نقش بینش در نیم‌سال دوم

آگاهی و بینش نسبت به جایگاه، مواد آموزشی و نکات قوت و ضعف،... بسیار مفید و ارزنده است و می‌تواند در دست‌یابی به موفقیت کمک چشمگیری کند.

نقش بینش در نیم‌سال دوم

همیشه برای کسب موفقیت و دست‌یابی به وضعیت بهتر تلاش کردن کافی نیست؛ زیرا گاهی دانش‌آموز تلاش می‌کند اما چون آگاهی و بینش لازم را ندارد نه‌تنها تلاش خود را به هدر می‌دهد بلکه وقت و انرژی مفیدش که بالاتر و باارزش‌تر از طلاست از بین می‌رود و به نتیجه‌ی خوب و مطلوب دست نمی‌یابد. 

آگاهی و بینش نسبت به جایگاه، مواد آموزشی و نکات قوت و ضعف،... بسیار مفید و ارزنده است و می‌تواند در دست‌یابی به موفقیت کمک چشمگیری کند. 

 در نیم‌سال دوم دانش‌آموز با آگاهی بهتر و بیش‌تر و واقع‌بینانه‌تر شروع به درس خواندن می‌کند؛ زیرا در نیم‌سال دوم یک ابزار آموزشی بسیار مفید در دست دارد که آن هم کارنامه‌ی آموزشی نیم‌سال اول مدرسه است. دانش‌آموز با در دست داشتن کارنامه به دور از بزرگ‌بینی بی‌جا یا ناامیدانه به نکات قوت و ضعف خود پی می‌برد و متوجه می‌شود که آیا میزان مطالعه‌اش در درس کافی بوده یا خیر. در نیم‌سال دوم دانش‌آموز انگیزه‌ی بیش‌تری برای درس خواندن دارد؛ زیرا نیمی از سال تحصیلی گذشته است و می‌داند که اگر در این چند ماه نهایت تلاش خود را بکند بی‌شک به نتیجه‌ی مطلوب دست می‌یابد و می‌تواند موفق شود؛ پس در این زمان بیش‌ترین تلاش خود را می‌کند. دانش‌آموزان در این دوران یک ایستگاه جبرانی بسیار باارزش و مفید دارند که اگر درسی را نخوانده یا خوب نخوانده‌اند و تسلط کامل ندارند می‌توانند در این زمان جبران کنند.


Menu