تابستان فصل گرمای طبیعت را میتوان با یک برنامهریزی منسجم و منطبق با شرایط زندگی به یک فرصت سازنده، تأثیرگذار و تحرکآفرین در زندگی آموزشی خود تبدیل کنیم.
خانه و مدرسه با برنامهریزی هماهنگ میتوانند به عنوان یک تیم برای تحقق هدفی واحد که موفقیت و پیشرفت دانشآموزان در انتهای مسیر دانایی است، عمل کنند. برای دستیابی به این مهم باید تعطیلات تابستان با دو نگاه مسیر پیشرفت را تصحیح، تسهیل و تسریع کند:
الف) نگاه به گذشته: یعنی بازگشت دانشآموزان به یک سال تلاش آموزشی خود و پیوند یافتن با مطالب و موارد درسی برای مرور و رفع نواقص
ب) نگاه به آینده: یعنی چشماندازی برای تداوم موفقیت با آسانسازی در مواجهه با مطالب و کتابهای آموزشی پایهی تحصیلی آینده
تابستان فرصت گره زدن گذشته به آینده برای تحول یافتن حال و تداوم چرخهی دانایی است که این اقدام به دانشآموز توانایی میبخشد؛ به همین دلیل با برنامهریزی کانون فرهنگی آموزش دانشآموزان جدی و سختکوش و آیندهنگر، تابستان را پلی برای عبور در جادهی دانایی برای پیشرفت در سال بعد میدانند.
یادمان باشد:
لبوفروشها تابستان استراحت میکنند و بستنیفروشها زمستان. درود بر دانشآموزان توانا که برای دانایی دریغ از یک لحظه غفلت و سهلانگاری.
