نیم‌سال دوم آغازی مهم‌تر از نگاهی دیگر

برای کسب موفقیت نیاز به عناصر مختلفی است که از این عناصر یکی بینش و آگاهی کافی است و دیگری تلاش و ابزارهای آموزشی متفاوت و مفید.

نیم‌سال دوم آغازی مهم‌تر از نگاهی دیگر

برای کسب موفقیت نیاز به عناصر مختلفی است که از این عناصر یکی بینش و آگاهی کافی است و دیگری تلاش و ابزارهای آموزشی متفاوت و مفید. 

دانش‌آموز در ابتدای سال تحصیلی نگاه کلی نسبت به درس دارد و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کند و نسبت به تک تک درس‌ها آگاهی لازم را ندارد. بعد از پایان نیم‌سال اول دانش‌آموز آگاهی بیش‌تری نسبت به نقاط ضعف و قوت خود پیدا می‌کند؛ زیرا در مدرسه آزمون داده است و کارنامه‌ی آموزشی در دست دارد و می‌تواند با نگاه کردن و بررسی کارنامه‌ی خود به صورت جزئی و دقیق پی به نکات برد. 

 ممکن است قبل از در دست داشتن کارنامه، نگاه مبهمی نسبت به درس داشته باشد ولی وقتی کارنامه‌ی خود را در دست دارد متوجه می‌شود کجای کار نقص دارد و به صورت واقع‌بینانه و درست سعی بر رفع مشکلات خواهد داشت. زمانی که کارنامه به دست دانش‌آموز می‌رسد نیمی از سال آموزشی گذشته و دانش‌آموز در وسط راه قرار دارد. این‌که دانش‌آموز نیمی از راه را رفته خود دلیلی برای افزایش انگیزه است. 

او با خود می‌گوید «نیمی از مسیر راه پیموده شده و پایان راه نزدیک است؛ پس باید تمام تلاش خود را در این چند ماه و مدت کوتاه انجام دهم و بعد از آن به نتیجه‌ی مطلوب دست یابم». درنتیجه در مسیرهای آخر نهایتِ تلاش خود را می‌کند و حداکثر انرژی خود را صرف می‌کند تا به موفقیت دست یابد. شروع نیم‌سال دوم عنصر مهمی با خود به همراه دارد که هم برای دانش‌آموزانی که تا الان خوب کار نکردند و هم برای آن دسته از دانش‌آموزانی که تلاش خود را کرده‌اند مفید و مناسب است. 

دوران طلایی نوروز که از آن به عنوان یکی از بهترین ایستگاه‌های جبرانی یاد می‌شود در نیم‌سال دوم قرار دارد. در این ایستگاه جبرانی دانش‌آموز می‌تواند اگر در درسی عقب افتاده یا خوب نخوانده تمام تلاشش را بکند. از آن‌جا که این ایام تعطیل است وقت بیش‌تری برای مطالعه دارد. با توجه به این مطالب و رعایت آن‌ها می‌توانید نیم‌سال پرباری داشته باشید.

Menu