مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کانون در رشته‌های پزشکی سال 98

در مقاله‌ی زیر، خلاصه ای از گزارش مراسم تجلیل از نخبگان علوم پزشکی سال 98 که در بنیاد علمی آموزشی قلم چی برگزار شد آمده است...

مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کانون در رشته‌های پزشکی سال 98

مراسم تجلیل از رتبه های برتر کانون در دانشگاه‌های علوم پزشکی سال 98، 25 آبان 98، در ساختمان بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی برگزار شد. 

در این مراسم، بنیاد علمی آموزشی قلم چی میزبان 322 نفر از دانشجویان برتر رشته های علوم پزشکی بود. برای تجلیل از این دانشجویان، بنیاد امکانی را فراهم کرده است که بتوانند تا سقف 250 هزارتومان کتاب های دانشگاهی خود را  انتخاب و دریافت نمایند. یکی از محوری‌ترین موضوعات این مراسم، تشویق دانشجویان به کار دانشجویی و کارآفرینی بود، کاری که در کانون برای دانشجویان برتر اتفاق می‌افتد و در این زمینه، این مراسم میزبان اساتید، نخبگانی از همکاران کانون و دانشجویان برتر مشغول به کار در کانون بود که در ارتباط با شرایط و نحوه ی همکاری با این بنیاد نکاتی را مطرح کردند.

 رتبه های برتر می توانند در زمینه های مختلف از جمله تولید آزمون، کتاب، سایت کانون و پشتیبانی ویژه با کانون همکاری داشته باشند.

گزارشی از این مراسم در زیر آمده است:

چکیده ای از سخنان کاظم قلم چی، بنیان گذار بنیاد علمی آموزشی قلم چی، در این مراسم در زیر آمده است:

چندین سال است که ما این مراسم را برگزار می کنیم ولی امسال در راستای ایجاد عدالت بیشتر، در مقایسه با سال های قبل تغییری را ایجاد کردیم به این نحو که در نحوه انتخاب تمام رتبه های زیر 500 کشوری یا زیر 100 منطقه 1 و زیر 100 منطقه 2 را هم دعوت کردیم، هم چنین دو گروه رتبه زیر 100 منطقه 3 و رتبه های زیر 100 سهمیه 5% را نیز در نظر گرفتیم (مستقل از دانشگاه). همزمان با این مراسم، امسال تعداد بورسیه دانشجویان دانشگاه های تهران به 2000 نفر رسیده است. این اقدام از سال 93 با بورسیه ی 500 دانشجوی برتر آغاز شد.

بنیاد علمی آموزشی قلم چی به عنوان مسئولیت اجتماعی خود این اقدامات را انجام می دهد و همان طور که می دانید این بنیاد وقف عام است بر گسترش دانش. من از شما که اکثرا در مدارس خوبی درس خوانده اید و مدیون این مدارس هستید و در حال حاضر در بهترین دانشگاه ها هم درس می خوانید می خواهم که به سهم خودتان در راستای مسئولیت اجتماعی خودتان کاری کنید.

به طور مثال همین الان بسیاری از شما تصمیم دارید در آینده بیمارانی را به رایگان مداوا کنید. معلم های زیادی با درآمد کمتری که نسبت به رشته های دیگر به ویژه پزشکی دارند در امور خیر به ویژه ساخت مدارس مشارکت دارند و من از شما به عنوان پزشکان آینده هم می خواهم به سهم اجتماعی خود نیز فکر کنید.

هدف این جلسه کلا این است که شما در این زمینه نیز تفکر کنید و به مرور زمان فعال شوید. من مطمئن هستم که بخش عمده ای از شما به لحاظ وقت و تخصص و دانشی که دارید نه تنها از همین الان در حد خودتان کمک به دیگران را آغاز کرده اید بلکه در آینده هم به دیگران کمک خواهید کرد. شما بهترین های ایران و بهترین های دانشگاه های علوم پزشکی تهران هستید و ما خوشحالیم از اقداماتی که برای شما انجام می دهیم.

..........................................................

نخبگانی که از روستا موفق به قبولی در رشته های پزشکی شده اند:

علی بهرامی گرجی هستم از روستای گرجی محله بهشهر استان مازندران رتبه ی 232 منطقه 2 دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

 قطعا همه ی ما که این جا ایستاده ایم به این که از روستا آمده ایم و توانستیم موفق شویم افتخار می کنیم. شهر ما خیلی کوچک است شاید هم معروف نباشد و رشد کردن در یک همچین شهری با این شرایطی قطعا سخت است چون من خودم در تمام مدت تحصیلم در روستا زندگی می کردم و قطعا سخت است ولی به هر حال ما این مسیر را طی کردیم و توانستیم موفق شویم و همه ی کسانی که در این جمع هستند اسطوره های تلاش و موفقیت هستند و من هم افتخار می کنم که توانستم یک روز در این جمع باشم.

ماهان جهان شکر هستم از استان مازندران شهرستان بابل روستای گلوگاه رتبه ی 163 منطقه 2 دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

من اگر بخواهم از مزایای روستایی بودن بگویم این است که به خاطر دور بودن از شهر و امکانات و مدت زمانی که رفت آمد از شخص می گیرد، آدم بیشتر فکر می کند آن امکانات مفیدتر و پرکاربردتر را انتخاب کند که بتواند از وقتش نهایت استفاده را ببرد، بعضی ها هستند که تمام وقتشان را با کلاس های خصوصی و کارهای مختلف پر می کنند درحالی که اگر یک گزینه مناسب را انتخاب کنند بقیه وقتشان را می توانند با تلاش و پشتکار خودشان پر کنند و به موفقیت برسند.

هادی رجبی هستم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از روستای حسام آباد شهرستان خدابنده زنجان:

یکی از بهترین مزایایی که من در روستا بودم و داشت این بود که تلاشم را بیشتر کنم چون نه سمپادی بودم نه نمونه دولتی و این باعث شد که تلاشم را بیشتر کنم تا خودم را به بچه های سمپادی که در بهترین مدارس هستند و بهترین استادها را دارند نزدیک کنم و به جایگاه و هدفی که دارم برسم.

رتبه کنکور شما چند شد و در چه شرایطی درس خواندید و چطور شد که توانستید از این همه دانش آموز نخبه سبقت بگیرید؟

رتبه ی 629 منطقه 3، مدرسه ی ما هم در راهنمایی و هم در دبیرستان هر دو عادی بود.

فکر می کردید از بچه هایی که امکانات و شرایط خاصی دارند سبقت بگیرید؟

 بله قطعا. من تلاشم بیشتر از آن ها بود و درست است که آن ها استادهای بهتری داشتند ولی درعوض من هدفم مشخص بود و تلاشم بیشتر از آن ها بود و به همین دلیل از آن ها سبقت گرفتم.  

محمد مهدی جعفری هستم، رتبه ی 67 منطقه 3 از روستای آق تپه کبودرآهنگ استان همدان، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران: من خودم از یک مدرسه سمپادی نبودم و نمونه دولتی بودم و شرایط آنجا طوری بود که وقتی ایده ها و اهدافم را مطرح می کردم و رتبه ای که مدنظرم بود را می گفتم، دوستانم می خندیدند، گاها استادهایم هم به من می خندیدند و خودم هم با آن ها می خندیدم ولی من همیشه دو فکر را مدنظر داشتم اول این که چرا واقعا من نتوانم جزو برترها باشم و دوم این که وقتی در این شرایط سخت بتوانی موفق شوی لذتش بیشتر است و به خودت تا ابد می توانی افتخار کنی که یک کار این چنینی را انجام داده ای.

احسان کرمی هستم دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه شهیدبهشتی از استان زنجان، ابهر، روستای عمیدآباد رتبه ی 206 منطقه 2:

روستایی بودن با این که سبب می شود شخص امکانات کمتری داشته باشد ولی تلاش و اراده خود شخص یا پشتیبانی پدر و مادر می تواند خیلی کمک کننده باشد و یک تشکر ویژه دارم از موسسه قلم چی که با توزیع یکنواخت آزمون ها توانست کمک کند که حتی بچه های روستایی هم به آزمون های قلم چی دسترسی یکسانی داشته باشند.

به نام پروردگار همه ی موجودات، حسین محمودی هستم رتبه ی 32 منطقه 3 از روستای خوبم خاردان استان چهارمحال بختیاری دانشجوی رشته پزشکی، شما از من می پرسید که چرا یک دانش آموز روستایی می تواند موفق شود خوب من می گویم چرا نمی تواند موفق شود خوب آن عامل اصلی موفقیت وجود خداست و همان طور هم که اول گفتم خدای همه ی کائنات است و آن هم همه جا هست پس امکان موفق شدن همه جا هست ولی خوب شاید بگویم داخل روستا امکانات کمتر است، شما در جشن تجلیل از رتبه های تک رقمی امسال گفتید دیگر به معلولان ناتوان نمی گویند بلکه به آن ها می گویند افراد با توانایی های متفاوت، شاید یک روستایی امکاناتش کمتر باشد ولی خوب موارد خیلی زیاد دیگری از همه بهتر خصوصا معرفت و آن مسئولیتی که نسبت به کار و تلاش پدرش دارد که باید آن را جبران کند و این عامل موفقیت یک روستایی است.

کاظم قلم چی: بله الان در دنیا به معلول ها ناتوان نمی گویند بلکه افراد با توانایی های متفاوت می گویند و چه جالب که شما به این نکته توجه کردید. سازمان ملل هر سال کتابی منتشر می کند که عنوان کتابی که در سه سال پیش منتشر کرد این بود "توسعه برای همه" و منظور از همه در اینجا، معلولان و کسانی که به لحاظ اقتصادی پایین هستند و اقلیت ها هم بود. الان ما افتخار می کنیم که شما از روستا می آیید و عکس و صحبت های شما الهام بخش است برای کل دانش آموزان روستایی و کسانی که با شرایط سخت دارند درس می خوانند که انگیزه می گیرند که می توانند بیایند و به این بالاترین قله ها برسند. دوستان شما به شما افتخار می کنند و شما را باید فاخر تشویق کرد و شما هم آمدنتان از روستا را بگویید چون گفتن شما روی خیلی از افراد تاثیر می گذارد.

هوتن دهقان پیشه هستم دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران، من از استان البرز می آیم شهرستان ساوجبلاغ روستای عرب کوه هشتگرد: روستای ما به حدی کوچک است که حتی در همان شهرستان هم اگر اسم روستای ما را بیاورید کسی نمی شناسد کجاست ولی خوب شرایط در کل در روستا جوری است که اتفاقا خیلی مهیاست برای درس خواندن هم از نظر آب و هوا هم از نظر سکوت و آرامش کلا فضای خوبی دارد ولی خوب در کل  در تاریخ روستای ما قبل از من فقط یک نفر پزشکی قبول شده بود علتش هم این بود که فضای روستا متاسفانه از درس خواندن دور است ولی خوب اگر کسی به فضا توجه نکند و بخواهد خودش را از آن فضا جدا کند خیلی شرایط مهیاست برای آن که پیشرفت کند.

کاظم قلم چی: بسیار عالی. این که من در آن ازدحام جمعیت در آن تنوعی که در رفتار آدم های مختلف هست هدف و انگیزه خودم را در نظر بگیرم و تلاش کنم. به این جمله ی شما تجربه زیسته می گویند، تجربه ای که آن را زندگی کرده اید.

 تنظیم متن: ناهید منجمی


Menu