فاصله ی زمانی دو آزمون
دوهفتهای بودن آزمون ها یعنی اینکه دانشآموز نه آنقدر رها میشود تا بیبرنامه بماند و نه آنقدر تحتفشار که فرصت دیدن نتیجه عملکردش را نداشته باشد یعنی منطق و آرامش.
به همین علت باعث شده تا حجم مباحث گسترده نباشد. این خود یعنی هماهنگی با سرعت مدرسه و تدریس معلم در مدرسه.پس دانشآموز با حداقل دغدغه میتواند درس مدرسه را با عمق بیشتر بخواند و خود را محک بزند.
مخاطب برنامه فقط برترها نیستند
امکان برای پیشرفت همه وجود دارد . اگر به نمودارهای ستونی پیشرفت رتبه های یک رقمی کنکور امسال توجه کنید متوجه می شوید با ترازهای کمتر شروع کرده اند و سال به سال پیشرفت کرده اند. برای دانش آموزان مدارس چهار فصل ( مدارسی که از تابستان تدریس را آغاز می کنند ) برنامه ی جداگانه تنظیم نکرده ایم . برای فارغ التحصیلان و دانش آموزان برنامه های جداگانه تنظیم نکرده ایم . برای دانش آموزان قوی و متوسط برنامه ی جدا تنظیم نکرده ایم .همگی یک مسیر و یک برنامه دارند اما در درون برنامه ،برایشان امکان ها و انتخاب های متفاوت در نظر گرفته شده است . مثل سوال های موازی ، بخش ویژهی تیزهوشان ، انتخاب زوج درس ها و زوج کتاب ها .
هماهنگی با برنامه ی مدرسه
مطابق بودن برنامهی راهبردی آزمونهای کانون با برنامهی مدرسه یکی از ویژگیهای مهم و بارز آزمونها به شمار میرود.
با مشاهدهی برنامهی راهبردی متوجه خواهید شد که این برنامه طبق درسهایی از شما آزمون گرفته خواهد شد که دبیران در طی بازهی دوهفتهای به شما تدریس خواهند کرد.
شرط موفقیت در آزمونهای کانون پیش رفتن طبق برنامهی راهبردی است که لازمهی این کار ابتدا یادگیری صحیح و کامل مباحث درسی در کلاس و تمرین و مطالعهی بهموقع آن مطالب است.
اگر دانشآموز از ابتدای هفته با یک برنامهریزی صحیح و درست با هماهنگی طبق برنامهی راهبردی و برنامهی مدرسهی خود برای مطالعهی هر درس از درسهای مدرسه و انجام روش خواندن درس هر روز در همان روز و سپس تمرین و حل تست پیش برود، در پایان دو هفته هم توانسته تمام مباحثی را که دبیر در طول دو هفته آموزش داده یاد بگیرد و هم تمرین و تست آن مبحث را حل کند. مهمتر از همه اینکه با یک برنامهریزی مناسب برای آزمون روز جمعه آمادگی کامل را پیدا کرده است و تمام آن مباحث را به طور کامل خوانده و یاد گرفته است و آزمون خوبی را خواهد داد.
هماهنگی با کتاب های درسی
آهنگ پیشرفت درس ها در آزمون ها نیز کاملا هماهنگ با کتاب های درسی دانش آموزان است . هر روش و سلیقه ی دیگری که به جز این باشد ممکن است با نظر یک یا چند دبیر موافق باشد اما با نظر اکثریت دبیران متفاوت خواهد بود و سبب آشفتگی و بی نظمی دانش آموزان می شود. در هیچ جایی از برنامه شما موردی را نمی بینید که ترتیب فصل های کتاب درسی تغییر کرده باشد . در مواردی مثل علوم متوسطه که درس های فیزیک و شیمی و زیست و زمین شناسی تفکیک نشده اند دو نوع سوال برای دانش آموزان طرح می شود نوع اول طبق کتاب درسی و نوع دوم ویژه ی مدارس و دانش آموزانی که برای این درس ها دبیران جداگانه و ساعت های درسی جداگانه در نظر می گیرند اما در این جا هم برنامه ی اصلی منطبق بر کتاب درسی است و برنامه ی تکمیلی نیز برای دانش آموزان این گونه مدارس ارائه می شود.
