نیمسال دوم آغازی جدید برای هدفگذاری و پیشرفت است که دانشآموز با برنامهریزی مناسب میتواند بهتر از قبل به هدف خود برسد و چون زمان کمتری تا پایان سال دارد و چند آزمون جمعبندی نیز در پیش است باید از منابع فشرده و استاندارد مانند آزمونهای جمعبندی پیش و پایه و زرد عمومی استفاده کند و متناسب با نتیجهای که از کارنامههای 5 نوع درس و مبحثی گرفته است برای فرصت باقیمانده هدفگذاری کند.
نکتهی مهم نگاه کاربردی به شرایط است که دانشآموز خود باید کم بودن وقت باقیمانده را احاساس کند تا ساعت مطالعهاش را افزایش دهد و بیشترین و مطلوبترین استفاده را از زمان باقیمانده داشته باشد.
