سال گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش کامنت های سایت کانون به گفتگو با یکدیگر پرداختند تا در کنار رقابت و رفاقت، در راه موفقیت در کنکور به دوستان خود کمک کنند.
یکی از اهداف ارائه گفتگوهای رتبه های برتر کنکور هر شهر این است که شما دانش آموزان عزیز با برترهای شهر خود بیشتر آشنا شوید ، کسانی که در شهر شما و با همان امکانات به موفقیت در کنکور دست یافتند ، تا با الگوبرداری مناسب از این برترها شما نیز ادامه دهنده ی راه این دانش آموزان موفق در شهر خود باشید.
برای شما در این مطلب گفتگوهای خانم زهرا صمیمی فررتبه ی 921 منطقه 2 رشته انسانی از شهر اهواز را آماده کرده ایم ، تا بتوانید از تجربیات و راهنمایی های این دانش آموز موفق استفاده کنید.
* با کلیک کردن روی نام دانش آموز برتر یا نام شهر میتوانید از صفحه شخصی دانش آموز برتر کانونی یا شهر ایشان دیدن فرمایید.
+از آنجایی که خانم صمیمی فر یکی از فعال ترین دانش آموران در قسمت کامنت های سایت کانون بودند در این قسمت گزیده ای از گفتگوهای ایشان را آورده ایم برای دسترسی به تمام کامنت ها فایل pdf پایین مطلب را دانلود فرمایید.
همچنین با استفاده از دکمه ی گفتگوهای برترهای کنکور 98 در شهرها میتوانید کامنت های رتبه های برتر شهر خود را مشاهده فرمایید.
گفتگوهای برترهای کنکور 98 شهرهای مختلف در سایت کانون
| نام کاربر | متن کامنت | تاریخ ثبت | |
| فاطمه باقری، دوازدهم تجربی - آبدانان - میانگین تراز 7002 | کامنت | میشه بگین چطور بفهمیم ک کلمه مَن اینجا مفعوله امتدَحت اِحدی النساء مَن یَسعی للوصول الی اهدافِه! | 13970917 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6139 | پاسخ کامنت | خب از ترجمه ش مشخص میشه دیگه :[مَن یسعی للوصول الی اهدافه]میشه{کسی را که برای رسیدن به اهدافش تلاش میکند}کسی را ، همون مَن و مفعولهو چون اسمِ (اگه اشتباه نکنم !) استفهام هست ، مبنی و منصوبه ؛پس تنها راه ترجمهی جمله ست | 13970917 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6139 | کامنت | لا اسخط تو ترجمه هم ماضی هستش.ماضی با " ما " منفی میشه. چرا پشتش " لا " آورده ؟ در حالی که تو فعل قبلی " ما " اومده و اون هم همین صیغه و زمان رو داره : (ما ارضی المومن) | 13970923 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | هیچوقت ماضی با لا منفی نمیشه. ولی اصلا در مثال شما، ما، مای نفی نیست مای تعجبه که قبل از یک فعل بر وزن أفعَلَ میاد. مثلا ما ارضی المومنین معنیش میشه مؤمنان چه رضایتی دارند.! در اینجا اصلا بحث منفی نیستش. | 13970924 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | کامنت | لطفا برای مطالعه تاریخ به صورت تشریحی راهکار بدید. | 13971004 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | برای مطالعهی تاریخ ابتدا متن کتاب رو یکبار نه خیلی تند نه خیلی وسواسی مطالعه کنید یک روز بعد تست بزنید و یک روز بعد مرور کنید همینطوری تا خود آزمون تست بزنید و مرور کنید. تا مرور نکنید و تست نزنید تاریخ رو خوب یاد نمیگیرید. اینم بدونید دانش آموزی در تاریخ پیشرفت میکنه و درصد خیلی خوبی میاره که همیشه توی برنامش تاریخ باشه. یک ساعت مطالعه اضافی برای تاریخ در نظر بگیرید. پس شد مطالعه متوسط تست مرور. | 13971004 |
| زینب فتحی، دوازدهم انسانی - کاشمر | کامنت | من تو دروس علوم و فنون خیلی مشکل دارم میخواستم واسه اینکه بتونم درصد علوم فنون را بالا بزنم چکار کنم؟ | 13971005 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | البته تست زدن بلافاصله بعد از یادگیری ، به عنوان آموزش شاید درست باشه؛ اما برای آزمونها و تکمیل یادگیری بهتره که با فاصله از مطالعه و به صورت آزمونی هم تست بزنید. چون اینجوری به تکمیل یادگیری تون اطمینان بیشتری دارید | 13971007 |
| فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6126 | کامنت | فلسفه پیش دانشگاهی!؟!قوه تجرید وانتزاع ذهن میتواند ازیک واقعیت واحد مفاهیم متعددی بدست اورد!؟فرق اسب هست و اسب؛اسب هست چیست؟ویک تعریف کلی نسبت ب اصل واقعیت مستقل ازذهن و مغایرت وجود وماهیت؟ممنون لطفا پاسخ بدید | 13971006 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | (این توضیحات درک من از موضوعات هست :) واقعیت مستقل از ذهن اشاره داره به اینکه مفاهیمی که ما میشناسیم ، خیالی و صرفا ذهنی نیستن. بلکه خارج از ذهن و خیال و تصور ما و در دنیای واقعی هم وجود دارن و وجودشون فقط ذهنی و خیالی نیست .. مثلا وقتی به اسب فکر میکنیم باید بدونیم که اسب فقط تو فکر و خیال ما ، در اون لحظه نیست. بلکه خارج از ذهن هم هست. و این دقیقا بر خلاف نظر سوفیستها بود که میگفتن هیچ واقعیتی وجود نداره و اگر هم باشه ثابت و پایدار نیست ، بلکه براساس ذهن هر شخص و تفکر اون ، نسبیه | 13971006 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | اسب هست ؛ اشاره به وجود اسب و هستی اون داره ولی اسب ، اسب هست اشاره به چیستی اسب و ماهیت اون (که همون اسب بودن هستش) داره.وقتی میگیم اسب هست ینی اسب وجود داره ، ولی وقتی میگیم اسب اسبه ، ینی داریم میگیم اسب چی هستش.. | 13971006 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | مغایرت وجود و ماهیت ینی هستی و وجود یک موجود با چیستی و چه چیز بودن و ماهیت اون متفاوته.اسب هست؛ واین ینی اسب وجود داره.و موضوع ما که اسبه ، ماهیت اون مفهوم رو نشون میده ولی محمول ما که هست ، هستش،وجود داشتن و هستی اون رو. و این دوتا از هم جدا هستن! ما تو ذهنمون چه چیز بودن اسب رو با | بودنِ | اسب یکی نمیدونیم. چون اگه وجود و ماهیت یکی بود اون موقع فقط تصور کردنِ چیستی یه مفهوم = بود با وجود داشتنش ! در صورتی که اگه مثلا ماهیت اسب پرنده(که وجود نداره رو) اگه تصور هم بکنیم، تصورش = با وجودش نیست | 13971006 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | قوهی تجرید و انتزاع ذهن ، کارِ تفکیک مفاهیم از هم رو انجام میده ، ینی مثلا در مورد همون اسب : تو دنیای واقعی اسب یه واقعیت واحد (یگانه/تکی)هست و وجودش از ماهیتش جدا نیست. ولی تو ذهن ما ، و در مقام تصور کردنش ، قوهی تجرید ذهن میاد و وجودش رو از ماهیتش تفکیک میده.. ینی ما تو ذهنمون ، هستی و چیستی اسب رو به صورت یه جا درک نمیکنیم ، بلکه جداگانه میفهمیمشون و این جداسازی همون مغایرت وجود ماهیت هستش که توی ذهن و توسط قوهی تجرید و انتزاع انجام میشه (اگه درست گفته باشم!) | 13971006 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | باز میگم اینا درک منه از این مفاهیم. امیدوارم تونسته باشم که منظورمو برسونم :) | 13971006 |
| کاربر سایت | کامنت | چطور میشه علوم فنون رو ب صورت سماعی یاد گرفت و تقطیع کرد؟ | 13971006 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | با تمرین خیلی خیلی زیاد و البته تشریحی کار کردن. من خودم فنونم رو قسمت پایههای آوایی رو خیلی وقتا بدون تقطیع و به صورت سماعی انجام میدم. و همیشه هم درست جواب میدم. این نتیجه تمرین زیاد و تقطیع زیاد بود. خیلی که روش کار کنید به موسیقی هر کلمه مسلط میشید و بدون تقطیع راحت میتونید وزنها رو مشخص کنید. | 13971007 |
| فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6126 | کامنت | در ارایه تکرار معانی باید یکسان باشه یا مختلف؟ و معنی این بیت چیه فراش باد صبا را گفته تافرش زمردین بگسترد؟ و یکی میتونه تلمیح و تضمین رو دقیق توضیح بده؟ | 13971010 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | فراش باد صبا را گفته تا فرش زمردین بگسترد. اول آرایه هاشو میگم تا بهتر معنی رو درک کنی : فراش باد صبا ،اضافه استعاری و تشخیص داره(باد صبا به انسانی که فرّاش[فرش گستر، پهن کنندهی فرش]هستش تشبیه شده.. فرش زمردین استعاره از زمین سرسبز هست(زمرد ، یه جواهر سبز رنگه)و جوری که دبیر گفته ، زمردین ، تشبیه هم داره... معنیش : خداوند به باد صبا فرمان داده است تا فرش سرسبزی را بر روی زمین پهن کند | 13971010 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | فراش باد صبا و خیاط باد صبا ، حتما اضافی استعاری هستن. من اینو پرسیدم. ولی راجع به همین دایهی ابر بهاری خیلی بحث کردیم ولی آخرشم دبیرمون گفت که نه این میشه تشبیه...این سوال منم هست که چرا ؟! | 13971010 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | تو فراش باد صبا و خیاط باد صبا ؛ من پرسیدم گفتن که اینا اضافه استعاریه.. و خب از جهتی تشبیه هم داره دیگه ، چون موجود بی جانی به انسان تشبیه شده و دارای فعل انسانی هستش. ولی درمورد این دایه ابر بهاری دبیرمون گفتن که فقط تشبیه میگیریمش. | 13971010 |
| کاربر سایت | کامنت | میشه لطف کنید ب من بگید یک درس رو چ طور خلاصه کنم | 13971010 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | .من برا بعضی درسا خیلی خلاصه مینویسم.اوایل ایراداتم زیاد بود و انگار رونویسی میکردم.ولی به مرور روشای درستشو یاد گرفتم.سعی کنید قبل از خلاصه نویسی یه مطالعه روزنامه ای و مختصر از درس داشته باشین.اینطوری ساختمان اصلی درس دستتون میاد و تمرکزتون رو مطالبیه که حکم ستون این ساختمان رو دارن.جملات کامل رو به تیترهای مختصر تبدیل کنید.تو مطالب کتاب روی تیترا و سر تیترا تمرکز کنید چون اونا همون مبنای اصلی درسه. | 13971011 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | پاسخ کامنت | هیچوقت چیزایی که حین مطالعه کاملا یادگرفتید و مطمئنید فراموش نمیشه رو ، تو خلاصه تون ننویسید.مطالب رو طبقه بندی کنید(نمودار،جدول،شکل و...).خلاصه ای که مینویسین فقط مال شماست و قرار نیست بقیه بخوننش.این درسای شماست.پس برای خودتون و با کلمات و اصطلاحات خاص خودتون بنویسید.نگران نباشید،شاید اوایل زیادخوب ننویسید و به مرور راه میفتید و خودتون پی میبرین که چیا لازمه. | 13971011 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6212 | کامنت | من واقعا به همهی درسام علاقه دارم ، ولی یه مشکلی که خیلی اذیتم میکنه اینه که تو درسای حفظی و مطالعهی تشریحی از تاریخ و خصوصا تاریخ دهم و دوازدهم به شدت بدم میاد. با اینکه تو مطالعهی تستیش مشکلی ندارم ولی تو تشریحی بخاطر حجم زیادش و بعضا یکنواخت بودنش و اینکه باید خط به خط حفظ شه ، اصلا نمیخونمش. و این رو معدلم اثر منفی میذاره. نمیدونم چیکار کنم. این موضوع در حالیه که برای بقیه تشریحیا مثل جغرافی و جامعه و ...ایطور نیستم. لطفا راهنماییم کنید | 13971014 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | سلام توی درسایی که خونده میشه برای همه دانش آموزان یکی دو تا درس، همینطوری پیدا میشه که اصلا مورد علاقه نیستن و باید مجبوری خونده بشن. واسه خود من ریاضی اینطوری بود. پیشنهاد بنده اینه که نیازی نیست خط به خط کتاب رو حفظ کنید و مفهومی که برداشت کردید رو بنویسید هم کافیه صرفا جهت گرفتن یک نمره متوسط برای ترم اول. مهم اینه که شما تستی این درس رو بلدید | 13971014 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | وقتی تستی شو بلدید به هدف اصلی ما که کنکور هستش رسیدید. درنتیجه برای تشریحی خیلی خودتون رو اذیت نکنید. همچنین سعی کنید برای اینکه مشتاقتر بشید از متن سوال طرح کنید و با سوال متن رو بخونید تا مشتاقتر بشید | 13971014 |
| کیمیا طهماسبی - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | سلام عزیزم اصلا لازم نیست کتابی مثل تاریخ رو خط به خط بخونی خودتو برای این درس نگران نکن فقط کلیات رو بخون و زیاد روی جزئیات تمرکز نکن | 13971014 |
| فاطمه قنادزاده، دوازدهم انسانی - سیرجان - میانگین تراز 7218 | کامنت | بچها من برای عمومیها وقت کم آوردم زبان قربانی میشه.بهم گفتن از آخر بزن یعنی اول زبان و ... به نظرتون کار اشتباهی نیست؟ | 13971119 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6215 | پاسخ کامنت | سلام. درستترین کار ممکن پاسخ دادن طبق دفترچه س! حتی یک درس رو هم عقب نذارین. | 13971120 |
| فاطمه قنادزاده، دوازدهم انسانی - سیرجان - میانگین تراز 7218 | کامنت | میشه راهکار برای بالا بردن دروس دوازدهم بدید ؟ | 13971119 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6215 | پاسخ کامنت | یه نتیجه ای که تو مطالعهی فلسفه گرفتم اینه که اولین اولویتم باید متن کتاب باشه ! کمک درسی و تست مال زمانیه که من مطالعه م کامله و درسو فهمیدم. یا اگه جایی رو نمیدونم از کتاب کارم نکته شو متوجه شم. فلسفه درسیه که مفهومیه و من فک میکنم بهترین کار اینه که مثل یه معلم ، بشینین و توضیحش بدین و جاهای فرّارش رو خلاصه نویسی و نکته برداری کنید و جایی جلوی چشمتون ؛ مثلا رو دیوار بالای میز مطالعه تون ، بچسبونیدش تا مدام نگاش کنید و یادتون بمونه | 13971120 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6215 | پاسخ کامنت | نکتهی خیلی مهمی که من ازش نتیجه گرفتمم اینه که نکته هایی که تو تستا میبینید رو ؛ چه درست جواب بدین چه غلط بنویسید حتما ! تو هر درس فلسفه یکسری موضوعات هست که از اونا خیلی تست و نکته میاد؛ مثلا برای درس ابن سینا ؛ راجع به طبیعت شناسیش و عشق به هستی و.. نکات زیادی بود و دامهای زیاد تری.. سعی کنید با دقت تمام بخونیدش و از هیچ تیکهی کتاب غافل نشید. و اینکه حتما بین مطالعه و تست ۱ روز فاصله باشه تا از صحت یادگیری تون مطمئن باشین ! | 13971120 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6215 | پاسخ کامنت | برای دینی هم به متن کتاب کامل مسلط شید ؛ بعد آیات و احادیث رو کاملا با متن عربیشون حفظ کنید و ارتباط بین اجزای آیه رو استخراج کنید. مثلا تو آیهی مربوط به امداد خاص : و الذین جاهدو(یعنی مجاهدان در راه خدا) فینا(در مسیر خدا ، در راه خدا) لنهدینهم سبلنا(در نتیجه ما راه رو بهشون نشون میدیم)[یعنی جهاد و تلاش در راه خدا علتِ برای اینکه خدا راه رو نشون میده بهمون] و در نهایت ان الله لمع المحسنین(پس خدا همراه نیکوکارانه ! یعنی نتیجهی نهایی امدادخاص خداوند میشه یاری کردنِ نیکوکاران) | 13971120 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6215 | پاسخ کامنت | یا مثلا سنت استدراج رو اینطور میشه خوند : والذین کذبو بآیاتنا(کسایی که آیات خدا رو تکذیب میکنن[علت]) سنستدرجهم(دچار عذاب تدریجی میشن[نتیجه یا معلول]) من حیث لا یعلمون( و خودشون این موضوع رو نمیدونن !) و املی لهم(و برای این مهلتشون میدیم [تلفیق سنت استدراج با سنت املاء و امهال]) ان کیدی متین(و تدبیر استوار خداوند مبنای این سنت و مهلت دادن و عذاب تدریجی هستش !) | 13971120 |
| کاربر سایت | کامنت | برای دراسایی که علاقه نداریم بهشون جیکار کنیم تا علاقه ایجاد بشه؟ من به ریاضی علاقه ندارم اصلا😶 | 13971128 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6215 | پاسخ کامنت | تا حالا شده تو درسی موفق باشید ولی بگید بهش هیچ علاقه ای ندارم ؟ در واقع علاقه نداشتن شما به یه درس میتونه به خاطر اینکه توش نتیجه نمیگیرد هم باشه(من خودم قبلا از ریاضی متنفر بودم ، الان ولی با علاقهی کامل میرم سراغ درس و واقعا خوشم میاد ازش) اگه تلاش کنید براش و بتونید توش نتیجه بگیرید حتما خود به خود بهش علاقه مند میشید. | 13971129 |
| زهرا سادات علوی مطلق، دوازدهم انسانی - مشهد - میانگین تراز 6922 | کامنت | درمورد انواع سجع پایین صحبت کردید اما به نتیجه نرسیده ، به نظرتون تعداد هجا مهمه فقط یا بلند و کوتاه بودن دو هجای متقابل تاثیر داره (ننالیده،نکشیده) | 13971130 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6215 | پاسخ کامنت | سجع مطرف : وزن ناهمسان دارند ولی در هجاهای پایانی شون وزن مشترک دارن : آرند ،بیازارند(وزنشون یکی نیست ولی حروف و هجاهای پایانیشون و علامت اونها یکسانه : ارند ) سجع متوازن : حروف و هجاهای اونها نا همسانه و شباهتی به هم نداره ولی از نظر علامت هجاها و وزنشون یکسان هستن : عمر، مال(که کلا شبیه هم نیستن ولی هردوتاشون یه مدل هجا و یه وزن دارن.) سجع متوازی : هم تو وزن و هم تو تعداد و نوع هجاها و حروف یکسانن. مال ، سال ، با حروف مشترک ال و علامت هجای کشیده..پس تو هرکدوم یه چیزی ملاک و قابل توجهِ | 13971130 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6215 | پاسخ کامنت | ننالیده و نکشیده سجع مطرف دارن. | 13971130 |
| محدثه سنجری، دوازدهم انسانی - نهبندان - میانگین تراز 6683 | کامنت | بچهها شما فارسی رو چجوری میخونین؟ آخه قرابت معنایی رو که از تو کتاب نمیاره. آرایهها رو هم همینطور. تنها چیزی که از تو کتاب میارن کلمههای آخر کتابه . خب الان فقط تست زدن کافیه؟ یا باید کتابو هم بخونیم؟ | 13980107 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6216 | پاسخ کامنت | سلام. آرایه کلا یه چیزیه که فقط تعریفاش تو کتاب اومده و برا کنکور خودمون باید براش وقت بذاریم. دستور زبان هم تا جایی که من دیدم اینطوره ؛ ینی قواعد اینا رو میگن و دیگه بقیش با خودمون.. ولی برا لغت و تاریخ ادبیات کتاب حتما لازمه. واسه قرابت معنایی هم اینطور نیس که کلا خارج کتاب بیان و حداقل مفاهیم مرتبطن. منتهاش تو یه درسی مثل قاضی بست یا مثلا همین گذر سیاوش از آتش ، من دیدم تو تستا که یه جوری میان که قبلش باید کلیت داستانو بدونی و کی چیکار کرد و اینارم یادت باشه.. مفاهیم هر متنم بدونی .... | 13980108 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6216 | پاسخ کامنت | اگه رو مفاهیم بیتا یا متن کتاب مسلط بشی و بعدا زیاد برای قرابت تست بزنی خیلی جواب میده.. برا من نتیجه بخش بود واقعا. از طرفی از همشونم مهمتره چون ۹ تا سوال ازش میاد | 13980108 |
| فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 5979 | کامنت | سلام چرا زندگانیم و ابادانیم میسه سجع متوازی باید مطرف شه!و درواج ارایی علاوه بر اون واج ک تکرار میشه مثلا صامت س تکرار شه اگ ص اینجورم باشه بازم واج حساب میشه | 13980109 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | سلام. واج آرایی یه اسم دیگه داره که میشه "نغمهی حروف" حالا چرا؟ چون تو واج آرایی ملاک ما اصلا شکل حروف نیست بلکه فقط آوا و نغمهی اونهاست. س و ص و ث هرسه تا یه صدا دارن. بقیه حروفم همینطور :(ز.ض.ظ.ذ) یا (ت.ط) پس نوشتار اونها اصلا مهم نیست. | 13980109 |
| علی قلی زاده امیرآباد، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 5866 | کامنت | جِناسِ(( تام)) :| واژِگانِش ! میشه بِ عُنوانِ واژهِ هایِ مُستَعِدِ ایهام دار گرفت ؟! | 13980110 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | نه همیشه ! بعضی وقتا اینطوره .. مثلا جناس تام تو بیت : آتش است این بانگ نای و نیست باد ؛ هر که این آتش ندارد نیست باد .اینجا هم جناس تام داریم اما به صورت جمله !(نیست باد اولی یعنی باد نمیباشد ؛ نیست باد دومی یعنی نابود شود) نکتهی ایهامم اینه که باید لغات ایهام خیز رو بشناسید . چون گاهی دو لغت دارای صورت یکسان ان ولی معمولا ایهام خیز نیستن. مث شیر و شیر ؛ بستگی به لغاتتون داره ولی نمیشه این موضوعو تعمیم داد.با آشنایی با ایهام بهتر میشه تشخیص داد. | 13980110 |
| کاربر سایت | کامنت | دست و دوست جناس ناقص دارن؟ | 13980110 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | بله. جناس ناقص افزایشی دارن | 13980110 |
| کاربر سایت | کامنت | در با دل و این با آن جناس دارن؟ | 13980110 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | دَر با دِل جناس نداره .. اما این و آن داره احتمالا ؛ چون ای خودش یه حرفه | 13980110 |
| کاربر سایت | کامنت | میشە بگید نهاد این مصراع کدومه؟مگر از آتش دوزخ بودش روی رهایی | 13980110 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | فک کنم" او "باشه.. نهادش محذوفه که با توجه به ضمیر کلمهی بود'ش' میشه او.. او از آتش دوزخ روی رهایی | 13980110 |
| کاربر سایت | کامنت | نرخ تصاعدی طبقه ای رو توضیح میدید؟ | 13980111 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | برای هر کدوم هر نرخ درآمدی که بهتون میده رو منهای نرخ درآمد قبلیش کنین و بعد با درصد خودش محاسبه ش کنین | 13980112 |
| فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 5979 | کامنت | سلام ...میشه تلمیح و تضمین رو توضیح بدید؟ | 13980111 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | تو آرایهی اشتقاق صرفا اینکه دارای حروف مشترک باشن کافی نیست. باید از لحاظ معنای مصدری و صرفی هم مطابقت داشته باشن. یعنی چی ؟ یعنی مثلا من میدونم صدق یعنی راستگویی ، و صادق و صدیق و صداقت و .. هم ، هم از نظر معنا و هم ریشهی لفظ باهاش تطابق دارن . ولی مثلا صندوق ! درسته بازم ص د ق توش هست ولی خب هم ریشه نیستن که ! پس هم معنایی اونها در ریشه هم مهمه | 13980111 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | تلمیح آرایه ایه که توش به چیزایی مثل بخشهایی از : آیات ، احادیث ، اشعار ، ضرب المثلها ، اتفاقات گذشته (مثل داستانها و افسانه ها) و.. به صورت غیر مستقیم اشاره میشه.. به طوری که وقتی اون قسمت تلمیح دارو میخونی به یاد اون موضوع میفتی.. به طور کلی سخت نیست اما باید حداقل تو ذهنت یه سری چیزایی که ممکنه تلمیح بشن رو داشته باشی؛ مثلا آب حیات که میاد باید بدونی این عبارت دارای تلمیحه . و ... اولش شاید برات غریبه باشن ولی با تست توش راه میفتی خصوصا اگه اون تلمیحا رو به خاطرت بسپری | 13980111 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | تضمین ؛ آوردن قسمتی از بیت ، مصراع ، حدیث ، آیه یا جمله یا .. از شخص یا جایی دیگه هستش.. به صورتی که باید اون قسمت عینا تکرار بشه ! باز اینم بیشتر بستگی داره که چقد بشناسی کدوم شعر مال کدوم شاعره و بیتِ مال خود گوینده هست یا نه .. تو اشعاری که قاطیشون عربی میاد هم باید توجه کنی که ملمع نباشه ! چون ملمع قسمتی از خودِ شعره و تضمین نشده.. مثلا [از خون دل نوشتم نزدیک دوست نامه ؛ انی رایت دهرا من هجرک القیامه] تو بقیش راحتتری.. این آرایه هم با تست زدن برات راحت میشه به شرطی که نکته هاشونو فراموش نکنی | 13980111 |
| کاربر سایت | کامنت | سلام دوستان میشه کسی نحوه تشخیص نکات اصل ضرب و جمع رو با نکات بگه؟ | 13980113 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | سلام. تشخیصشون راحته ، فقط باید ببینید اونی که میخواد؛ یه انتخاب بین چندتا مورد متفاوته ، یا تو چند گروه که هرکدوم دوسه تا محتوا دارن ، از هر گروه یکی رو انتخاب کنید .. به عبارتی ارتباط انتخاب ها تو اولی میشه "یا"(یا این یا اون یا این یکی) تو دومی میشه "و" (از این یکی ، از اون یکی ، از اینم یکی) یکم گنگ فک کنم توضیح دادم ولی کلا مفهومش اینه | 13980113 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | انتخاب یک شاخه گل از بین ۳ شاخه گل رز ، ۲ شاخه مریم ، ۴ شاخه نرگس ؛(چون میخوایم" یک "گل رو از بین همهی اینها انتخاب کنیم ، پس از مجموع این گلها میتونیم یه انتخاب داشته باشیم) [اصل جمع] ۳+۴+۲=۹ | 13980113 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | آماده کردن نهار شامل : یک نوع خورش ، یک نوع نوشیدنی ، یک نوع دسر و یک نوع سوپ ؛ از بین انتخابهای ۴ نوع خورش ، ۳ نوع نوشیدنی ، ۲ نوع دسر و ۳ نوع سوپ (چون ما قراره از هرکدومشون یه انتخاب داشته باشیم باید و به عبارتی همهی موضوعات شامل انتخاب میشن [نوشیدنی "و" خورش "و" و ....] اصل ضرب رو داریم و همهی انتخابها رو ضربدر هم میکنیم ) [اصل ضرب] ۴×۳×۲×۳= 72. | 13980113 |
| فاطمه قنادزاده، دوازدهم انسانی - سیرجان - میانگین تراز 7172 | کامنت | میشه به زبان روان بالغیر و بالذات رو توضیح بدید؟مگه اصلا ممکن الوجود بالغیر داریم؟مواد ثلاث و مواد قصایا هم توضیحشون رو میدونم ولی نمیدونم تفاوت موضوع و محمول هستی که برای ثلاث است رو چجوری اعمال کنم | 13980113 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | اینطور که من میدونم "بالغیر" در مورد واجب بالغیر در مقابلِ واجب بالذاته ؛ ببین واجب بالذات خودش ذاتا وجوبِ وجودش رو داره ؛ ولی واجب بالغیر اون ممکنی هستش که با وجود و عدم رابطهی تساوی داشته و حالا توسط یه عامل خارجی(که واجب الوجود هستش و اینجا همون "غیر" هستش) وجودش واجب شده و اونو در دایره واجب بودن وجود قرار داده ؛ مثل آخرت ؛ که خدا اونها رو که ممکن بودند ، به حالت واجب درآورده و از تساوی با عدم خارج کرده | 13980113 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | اما در مورد امکان غیری : ببین ممکن بالذات که همون ممکناتی هستن که تعریف چگونگی وجودشون اومده ؛ اما این ممکن بالغیر که میگی دیدی ، طبق دیدگاه فلاسفه اصلا وجود نداره ، چون ما میدونیم که امکان،امتناع و وجوب، امور ذاتی هستن و معنا نداره چیزی ممکن بودنش رو از غیر دریافت کنه !(چه بحثِ آشنایی ;)) پس اگه ممکن بالغیر درست باشه (که نیست!) نظریه امکان ذاتی ابن سینا زیر سوال میره ، و این هم محاله ! | 13980113 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | مواد قضایا تو منطقن و مواد ثلاث تو فلسفه ؛ تو منطق گفتن که تو یه قضیه منطقی به این شکل : الف ، ب است ،ما بین موضوع و محمول سه نوع رابطه داریم که بر اساس ارتباطِ "بینِ" موضوع و محمول هستش ! یعنی ما در واقع اینکارو روی مواد قضایا و نه هستی اونها انجام میدیم و صرفا ارتباط بین خود موضوع و محمول رو در قالب اون سه رابطه بررسی میکنیم ، که مثلا میگیم سه قائمه بودن و مثلث باهم رابطهی امتناع دارن چون هرگز این حالت شکل نمیگیره | 13980113 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | اما مواد ثلاث که تو فلسفه هستن فقط برای قضایایین ک محمولِ هستی و وجود بر یک موضوع حمل میشه و ما از جهت قابلیتِ حمل وجود یا عدم یا امکان اون بر موضوع ۳ نوع رابطه داریم. الف هست. ب هست. ج هست.مثلنش حمل هستی یا فرضِ عقلی هستی بر الف میشه واجب و حتما الف وجود داره و وجودش واجبه(پس"موضوعِ ما" میشه واجب الوجود)بر ب میشه محال(پس موضوع ما میشه ممتنع الوجود)و بر ج امکانیه(پس ج یک ممکن الوجود هستش.) در واقع ما در منطق رابطهی ۳ گانه رو در میان موضوع و محمول بررسی میکنیم ولی تو فلسفه رابطه هستی و موضوع رو. | 13980113 |
| کاربر سایت | کامنت | درس منطق رو من تا اخر درس 7خوندم و مشکلیم نداشتم ولی درسای بعدش نمیفهمیدم و ول کردم..حالا به نظرتون اون 7تا درس رو بخونم برای کنکور یا نه فایده ندارن؟ | 13980114 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6217 | پاسخ کامنت | سلام. به نظرم اگه مشکلی دارید و جاییشو نفهمیدید سوال بپرسید ؛ اما اینکه ولش کنید حیفه .. منطق و فلسفه جزو دروسی ان که تراز میارن(چه تو کانون چه تو کنکور)منم اولاش اصلا و ابدا نمیفهمیدمش.. اما الان مشکل خاصی ندارم توشون..اون ۷ تا درسی که تا الان خوندید رو بخونین و برا بقیه شم یکم تلاش کنید. منطق چیزی نیست که اولین بار بشه کامل فهمیدش؛ اما با پشتکار میشه... | 13980114 |
| زهرا سادات علوی مطلق، دوازدهم انسانی - مشهد - میانگین تراز 6922 | کامنت | بچهها من نمیتونم زمانم رو مدیریت کنم به عبارتی کند عمل میکنم به نظرتون چاره چیه؟ | 13971203 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6227 | پاسخ کامنت | بچهها من وقت زیاد میارم، حالا نمیدونم این روش به کارتون میاد یا نه ولی من استفاده کردم عالی بود. تو آزمونای اولیم خیلی وقت کم میاوردم ولی الآن با مرور هم باز وقت دارم : از تکنیک زمانهای نقصانی استفاده کنید. تو هر درسی یه زمان استاندارد و قانونی داریم ، یه زمان نقصانی. مثلا قانونیِ فارسی ۲ و ۳ باهم میشه ۱۵ دقیقه (فک کنم) شما بذارش رو ۱۰ دقیقه ! سر ده دیقه هم برو درس بعدی ! طبیعتا تو یه سری درسا مث حفظیاتیا وقت اضاف میارید یا حالا تو یه سری درسا قوی این و زود تمومش میکنین | 13971203 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6227 | پاسخ کامنت | اون زمان اضافه ای که میارید رو میتونید برگردین ، نزدهها و شک دارها و .. رو نگا کنین.مثلا من همیشه برا ادبیات وقتم کمه و پنج شیش تاش میمونه ، ولی تو دینی خیلی اضاف میارم و میتونم از اون استفاده کنم ، به شرطی که زمانها رعایت شه.. البته من فک میکنم خود تست زنس و تسلط روی مطالب هم باعث افزایش سرعت میشه + یه سری تکنیکهای تست زنی مربوط به هر درس | 13971203 |
| کاربر سایت | کامنت | کسی سه سطحی روانشناسی استفاده میکنه؟ خوبه؟ | 13971203 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6227 | پاسخ کامنت | سلام. من برا روانشناسی سه سطحی ام گرفتم. خیلی خوب بود.برا من که پیشرفت آورده | 13971203 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6227 | کامنت | من تو این چندتا آزمون اخیر هرچی ترازم بالاتر شد ، درسای بیشتری وارد نقاط ضعفم شدن.. در صورتی که درصدام بهتر بود . الان این طبیعیه یا واقعا اینا داره نقطه ضعف میشه؟ | 13971204 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | به صفحه شخصی تون برید اونجا انواع و اقسام کارنامه هارو میبینید که به شما بطور مستند میگن که آیا دارید پسرفت میکنید یا خیر... پیشنهاد میکنم کارنامههای موجود در صفحه شخصی رو جدی بگیرید... همچنین وقتی درصدی رو کم میشید دلایل مختلفی داره.. اگر حس میکنید که برای اون درس زمان کنی گذاشتید | 13971205 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | یا اینکه تست کم زدید این میتونه هشداری باشه. چرا که اولویت اول در کارنامه حفظ نقاط قوت و سپس تبدیل نقاط ضعف به قوت هستش... پس این قسمت رو جدی بگیرید. موفق باشید | 13971205 |
| کیمیا طهماسبی - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | خب نقطهی ضعف اگه از توی کارنامهی پنج نوع درس دیدی اون کارنامه نسبت به بقیهی دانش آموزا نشون میده .ببین تو قبلاً ترازت پایینتر بوده بنابراین ممکنه با یه درصد فرضاً ۵۰ بشه نقطهی قوتت چون همتراز هات هم همون قدر اون درسو جواب میدن اما اگه ترازت بیا رو هزار مثلاً دیگه اون ۵۰ درصده نقطعهی قوتت نیست بلکه حتی ممکنه نقطه ضعفت هم بشه چون همترازهات سطحشون بالاتر اومده. | 13971205 |
| سارا اشتری، دوازدهم انسانی - گرمسار - میانگین تراز 6321 | کامنت | دو ازمونه ب فنون ک میرسم اعصاب و حوصله تقطیع یا حتی سماعی رو از دست میدم.راهکاری دارین واسش؟وقت دارم واسه تقطیع ولی واقعا توانشو ندارم و کلا ب درصدفنونم لطمه وارد میشه | 13971218 |
| کاربر سایت | کامنت | واسه ادبیات تخصصیم چی بخونم و چجوری بخونم که بتونم ۶۰درصد بزنم؟ | 13971218 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6227 | پاسخ کامنت | برای ادبیات اختصاصی هرشب حداقل یه درک متن عربی رو بذارید تو اولویت. قواعد رو خوب بخونید و نکات تستی رو تو یه دفتر یا دفتر خودآموز بنویسید.فن ترجمهها رو و کاربرد کلمات خاص در ترجمه رو به خوبی یاد بگیرید. در نهایت تست زیاد بزنین. برای فنونم قسمت تقطیع رو خیلی کار کنید و سعی کنید بلند و آهنگین بخونین که سماعیتون تقویت شه. تاریخ ادبیات و سبک شناسی ام تقریبا حفظیه بجز تحلیل اشعار و نثرها که باید مفهومی سبکها رو مطالعه کنید. برای آرایه هاشم تست زیاد بزنید و نکات تستیو استخراج کنید. | 13971219 |
| زهرا صمیمی فر، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 6227 | پاسخ کامنت | و یه توصیه که شاید به دردتون بخوره : اگه برای ۶۰ درصد بخونید ممکنه ۴۰ درصدم نشید. ولی اگه برای ۱۰۰ بخونین حداقل ۶۰ درصدو میارین..#به_کم_قانع_نباشیم_ :) | 13971219 |
