریزبینانة آزمونهای کانون بود که مرا به تسلط کامل بر مطالب میرساند.
رضا ساریخانی؛ رتبه 77 منطقه 2 رشته تجربی
درس زیستشناسی مهمترین درس رشتة تجربی در کنکور میباشد. روش مطالعة من در این درس شامل 5 مرحله بود. مرحلة اول، مطالعة روزنامهوار درس یا گفتار بود. در این مرحله علاوه بر به دست آوردن یک چارچوب کلی زیر قیود، افعال و کلمات کلیدی خط میکشیدم. در مرحله بعد تستهای زوج یا فرد کتاب کمک آموزشی را کار میکردم و نکات آن را در حاشیه کتاب درسی وارد میکردم. در مرحلة سوم، باز کتاب درسی را به صورت عمیق مطالعه میکردم و همچنین نکات حاشیهای را نیز که قبلاً وارد کرده بودم، میخواندم. در مرحلة چهارم، تستهای زوج یا فرد باقیمانده را غالباً به صورت زماندار (در صورتیکه درس را خوب کار نکرده بودم، یعنی یادگیریام کامل نشده بود، این تستها را نیز به صورت آموزشی کار میکردم) میزدم. در مرحلة اخر نیز دوباره کتاب درسی و نکاتی که از تمام تستها وارد کتاب کرده بودم، را مطالعه میکردم. مرحلة آخر معمولاً به چهارشنبه و پنجشنبه قبل از آزمون میرسید.
سید امیر مهدوی رتبة 46 منطقه 3 تجربی دانشجوی پزشکی دانشگاه ایران
من درس زیستشناسی را د رکنکور 94% پاسخ دادم. درصد من در زیستشناسی در سالهای دهم و یازدهم کمتر از 60 درصد بود در سال دوازدهم با خواندن منظم و مداوم کتاب درسی و حل تستهای متنوع توانستم در این درس پیشرفت کنم به طوری که درصد من در آزمونهای کانون کمتر از 70 نمیشد. ضمناً در درس زیستشناسی خواندن درسنامه به من کمک زیادی کرد. برای مرور درس زیستشناسی از تستهای مارکدار و نکاتی که در دفتر نکاتم یادداشت میکردم استفاده کردم.
سجاد گلی؛ رتبه 101 منطقه 1؛ دانشجوی دندانپزشکی شهید بهشتی
من در کنکور درس زیستشناسی رو 95% پاسخ دادم. روش مطالعه من در این درس بدینگونه بود که اول کتاب درسی را مطالعه میکردم. پس از اون درسنامه کتاب کمک درسی را مطالعه میکردم. پس از دو روز به سراغ تستهای آن مبحث مراجعه میکردم و نکات و ایدههای اصلی طراحان رو در جزوه خودنویسی ثبت میکردم و با اینکار مجبور نبودم در آزمونهای بعدی برای مرور از تستهای گذشته استفاده کنم و با مراجعه به جزوه تمام نکات لازم رو به یاد میآوردم.
امیرحسین خانزاده؛ رتبه منطقة 3؛ 60 تجربی؛ رتبه سهمیه 5% : 61؛ رتبة کشوری: 462؛ دانشگاه علوم پزشکی ایران
در درس زیست روی قسمتهای ترکیبی مشکل داشتم اما با طراحی جدولهای شخصی این مشکل را برطرف نموده و به درصد 90 در کنکور دست یافتم.
کیانا مدادی؛ رتبة 9 ایثارگر 5 درصد و 32 منطقه 2 و 64 کشوری؛ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
در درس زیست ابتدا از درسنامهها مفهومی استفاده کرده و سپس کتاب درسی را مطالعه کرده و به سراغ تستهای استاندارد رفته و نکات تستها در کتاب یادداشت کرده و دوباره سراغ کتاب درسی رفته و زیرقیدها خط کشیده و تمام نکات تصاویر را پیدا میکردم بعد از یادگیری کامل سراغ منبع دیگری رفته و تستها را زماندار میزدم. زیست بعد از مدتی فراموش میشود بنابراین خواندن مکرر آن بسیار اهمیت دارد.
سبحان محمدی؛ رتبه 100 منطقه 2؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران
زیستشناسی: درصد کنکور 97
بهصورت روزانه کتاب را مطالعه میکردم و بعد از مطالعة روزنامهوار کتاب به کتاب آبی مراجعه میکردم تا چگونگی سوال واقع شدن آن مبحث را متوجه شوم، پس از آن دوباره به کتاب مراجعه میکردم و بهصورت عمقی و مفهومی کتاب را میخواندم. نکاتی را که از کتاب آبی آموخته بودم را در کتاب یادداشت میکردم و خودم نکته در میآوردم. بعد از آن از کتاب سهسطحی و منابع دیگر تست زیاد میزدم.
مهدجواد براتی؛ 312 منطقه 2؛ 560 کشوری
بهنظر من بهترین روش برای درس زیستشناسی، روش ذیل است.
در این درس اگر کمی جلوتر از دبیر، پیش خوانی کنید، برای فهم درس سرکلاس خیلی مؤثر است. اما بعد از تدریس دبیر، سه مرتبه کتاب را سریع و روزنامهوار مطالعه میکردم. این روش را با مطالعة مصاحبة رتبه برترهای سالهای قبل و امتحان کردن آنها، بهدست آوردم. اما بعد از مطالعة روزنامهوار، یک مرتبه،کتاب را به صورت دقیق مطالعه میکردم. یک روز بعد از این مطالعه، یک سوم تستهای کتاب تست خود را حل میکردم، البته بدون محدودیت زمانی. فردا و احتمالاً پس فردا، یک سوم دوم و سوم را نیز حل میکردم. با این تفاوت که سریعتر از دفعة اول، تست میزدم.
در درس زیست، مخصوصاً برای کنکورهای نظام جدید، تأکید بر کتاب درسی بسیار مهم است.
برای تسلط بر درس زیست، بهتر است که نکات تستها را جداگانه نوشته و چند نوبت، مطالعه و مرور کنید.
پدرام عبداللهپور؛ رتبه 6 منطقه دو
ابتدا کتاب درسی را بهطور دقیقه مطالعه میکردم؛ سپس تستها را یکبهیک تحلیل میکردم و نکات مهم را در کتاب درسی وارد میکردم و دوباره کتاب و نکات یادداشت شده را مطالعه میکردم و سپس مرور تستها و ...
هستی تاشک؛ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
در درجه اول باید متن کتاب بهصورت کامل و برای چندین بار خوانده شود بطوریکه کاملاً به متن کتاب مسلط باشیم. تعداد تستها و منابع تستی متنوع و زیاد در این درس به تسلط شما کمک بسیار میکند و کمک میکند تا یک متن واحد را از نگاه افراد مختلفی مورد بررسی قرار دهید. حاشیهنویسی در این درس کمک بسیاری به شما در مواقع مرور خواهد کرد.
آیدا دادستان؛ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ 2 سال کانونی
من در این درس در سال یازدهم با مشکل درصد روبهرو بودم و برای دفع این مشکل شروع به خلاصهنویسی و دستهبندی عناوین زیستشناسی کردم، قیدها را مارکدار میکردم و سعی میکردم هر روز این درس را بخوانم. برای هر مبحث یک دور روزنامهوار متن را میخواندم. سپس جملهبهجمله و بعد روی هر کلمه متمرکز میشدم و عناوین مرتبط با آن را در تمام پایهها اطراف آن مینوشتم و اینگونه زیست را ترکیبی میخواندم و در نهایت تست میزدم به خصوص تست کنکورهای گذشته.
سید علیرضا نوری دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه ایران
قبل از حضور در کلاس معلم ابتدا باید پیشخوانی کافی را داشت و برای پیشخوانی من ابتدا متن را بهصورت روزنامهوار میخواندم تا به یک مفهوم اولیه و نسبی برسم سپس برای نقاط سنگین که در پیشخوانی داشتم از درسنامه کتابهای کمک درسی استفاده میکردم سپس در کلاس معلم حضور داشته و اشکالات مفهومی که در پیشخوانی داشتم در همان جلسه اول از معلم میپرسیدم سپس متن را برای بار دوم خوانده تا به مفهوم نسبتاً کاملی برسم و پس از آن متن را برای بار سوم خوانده تا به تسلط در متن برسم بعد از آن به تست زده و نکات آنها را استخراج کرده و در کتاب مینوشتم و پس از آن برای بار آخر به متن کتاب رجوع کرده و همراه با متن نکات تستها را هم میخواندم و ترکیبی میخواندم تا در نهایت به تسلط کاملی در متن و مفهوم درست مییافتم.
الهام قریشی، رتبه 78 تجربی منطقه 3 از گلستان (علیآباد کتول)؛ دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران:
1- آموزش به صورت کلی توسط معلم در کلاس
2- مطالعه متن کتاب به صورت دقیق و رفع ابهام توسط معلم و کتابها و جزوات آموزشی مختلف
3- تست زدن از مطالب مطالعه شده و یادداشت نکات و بهطور کلی مطالعه به صورت تدریجی که درصدم از 67% به 96% ارتقاء یافت.
آریا معتمدی جهرمی ـ رتبه 7 منطقه 3 و 58 کشوری ـ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
از نظر برنامهریزی، در بازة دو هفتهای آزمون، هفته اول به مطالعه مطالب جدید بودجهبندی و هفته دوم به مرور مطالب جدید و قبل اخصاص داشت.
ابتدا مطالب جدید را به صورت روزنامهوار از متن کتاب درسی میخواندم؛ سپس درسنامه کتاب کمک درسی را مطالعه میکردم و سپس متن کتاب درسی را با دقت بالا و با نکتهسنجی میخواندم. پس از آن، تستزنی را شروع میکردم و مهمترین نکتهای که در این زمینه وجود داشت، بررسی دقیق، با حوصله و گزینهبهگزینه تستها از پاسخ تشریحی بود. در واقع برای من اهمیتی نداشت که تست را به درستی پاسخ دادهام یا نادرست؛ در هر صورت پاسخ تشریحی را بررسی می کردم و از آن نکته بیرون میآوردم. پس از پایان تستها، شروع به مطالعه مجدد و دقیق کتاب درسی هم در مطالب جدید و هم در مطالب مروری میکردم و با این روش به درصد 98 در این درس رسیدم.
علی نجاتی آقانی؛ رتبة158 منطقة 2؛ رشتة تجربی از قزوین؛ دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران
ابتدا متن کتاب درسی را مطالعه میکردم تا کلیت و مفاهیم اصلی را یاد بگیرم. سپس نکاتی را که جزئیتر بوده و خودم نمیتوانستم پیدا کنم با کتابهای کمک درسی و منابع دیگر یاد میگرفتم. بعد به صورت شانسی مثلاً دو تا در میان تستهای آن موضوع را میزدم. ادامة تستها را نیز در هفتة منتهی به آزمون جواب میدادم. نکاتی را هم که از تستها به دست میآوردم در کنار کتاب درسی و حاشیههای آن یادداشت میکردم.
نکتة مهمی که درصد زیست من را خیلی بالا برد این بود که در هفتة آخر قبل از کنکور کتابهای درسی را سریع مرور کردم.
آهو عضداللو / رتبة 135 منطقه 1؛ دانشجوی پزشکی دانشگاه ایران
برای درس زیستشناسی روش من به این صورت من که متن کتاب را یک دور با دقت مطالعه میکردم، بعد یک مجموعه تست حل میکردم و در هنگام تحلیل آن نکات را وارد کتاب درسیام میکردم و منبع طرح هر تست را از کتاب درسی به طور دقیق پیدا میکردم. در دفعات بعدی مطالعه علاوه به توجه به متن به نکات وارد شده هم توجه میکردم. من در دوران جمعبندی هم به مطالعة متن کتاب زیستشناسی در کنار تست زدن ادامه دادم. این درس را در کنکور سراسری 89 درصد پاسخ دادم.
نیما عزیزی ؛ رتبة 42 منطقة 2 و 86 کشوری
روش مطالعة من در درس زیستشناسی به این شکل بود که ابتدا کتاب درسی را مطالعه میکردم. بعد درسنامه کتابهای کمک درسی را میخواندم و نکات آنها را در کتاب درسی حاشیهنویسی میکردم. پس از حاشیهنویسی، دوباره کتاب درسی تکمیل شده را مطالعه میکردم ولی این بار به طور عمیق و در نهایت تست میزدم.
سجاد عمادی؛ رتبة 23 منطقة 2 و 47 کشوری کنکور تجربی سال 98 دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران
درس زیست تو سال دهم نقطه ضعف اصلی من بود. چون کتاب رو دست و پا شکسته یاد میگرفتم و سریع سراغ کتاب تست میرفتم ولی از سال یازدهم اول دو سه دور کتاب رو با دقت میخوندم بعد میرفتم سراغ تست و این باعث شد زیست کنکور رو 90 بزنم.
سید علی مفیدی؛ رتبة 40 منطقه 1
من در درس زیستشناسی روش مطالعة خوبی را پیدا کردم که بیشترین کارایی را در بین درسهای مختلف را برایم داشت. در این درس ابتدا متن کتاب را به صورت کاملاً مفهومی مطالعه میکردم و بعد فهمیدن ایده کلی هر پاراگراف شروع میکردم به کلمه کلمه از حفظ کردن کتاب، بهطوری که هنگام تستزدن دقیقاً خط و کلمة کتاب را به یاد بیاورم.
سپس شروع به تست زدن به صورت یادگیری میکردم و نکاتش را در کتاب به صورت حاشیهنویسی یادداشت میکردم. در دورهای بعدی سعی میکردم متن کتاب را در ذهنم یادآوری کنم و هر جا که یادم نمیآمد از روی کتاب دوباره بازیابی میکردم و در هر دور نکات حاشیه را هم چک میکردم تا چیزی فراموش نشود.
هانیه محمودزاده؛ دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ رتبة 17 منطقة 2
درس زیستشناسی را در کنکور 98% پاسخ دادم. روش مطالعة من برای این درس اینگونه بود که پس از تدریس معلم متن کتاب را به صورت دقیق مطالعه میکردم و متن را با شکلها تطبیق میدادم و شکلها را نیز کاملاً بررسی میکردم. پس از گذشت چند روز تستهای آن مبحث را کار میکردم و نکتههایی را که به دست آورده بودم در حاشیة کتاب یادداشت میکردم. در مرورهای بعدی نکتههایی که از متن و شکلها بهدست میآوردم را نیز در حاشیة کتاب یادداشت میکردم. سعی میکردم نکات ترکیبی هر مبحث را با مباحث قبلی بیابم و آنها را در ذهنم مرور کنم. در آخر هم با آزمون دادن به نقاط ضعف خود پی میبردم و سعی میکردم با مطالعة دوبارة کتاب و تست بیشتر آنها را رفع کنم.
حسین محمودی؛ دانشجوی پزشکی شهید بهشتی تهران؛ رتبة 32 منطقة3
من درس زیست را در کنکور 92 درصد پاسخ دادم. ابتدا من کتاب درسی را روزنامهوار و برای فهم کلی میخواندم؛ سپس از خود میپرسیدم هدف کتاب درسی از بیان این مطالب چه بود. بعد اگر جایی برایم مبهم بود و مفهوم آن را به خوبی متوجه نمیشدم از کتاب کمک درسی استفاده میکردم؛ پس از آنکه احساس کردم که مفهوم را به خوبی متوجه شدم با دید یک طراح دوباره کتاب درسی را میخواندم. سپس تست میزدم و بخشهایی را که به سؤالاتش نمیتوانستم پاسخ دهم را مرور میکردم؛ در نهایت به صورت جدولی و نموداری مباحث را جمعبندی میکردم کتابهای سهسطحی کانون برای جمعبندی و همچنین آشنا شدن با نکتههای ریز و زیبا مناسب هستند.
موفق و کامیاب باشید.
