مریم کیانی
رتبه51 منطقه1 – پزشکی تهران
فیزیک دوازدهم
مبحث سقوط آزاد
•سقوط آزاد مبحثی مفهومی و دارای تنوع سوال بالایی است من در ابتدا سقوط آزاد را با حفظ کردن تعداد زیادی فرمول هایی که در کتاب های مختلف بود،مطالعه کردم در آزمون های آبان ماه کانون متوجه شدم که ممکن است این فرمول ها را از یاد ببرم و اینکه سوال هایی در آزمون بود که با فرمولهایی که حفظ کرده بودم قابل پاسخگویی نبود
•بنابراین تصمیم گرفتم در ایستگاه جبرانی(آزمون جمع بندی نیم سال اول که پس از آزمون پایان ترم اول در دی ماه برگزار می شد) این بحث را به روش دیگری مطالعه کنم در آن بازه زمانی، تست های سقوط آزاد را مجددا که حل میکردم، پاسخنامه را با دقت تمام مطالعه کردم و سعی می کردم هر مرحله را متوجه شوم.
•اگر در روز اول به عنوان مثال از ۵ سالی که حل کرده بودم ۴ سوال رو غلط می زدم، به فاصله زمانی دو روز مجدد این چهار سوال را حل می کردند مادامی که این چهار سوال رو نمیتوانستم حل کنم به فاصله ۲ روز ۲ روز به سراغ سوال ها میرفتم همچنین در کنار چهار سالی که غلط حل کرده بودم حدود ۱۰ تست جدید را هم می زدم.
• از طرفی در سقوط آزاد به این نتیجه رسیدم که رسم شکل بسیار مناسب است شاید فکر کنید که رسم وقتی گیر است اما با رسم یک شکل ساده ( شکل مسئله در ابتدا و در انتها و قرار دادن اطلاعات و خواسته مسئله روی شکل)درک سوال و به تبع حل سوال برایم خیلی آسونتر می شد.با تغییر روشمنتیجه خوبی در آزمون دی ماه گرفتم و همچنین هنگام بازیابی در دوران عید برای آزمون ۱۷ فروردین هم متوجه شدم یادگیری ناقص بر طرف شده و به سراغ کتاب سه سطحی دوازدهم سطح سوم رفتم تا این مبحث را به نقطه قوتم تبدیل کنم.
شیمی
مبحث اسید و باز
•اسید و باز مبحثی است که تنوع تست زیاد و هم حفظیات قابل توجهی دارد. که اغلب به صورت ترکیب این دو سوال داده می شود متن کتاب را پیش از کلاس شیمی پیش مطالعه می کردم و سر کلاس با تمرکز سعی میکردم مفاهیم را به خوبی درک کنم.برای حل تست در مبحث اسید و باز حتماً به کتابی نیاز دارید که تست ها به صورت طبقه بندی شده و تیپ بندی شده مثل کتاب آبی کانون باشد.
•پس از کلاس شیمی یک نگاه کلی به انواع تست های هر مبحث می کردم.همان روز جزوه استاد را مطالعه میکردم و تعداد ۳تا۴ تست از هر تیپ مربوطه تست کار میکردم(به عنوان مثال اگر ۴تیپ مسئله مربوط به آن جلسه بود از هر تیپ ۴ سوال و در مجموع ۱۶ تست کار میکردم) زمان دوم مطالعه بخشی را به مطالعه متن کتاب درسی و پیدا کردن نکات متن می پرداختم و بخش اعظم زمان را به حل تست به همان شیوه اختصاص میدادم.
•در این فصل نیز پاسخنامه را با دقت می خواندم و سعی میکردم کامل درک کنم،ممکن بود در ۱ ساعت فقط ۲۰تست حل کنم اما آن ۲۰تست را تمام و کمال یاد گرفته بودم
