در روزهای خوش عیددیدنی هر کس اولویتبندی خود را در خوردن آجیل دارد (یکی بادام هندی و دیگری پسته و بادام) اما به روزهای پایانی که میرسی خصوصاً روز سیزدهبهدر دو عنصر تکراری در تمام آجیلها مشاهده میشود:
یکی تخمهی ژاپنی که خوردنش برای هر کس آسان نیست و دیگری پستههایی که دروازهی شانس را بر روی ما بستهاند.
زندگی آموزشی ما هم شاید شبیه همین باشد. اول میرویم به سراغ راحتها و آنهایی که بیشتر دوستشان داریم؛ درسهایی که خاطرهی خوبی در دبیرستان داشتیم یا معلم خوبی آن درس را تدریس کرده است؛ اما همهی ما با دو چالش بعد از عید روبهرو هستیم:
آن مباحثی که میدانیم دشوار هستند و تا به حال به صورت جدی به سراغشان نرفتهایم (چیزی شبیه تخمهی ژاپنی) و آن مباحثی که از روبهرو شدن با آنها هراس داریم و تصویر واضحی از سختی یا آسانی آنها نداریم (مانند پستهی دربسته).
یکی از شاگردانم حرف جالبی زد: «ما تا آزمونهای جامع نمیتوانیم محک جدی در تمام مباحث پیشدانشگاهی یا پایه داشته باشیم و در آزمونهای مبحثی این اتفاق رخ نمیدهد.»
امسال کانون برای شما دو عیدی نفیس دارد. ما میگوییم مخصوص سختکوشها، چون خیلیها بعد از عید به خاطر تعطیلات طولانی و اینکه زیادی خوش گذراندهاند قید تخمهی ژاپنی و پستهی دربسته را میزنند.
پس بعد از اینکه برای ثبت نام این دو آزمون اقدام کردید بلافاصله به کمک کارنامهی مبحثی به سراغ اولویتبندی مباحث بروید و با یک برنامهریزی منظم و همیاری پشتیبان با قدرت با چالشهای خود روبهرو شوید.
یادتان باشد در اردیبهشتماه رتبهها جابهجا میشود: 25 فروردین تمام درسهای پایه و 8 اردیبهشت تمام درسهای پیشدانشگاهی.

