معمولاً دانشآموزان کنکوری در مورد صحیح بودن یا نبودن برنامهها و عملکردشان دغدغه دارند، چه دربارهی اشتباهی که قبلا داشتند و چه اشتباهاتی که شاید همین حالا درگیرش میباشند. همانطور که دیکتهی نانوشته غلط ندارد، کسی که درس نخوانده باشد اشتباهی در کارش ندارد.
حتی اگر تا کنون در مسیر صحیح تلاش نکرده باشید، حالا چه در روش مطالعه چه در برنامهریزی، نباید نگران باشید. اینکه دنبال هدفی بوده و تلاش کردهاید به خودی خود فوقالعاده ارزشمند است و اکنون زمان اصلاح و پیشرفت فرا رسیده است. نیمسال دوم آغازی مهمتر است. مهمترین ابزار دانشآموز برای موفقیت در نیمسال دوم، اشتباهات گذشتهی خودش میباشد. یک برگه برداشته و به ابتدای تابستان تا الان فکر کنید ...
چه روشهایی برای شما مثبت بوده و از آن نتیجهی ایدهآل کسب کردید؟
بیشترین وقت شما چه زمانهایی از دست رفته است؟
چه روشهایی اصلا برایتان مفید و نتیجهبخش نبودند؟
نوشتن این اطلاعات روی کاغذ و سپس ساختن نیمسال دوم بنا به تجربههای خودتان میتواند از شما یک قهرمان بسازد.
