چگونه دفتر برنامه‌ریزی را با حوصله پر کنیم؟

لازمه‌ی پیشرفت و موفقیت با برنامه پیش رفتن است. دانش‌آموزی موفق است که با برنامه درس بخواند.

چگونه دفتر برنامه‌ریزی را با حوصله پر کنیم؟

لازمه‌ی پیشرفت و موفقیت با برنامه پیش رفتن است. دانش‌آموزی موفق است که با برنامه درس بخواند. دفتر برنامه‌ریزی به ما کمک می‌کند برنامه‌ی مطالعه‌ی خود را ثبت کنیم و با توجه به نتایجی که می‌گیریم بررسی کنیم که آیا برنامه‌ی ما مناسب بوده یا خیر.

همیشه سعی کنید دفتر برنامه‌ریزی را جایی قرار دهید که در معرض دید شما باشد.

بعد از خواندن هر درس بلافاصله به سراغ دفتر برنامه‌ریزی بروید و ساعت مطالعه‌ی آن درس را ثبت کنید. این کار را برای درس‌های مختلف در طول روز انجام دهید. با این کار در پایان هر روز متوجه این موضوع می‌شوید که چند ساعت در طول روز درس خوانده‌اید. هم‌چنین در پایان هر هفته می‌توانید بفهمید مجموعاً چند ساعت برای هر درس وقت گذاشتید.

قسمت ارزیابی و تصمیم‌گیری را آخر هر هفته پر کنید. این کار به شما کمک می‌کند عملکرد خود را طی یک هفته بسنجید و ببینید آیا خودتان یا اولیای شما از عملکردتان در هفته‌ای که سپری شد رضایت دارید یا خیر!

تصمیم‌های‌تان را برای هفته‌ی آینده یادداشت کنید. اگر از نحوه‌ی درس خواندن هفته‌ی قبل راضی نبودید تصمیم بگیرید در هفته‌ی آینده، آن را جبران کنید و درس‌ها را با دقت و تمرکز بیش‌تر بخوانید یا تمرین بیش‌تری داشته باشید. این کار (ثبت کردن تصمیم‌ها برای هفته‌ی پیش رو) انگیزه‌ی شما را برای درس خواندن بالا می‌برد.

Menu