دانشآموزان کانونی بعد از پایان آزمون و دریافت کارنامه باید به فکر دو هفتهی پیش رو باشند؛ یعنی با برنامهریزی و اولویتبندی درسها در طول هفته با جدیت همهی درسها را پوشش دهند. با توجه به تفاوتهای فردی بین دانشآموزان میتوان منابع درسی را به دو قسمت کرد. قسمت اول بعد از تماس تلفنی و راهنمایی پشتیبان و هفتهی دوم و قسمت دوم بعد از مشاورهی حضوری با پشتیبان و مهندسی دوباره و رفع اشتباهات فنی از نظر مشاورهای و مطالعاتی است.
بعد از اتمام درسها در طول هفته کدام بازهی زمانی را برای ارتقای سطح کیفی مطالب خواندهشده اختصاص دهیم؟
تعدادی از داوطلبان مطالعهی بعضی از درسها را به آخر هفته واگذار میکنند که این روش بسیار مضر است. برای روز آخر به هیچ عنوان مبحث جدید انتخاب نکنید؛ زیرا نهتنها تأثیری در وضعیت و سطح تراز و درصدها ندارد بلکه موجب سردرگمی در جلسهی آزمون میشود. بهترین توصیه اختصاص دو روز آخر برای بازیابی و مرور مجدد مطالب و تستهای بررسیشده است. این کار موجب ارتقای اعتمادبهنفس و شفافسازی مطالب در ذهن میشود و ارتقای سطح کیفی و افزایش تراز را در پی خواهد داشت.
