سال گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش کامنت های سایت کانون به گفتگو با یکدیگر پرداختند تا در کنار رقابت و رفاقت، در راه موفقیت در کنکور به دوستان خود کمک کنند.
یکی از اهداف ارائه گفتگوهای رتبه های برتر کنکور هر شهر این است که شما دانش آموزان عزیز با برترهای شهر خود بیشتر آشنا شوید ، کسانی که در شهر شما و با همان امکانات به موفقیت در کنکور دست یافتند ، تا با الگوبرداری مناسب از این برترها شما نیز ادامه دهنده ی راه این دانش آموزان موفق در شهر خود باشید.
برای شما در این مطلب گفتگوهای خانم نازنین قاسمی رتبه 2 منطقه 3 رشته ی انسانی از شهر شیروان را آماده کرده ایم ، تا بتوانید از تجربیات و راهنمایی های این دانش آموز موفق استفاده کنید.
* با کلیک کردن روی نام دانش آموز برتر یا نام شهر میتوانید از صفحه شخصی دانش آموز برتر کانونی یا شهر ایشان دیدن فرمایید.
خانم قاسمی یکی از فعال ترین دانش آموزان در قسمت کامنت سایت کانون بودند که به گفتگو و تبادل نظر با سایر دانش آموزان پرداختند، ما در این قسمت گزیده ای از گفتگوهای ایشان را آورده ایم ، برای دسترسی به تمام کامنت ها فایل pdf پایین صفحه را دانلود بفرمایید.
+نکته ی جالب در این کامنت ها راهنمایی دانشجویان حقوق دانشگاه تهران و شهید بهشتی به دانش آموزان است که هرساله در قسمت کامنت های سایت کانون اتفاق می افتد.
همچنین با استفاده از دکمه ی گفتگوهای برترهای کنکور 98 در شهرها میتوانید کامنت های رتبه های برتر شهر خود را مشاهده فرمایید.
گفتگوهای برترهای کنکور 98 در شهرها در سایت کانون (لیست اسامی)
| نام کاربر | متن کامنت | تاریخ ثبت | |
| کاربر سایت | کامنت | با توجه به سوال118 فلسفه در ازمون19 مرداد به نظر من انتظار میرفت پاسخ گزینه2 باشد چرا که سقراط راز دانایی را اقرار به نادانی اعلام کرده بود ولی به نظر من باید این سوال کمی اصلاح شود.و با توجه به متن کتاب اشتراک سقراط و مدعیان نادانیشان بود و تفاوتشان دانایی سقراط(علم به نادانی خود) یا به بیان دیگر نسبی بودن دانایی بین مردم است. 🙂 | 13970520 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7695 | پاسخ کامنت | سلام...دلیل اشتباه بودن گزینه دو اومدن قید (قطعا)هست...و چون در متن کتاب واژه(نسبت)بیان شده گزینه سه درسته...من هم این سوال رو اشتباه زدم...جزء سوالات دام آموزشی بود | 13970521 |
| پریا شکری، دوازدهم انسانی - گرمی | پاسخ کامنت | دوست عزیز منم به خاطر واژه قطعا شک کردم و ترجیح دادم خالی بزارم | 13970522 |
| کاربر سایت | کامنت | سلام .به نظرتون با چه ترازیاز آزمونهای قلم چی میشه رتبه ۱۰تا۲۰منطقه سه رو اورد؟چون من اصولا آدم قانعی هستم😜 | 13970521 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7695 | پاسخ کامنت | سلام فکر میکنم میانگین تراز۷۳۰۰برای این رتبه کافی باشه....رتبههای آزمونهای کانون به واقعیت نزدیکن پس اگه در کانون خودتون رو در حد رتبه ای که میخواین نگه دارین در کنکور هم به رتبه ای نزدیک به هدفتون میرسین | 13970521 |
| محمدجواد حاجى زاده مقدم - دانشجوی رشتهی مدیریت دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | سلام همینی که دوستمون گفتن درسته ولی بدونین نتیجه کنکور و نتیجه ازمونای قبلش ممکنه متفاوت باشه خیلیا بودن با ترازای پایینتر رتبههای عالی و زیر صد اوردن و برعکس از ازمونا برای تجربه اندوزی و محک دانشتون استفاده کنین و با نتایجش نه مغرور شین و نه ناامید😇 ثبت لطفا | 13970521 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | سلام با تراز بالای هفت هزار | 13970521 |
| کیمیا طهماسبی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | قانع نباش توصیه من اینه همیشه برای بهترین بودن بجنگ این تنبلت میکنه هیچ وقت به کمتر از چیزی که میخوای قانع نباش✌✌✌ | 13970522 |
| کاربر سایت | کامنت | نازینین روزی چقد درس میخونی؟....... | 13970521 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | ساعت پیشنهادی از طرف مشاورم هشت تا دوازده ساعت بود...من ده ساعت میخونم...هم به برنامم میرسم و هم استراحت و تفریح میکنم...روش درس خوندن مهمترین تاثیر رو روی درصد و تراز داره | 13970521 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | به نظر من بزرگترین اشتباه انسانیا حفظ کردن مطالبه...اگه به متنها و تستها نگاه مفهومی داشته باشی هم درس خوندن لذت بخشتر میشه هم تست زنی آسونتر و سریعتر | 13970521 |
| کاربر سایت | کامنت | سلام بچهها یه سوال.شما بعد از ازمون 23شهریور چی میخونید؟منظورم اینه که برا آزمون بعدیش که جامع هست همه کتابارو میخونید یا فقط تست میزنید(بازیابی با تست )؟اقای عابدینی اگه میشه شما هم راهنمایی کنید که برای اون دوتا آزمون جامع چیکار کنیم؟ | 13970523 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | این سوالی که پرسیدید خیلی مهمه و تا خود کنکور باهاش سرو کار دارید ولی از الان باید بدونید که برای موفقیت در این آزمونها باید چیکار کنید. وقتی آزمونی، کل کتاب رو شامل میشه وقت نمیشه ما بشینیم کل کتابارو کامل بخونیم و تست بزنیم بلکه میتونیم ابتدا تست بزنیم و سپس مباحثی رو پیدا کنیم که توی اونا خیلی مشکل داریم. مثلا تست که بزنیم مباحث ناقص رو یاد میگیریم و میتونیم فقط همون قسمت هارو بخونیم. پس بهتره با این روش مطالبی رو بخونیم که توی تستها مشکل دارید | 13970523 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | با روش بازیابی پیش برید یعنی تست بزنید و قسمتایی که مشکل دارید یا یادتون رفته رو مرور کنید . | 13970523 |
| نرجس سمیعی، دوازدهم انسانی - رامیان | کامنت | سلام اقای افسر و هرکسی که میدونه جواب بده لطفا...توی کتاب روانشناسی درس 4قسمت عوامل موثر بر ایجاد فراموشی نوشته که 1:گذشت زمان:بعد ص99پایین همون گذشت زمان نوشته که بیشترین مقدار فراموشی در ساعتهای نخست بعد از یادگیری اتفاق میافتد وهرچه بر گذشت زمان افزوده شود از شدت فراموش ی کم میشود بعد گفته به صفحه بعد نگاه کنید...اولا به نظ من جدول فراموشی که کشیده غ است.دوم اینکه در ادامه نوشته که در 24ساعت اول تقریبا نیمی از مطالب که به حافظه سپرده شده فراموش میشود و در دوروز اول بعد از یادگیری 60درصد .. | 13970525 |
| فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهواز - میانگین تراز 5738 | پاسخ کامنت | سلام .افرین ب دقت تون شما درست میگید ولی ب نظر من کاریش نمیشه کرد و باید درتستها عین پاسخ کتاب رو بگیم | 13970525 |
| علی قلی زاده امیرآباد، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 5784 | پاسخ کامنت | سلام!.. والا فکر نکنم تناقض داشته باشه ......گفته بیشترین مقدار فراموشی در ساعت نخست بعد از یادگیری ، و با گذشت زمانم از شدت فراوشی کم میشه (صفحه99)....بعد در انتهای همون بخش یعنی صفحه 101 گفته (( بهترین شیوه اثر گذشت زمان مرور در زمان مناسب))......به نظرم اینکه گفته تو 24 ساعت اول نصف مطالب و تو دو روز اول 60 درصد مطالب فراموش میشه این بدون مرور مناسب هستش ....یعنی اگه مرور مناسب نداشته باشیم اینطوری میشه و اون تیکه بالا که گفته با گذشت زمان مطالب کمتر فراموش میشه (یعنی با مرور یه جورایی تثبیت | 13970525 |
| علی قلی زاده امیرآباد، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 5784 | پاسخ کامنت | تثبیت میشه ...برداشت من این بود حالا دیگه نمیدونم:) اگر کسی از دوستانم میدونه بگه که از ابهام در بیایم | 13970525 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | فکر میکنم اعداد نمودار مشکل داره....ولی کاهش شدت فراموشی با افزایش گذشت زمان درسته | 13970525 |
| کاربر سایت | پاسخ کامنت | دقت کنید که شدت فراموشى با میزان فراموشى فرق میکنه،با گذشت زمان شدت فراموشى کاهش و میزان فراموشى طبیعتا افزایش پیدا میکنه. | 13970525 |
| کامران اله مرادی - دانشجوی حقوق - دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | سلام ، متن کتاب درسته و این دو مسئله با هم تناقضی ندارن اما چون متغیرهای دو تا مسئله به هم شباهت لفظی دارن ممکنه اینطور بداشت بشه ، بدون در نظر گرفتن الفاظ میشه دو حالت رو اینطور بیان کرد: یکی از علل فراموشی گذشت زمانه و هر چقدر زمان بیشتری سپری بشه مطالب در معرض فراموشی بیشتری قرار میگیرن چون ذهن بهشون مراجعه نکرده . اما حالت دوم در مورد مقایسه شدت (حجم و سرعت)فراموشی در ساعات اولیه بعد از یادگیری و با گذشت زمانه، یعنی در ساعات اولیه بیشترین مقدار از اطلاعات فراموش میشن و بازیابی شون هم ... | 13970527 |
| کامران اله مرادی - دانشجوی حقوق - دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | ... هم بسیار دشوار میشه . اما اطلاعاتی که باقی موندن و در ساعات اولیه فراموش نشدن هر چقدر بیشتر پیش برن و باقی بمونن با گذشت زمان احتمال فراموش شدنشون کمتر میشه و این تناقضی با اینکه بعد از گذشت زمان اطلاعات فراموش میشن نداره ، چون در مورد اطلاعاتی صحبت میکنه که فراموش نشدن . مثلا یک دانش آموز اول ابتدایی ممکنه بعد از کلاس شکل حرف «ق» رو فراموش کنه ، اما بعد از چندین سال خیلی احتمال فراموش کردن این حرف کاهش پیدا میکنه و این به خاطر ثبات بیشتر در حافظه بلندمدته | 13970527 |
| فاطمه قنادزاده، دوازدهم انسانی - سیرجان - میانگین تراز 6941 | کامنت | سلام دوستان ببخشید شما چطور واجهای علوم و فنون ادبی رو میشمرید؟به ما گفتن مصوتهای بلند رو دوتا واج حساب کنید ولی تستهای کتابهای مختلف یکی حساب کرده کتاب ادبیات هم یکی حساب میکنه. | 13970528 |
| سارا اشتری، دوازدهم انسانی - گرمسار - میانگین تراز 6122 | پاسخ کامنت | عزیزم همون یکی حساب کن..منم همینو از دبیر ادبیاتم پرسیدم گفت یکی حساب کن دچار مشکل نشی..داخل فارسی هم درس شش داشتیم همینو. | 13970529 |
| محمد ابراهیم سلیمانی سقرلو، دوازدهم انسانی - شهریار - میانگین تراز 7342 | پاسخ کامنت | درست نمیدونم ولی برای عروض(تقطیع هجایی)،مصوت بلند رو دو تا حساب میکنیم اما برای واج شماری(شمارش صامت مصوت ها) همون یکی میگیریم | 13970529 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | واج شماری بحثش فرق میکنه.در عروض حرف شما درسته،هر مصوت بلند دو واج محسوب میشه ولی داریم میگیم محسوب میشه اون هم در تعیین وزن شعر نه در واج شماری.در مبحث واج شماری که مربوط میشه به قلمرو زبانی هر صامت یا مصوت یک واج محسوب میشن و فقط مصوت مرکب دو واج محسوب میشه.مصوت مرکب مثلا (و) در واژهی نودقت کن که در واج شماری فرایندهای آوایی مثل حذف حمزه رو که در عروض مطرحه در نظر نمیگیریمثبت لطفا✋ | 13970529 |
| فاطمه - کاربر سایت | کامنت | سلام دوستان ببخشید ترکیبهای آفتاب جان،طوق جنون و دست طلب چه نوع ترکیباتی(اضافه) هستند؟ | 13970531 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | آفتاب جان اضافه تشبیهیطوق جنون اضافه تشبیهیدست طلب به نظر من اضافه اقترانیه ولی آزمون غیر حضوری اضافه استعاری در نظر گرفته | 13970531 |
| سارا اشتری، دوازدهم انسانی - گرمسار - میانگین تراز 6122 | پاسخ کامنت | دست طلب بابد اقترانی باشهولی ازمون استعاری گرفتهگیج شدم خب😩 | 13970531 |
| محمد ابراهیم سلیمانی سقرلو، دوازدهم انسانی - شهریار - میانگین تراز 7342 | پاسخ کامنت | خب دست طلب اضافه اقترانیه، گر چه باید تو جمله مشخص بشه، ولی شما غیر حضوری رو زیاد منبع قرار ندید، چون نظام و سوالات تا حدودی عوض شده، سوالای تالیفی جای اشتباه زیاد دارن، خصوصا فنون ک اکثرا برداشت شخصیه (مفهوم و آرایه) 😐 | 13970531 |
| علی قلی زاده امیرآباد، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 5784 | پاسخ کامنت | به ترتیب ، اضافه تشبیهی، اضافه تشبیهی، اضافه اقترانی! | 13970531 |
| کاربر سایت | پاسخ کامنت | خطاب به دوستانی که به شدت ترکیب اضافهی اقترانی را ذکر میکنند متذکر میشوم دوستان،اگرچه شناخت این دو استعاره در بدو امر نیازمند تشخیص در سوال است،اما بدانید در اضافهی اقترانی مضاف و مضاف الیه دو جز لاینفک هستند،یعنی مضاف الیه عارض بر مضاف نخواهد شد.مثلا در عبارت (او دست ارادت به سوی شخص دراز کرد)دست ارادت به همان شکل دارای معنی است.اما اضافهی استعاری بر پایهی نوعی تشبیه است که امیدوارم خودتان آن را بشناسید.فلذا دست طلب به خودی خود مقارنه ای ندارند بلکه طلب همچون انسانی که دست دارد فرض شده. | 13970601 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | در صورتی که دست طلب اضافه استعاری باشه باید بین دست و طلب وجه شبه وجود داشته باشه.میشه بگید شما چه وجه شبهی در نظر گرفتید؟😕 | 13970601 |
| محمدصادق چترسیماب - کاربر سایت | کامنت | سلام.وای بچهها پس فردا آزمونه هیچی نخوندم،ای خِدا_ دارم سبک تصمیم گیری اجتنابی رواستفاده میکنم😭،،ان شاءالله بهترین آزمونتون باشه بچه ها❤️ | 13970531 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | از روش بازیابی استفاده کنید جواب میدهتست بزنید بعد بخشایی که مشکل دارید رو بخونید | 13970531 |
| علی قلی زاده امیرآباد، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 5784 | پاسخ کامنت | تست خوانی کن ...وقت رو کتاب نزار دیگه !زمان نیست ....درسنامههای کتاب کمک درسی و بخون رد شو! ... شروع کن تست زدن ...فکر نکنم بتونی همه تستا رو بزنی، بنظرم ...زوج و فرد کن ...یعنی مثلا کتاب کمک اموزشی دینی رو باز کن از هر درس به سوالات زوجش پاسخ بده ....بعد برو سراغ درس دیگه ...اگه وقت بود برگرد فرداشو بزن !... پاسخنامه رو هم کامل بخون ..چه اون سوالو درست زده باشی چه غلط ....! رو غلطام فکر کن اگه یک سوال جوابش شده 2 ...سعی کن بفهمی طراح به چه دلیلی سه تا گزینه دیگه رو اورده ....! ..زمانم هست ! | 13970531 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | اصلا نگران نباشید درسته که هیچ آزمونی بی اهمیت نیست ولی ارزش اینکه به خودتون استرس وارد کنید رو نداره...بهتره این تابستون روی نحوهی برنامه ریزی و عمل بهش وقت بزارید.لازم نیست تراز خوبی به دست بیارید فقط یاد بگیرید که برنامه شخصی شما چطور برنامه ایه و روی خودتون کار کنید که به برنامه پایبند باشید و بهش عمل کنید.طی سال همراه دروس دوازدهم همهی این دروس رو دوباره آزمون میدیم پس اصلا جای ناراحتی نداره | 13970601 |
| سارا اشتری، دوازدهم انسانی - گرمسار - میانگین تراز 6122 | پاسخ کامنت | همون روش بازیابی رو استفاده کنید جواب میدهمخصوصا واسه منطق و ریاضی | 13970601 |
| کاربر سایت | کامنت | کاش انقدر تنبلی نمیکردم.وای چقدر زمان زود میگذره.نازنین شما اقتصادو چجوری میخونی؟بیشتر تست میزنید؟یا کتاب؟ممنون | 13970531 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | مسائل اقتصاد رو طی دو هفته کار میکنم.پنجشنبه قبل آزمون بخش حفظی رو میخونم | 13970601 |
| فاطمه باقری دره بیدی، دوازدهم انسانی - تیران | کامنت | سلام دوستان خسته نباشید یه سوال دارم من وقتی درس میخونم تمرکز زیادی ندارم اگه میشه کمکم کنید بهم بگید چیکارکنم تازه یکمم دارم تنبل میشم😓 | 13970601 |
| علی قلی زاده امیرآباد، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 5784 | پاسخ کامنت | عدم تمرکز تحت دو عامل اولش درونی بعدش بیرونی ....که به تدریج میشه هر دو رو رفع کرد !.... عوامل درونی مثل .. ( درس خوندن با ناامیدی، یا وقتی که خیلی هیجانی هستید یعنی خیلی خوشحال یا خیلی ناراحتیت ...)* عامل بیرونیم که باز مثال خودشو داره ....مثلا مکان مطالعه بد .، نور زیاد یا خیلی کم در حین درس خوندن و....) * عوامل بیرونی و میشه به راحتی تغییر داد اما عوامل درونی نیازمند زمانن ... باید رو خودتون کار کنید ... اگر در حین درس حواستون پرت میشه یا به چیز دیگه ایی فکرمیکنید،..... | 13970601 |
| علی قلی زاده امیرآباد، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 5784 | پاسخ کامنت | لهتره اون فکرتون رو یه برگه بنویسید به خودتون بگید بعد از درس بهش فکر میکنم ..بعدشم یکم سعی کنید با صدای بلند بخونید نه با چشم !.... | 13970601 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7626 | پاسخ کامنت | میتونی یه نفرو که باهاش راحتی پیدا کنی بعد هر چی تو ذهنته واسش تعریف کنی تا ذهنت از افکار اضافی خالی بشه....مثلا من واسه مادرم تعریف میکنم واقعا بعدش احساس آرامش دارم(هر چند نصف بیشترشو گوش نمیده فکر کنم😂) | 13970601 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | سلام و عرض ادب. یکی از مهمترین مسائل برای تمرکز داشتن برنامه هستش، کسی که برنامه نداره قطعا تمرکز درست و حسابی هم نخواهد داشت، چون دقیق نمیدونه بعد از این درس که داره میخونه باید کدام درس رو بخونه، در نتیجه حواسش پرت میشه. پس برنامهی هفتگی مطابق برنامهی راهبردی یکی از راههای حواس جمعی و تمرکز هستش. یکی دیگه از مسائل توجه به زمان مطالعه هستش. مثلا وقتی شما تازه از خواب بیدار شدید یا از نظر فکری، درگیر هستید، یا بلافاصله بعد از غذا، تمرکز کافی نخواهید داشت. که این مسائل طبیعی هستش. نکتهی بعدی | 13970601 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | که بسیار مهمه و مبتلا به، بحث گوشی و یا کامپیوتر هستش. وقتی شما با گوشی کار میکنید تمرکز کافی رو در درس نخواهید داشت. مثلا وقتی شما پیامی رو ارسال میکنید تا وقتی پاسخ اون پیام بیاد تمرکز روی درس نخواهید داشت. پس بهتره استفاده از گوشی و کامپیوتر رو به حداقل برسانید بخصوص در ساعات مطالعه. همچنین ممکنه یک ویبره خوردن گوشی هم حواس شمارو پرت کنه، در نتیجه خاموش کردن کامل گوشی بسیار مناسب تره. نکتهی بعدی نداشتن هدف مطالعاتی هستش وقتی شما هدف مشخصی برای درس خوندن ندارید، قطعا تمرکز هم نخواهید داشت، پس | 13970601 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | حتما برای خودتون یک هدف داشته باشید تا بدونید که علت درس خوندن شما و زحمات شما چیه، تا تمرکز تون رو مطالعه بالا بره. یکی دیگه از نکات برای افزایش تمرکز کار کردن تست پس از هر مطالعه هستش، تا شما تست نزنید و غلط نزنید و در صدد پیدا کردن اون غلط بر نیاید، در مطالعه تمرکز نخواهید داشت. یک نکتهی دیگه مکان مطالعه هستش که بسیار بسیار مهم و ضروری هستش. مکان مطالعه باید کاملا ساکت و به دور از اشیایی باشه که خاصیت پرت کنندهی حواس دارن، مثلا تا وقتی که شما اتاق شلوغ داشته باشید حتی راه رفتن مورچهها روی | 13970601 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | فرش هم تمرکز شمارو بهم خواهد زد. در نتیجه دچار حواس پرت و عدم تمرکز خواهید شد. پس سعی کنید مکانی رو که برای مطالعه انتخاب میکنید، خالی از هرگونه اشیای اضافی باشه.نکتهی بعدی اینه که وقتی فکر شما موقع مطالعه درگیر یک موضوعی بی ربط شد یه لحظه کتاب رو بندید و بگید که الان وقت مناسبی برای فکر کردن به این موضوع هست یا نه، اگر هست پس به اون فکر کنید، اگر نیست که در اکثر اوقات هم نیست، اون فکر مزاحم رو یادداشت کنید و در هنگام استراحت بهش فکر کنید، چرا گفتم اگه واقعا مهمه | 13970601 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | تا روزای بعد بیشتر حواستون جمع درس باشه. موفق باشید | 13970601 |
| فرنوش فخار، چهارم انسانی - کاشان | پاسخ کامنت | چند تا نکته هس. اولا این که سعی کن تایمهای درس خوندنت طولانی نباشه. مثلا سه ساعتی خوب نیس و ناخودآگاه حواس آدم پرت میشه. ولی یک ساعت و ربع یا یک ساعت و نیم عالیه. بعد یه کاغذ کنار دستت بزار و هر آن که چیز نامربوطی به ذهنت رسید سریع روی کاغذ بنویس. این حکم یه هشدار برای ذهنت داره. و اینکه سعی کن اون یک ساعت خوندن رو همیشه متنوع بخونی. مثلا نیای یه عصر رو کامل دینی بخونی. اون عصررو درسای متنوع بخون. و اون تایم یک ساعت رو یه قسمتیش رو تست بزن حتما | 13970601 |
| مریم زارعی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | تنبل نباش دیگه. این چن ماهه رو خوب بخون ایشالله که همه چی درست میشه.منم خیلی حواسم پرت میشد. ولی بدون مکان مطالعه خیلی تاثیر داره.بعدشم یه قسمت زیادیش عادتهای فردیه. مثلا طرز نشستنم خیلی تاثیر داره.من خودم دراز میکشیدیم حتما یه ساعتی میخوابیدم😁 ولی شما اینکارو نکن😁 همون پشت میز یا نشسته بهتره.اگر آدمی هستی که خیلی فکر و خیال میکنی ازت خواهش میکنم به خودت رحم کن و موقع درس خوندن حداقل کنارشون بذار. دعای قبل نطالعه فراموش نشه لطفا...موفق باشی | 13970602 |
| کاربر سایت | کامنت | دوستان شما دروسی مثل جامعه شناسی رو چطور میخونید من منفی زدم ....کامل حفظ میکنید؟ | 13970602 |
| روژینا انصاری، دوازدهم انسانی - همدان | پاسخ کامنت | اول متن هردرس رو بادقت بخونین،بعد درسنامهی کتابهای آبی..بعدش حتما تست بزنین... | 13970602 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7664 | پاسخ کامنت | سلام.برای جامعه شناسی به مطالب نگاه مفهومی داشته باشید.خیلی مؤثره | 13970602 |
| سارا اشتری، دوازدهم انسانی - گرمسار - میانگین تراز 6166 | پاسخ کامنت | سعی کن خلاصه برداری کنی عمیق بخونجامعه درس عمیق خوندنه | 13970602 |
| پریا شکری، دوازدهم انسانی - گرمی | پاسخ کامنت | منم اولش فکر نمیکردم بتونم تست جامعه بزنم اما اگه مفهومی نگاه کنی فراتر از حد انتظارت میشه درصدت!من۳۰شده بزنم۴۰شده حتی۱۰هم شدهاما هر بار که با دقت بیشتری میخونم نتیجه بهتری میگیرم شب قبل ازمونم مرور کلی کن موثره | 13970602 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | من دروس حفظی مثل جامعه شناسی رو ابتدا متنش رو میخوندم خیلی خوب و دقیق و مفهومی. یک روز بعد تست میزدم. هر تستی رو که میزدم میومدم همون مبحث رو توی متن کتاب پیدا میکردم و میخوندم و دو روز بعد تست زنی مرور میکردم. و دو سه روز مونده تا آزمون یکبار دیگه مرور میکردم | 13970602 |
| کیمیا طهماسبی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | سلام روش من برای علوم اجتماعی این بود که قبل از اینکه معلم تدرس کنه یه بار روزنامه وار درس رو میخوندم تا یه دید کلی با محتوای درس داشته باشم بعد میرفتم تک تک پاراگراف هارو به صورت مفهومی میخوندم بعد اینکه کل درس رو خوندم سعی میکردم قسمتهای مختلف متن رو به هم ارتباط بدم و هم اینکه اگه از درستی قبلی یا کتاب جامعه شناسی پایه مطالبی مرتبط با اون موضوع بود به صورت ترکیبی باهم میخوندم .و اینکه دو روز بعد مطالعه تست هاشو میزدم هر تست پاسخ تشریحیش رو هم کامل میخوندم به عنوان مرور.و مهمترین نکته | 13970602 |
| مریم زارعی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | جامعه هم حفظیه هم مفهومی. من کلا برای همه درسایی که این شکلی بودن مثلا تاریخ جامعه اقتصاد میومدم دور اول درسو کامل مثل روزنامه میحوندم. انگار یه داستان بود اینجوری تیکههای مهمش قشنگ تو ذهنم حک میشد میدونستم گجاهاش بوده که سختتر بوده.دور بعدی با دقت و امتحانی میخوندم.جامعه جوریه که خیلی خیلی ازش ترکیبی و سوال چند قسمتی میدن. باید به رابطهی بین سرتیترها و متنها کاملا مسلط باشید کاربر. بدونی این پاراگراف چه سرتیتری داره.یه جمله پاراگرافو میدن موضوعش رو میخوان که شماباید سرتیتر رو بلد باشی.ادامه | 13970602 |
| کیمیا طهماسبی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | مرور خیلی خیلی زیاد خود متن کتابه به طوری که هر خطش رو حفظ باشی و اینکه موقع خوندن متن میتونی روابط علت و معلول و پیامدها رو به صورت فلش به هم وصل کنی و نکتهی دیگه خوندن این،درس به صورت ترکیبی و مفهومیه و همینطور توجه کردن به تیپ سوالات کنکور چن سال اخیر هم خیلی میتونه کمک کننده باشه بخصوص امسال که سطح سوالات یه کم بالا بود پ.ن یکی از دوستان همین سوالو تو صفحه شخصیم پرسیده بود با اجازتون همون جواب رو برای شما گذاشتم .امیدوارم موفق باشید✌ | 13970602 |
| مریم زارعی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | ادامه.بعد یه نکتهی دیگه هم هست که حیلی مهمه. اونم تکراره. ببین یعنی مرور نکنی همه چی قاطی پاتی میشه. هم درصدت پایین میاد هم اعصابت خورد میشه.چون میدونی خوندیشها ولی نمیدونی جواب چی میشه.اینجا یعنی که شما مرور نداشتی. مطلب تو حافظه کوتاه مدتت مونده.پس مرور حتما باشه.فاصله دو هفته ای بین آزمونا رو جدی بگیرید.یعنی چی؟ یعنی هفته اول یه دور باید بخونیشون. هفته دوم باید حتما دوره کنی. مخصوصا مخصوصا تاریخ و جغرافیا و جامعه.موفق باشی و موید | 13970602 |
| علی قلی زاده امیرآباد، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 5722 | کامنت | سلام.، خانم قاسمی و سایر دوستان میشه محبت کنید بفرمائید منطق رو چطور میخونید؟ّّ..ّ.ّ.. من از 57/67 بالا نمیتونم بزنم ...اگر راهنمایی کنید ممنون میشم سپاس | 13970602 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7664 | پاسخ کامنت | من جزوه شخصی درست کردم که علاوه بر متن کتاب شامل نکات کتابهای کار و نکات خاص بعضی از تستها هم میشه.این جزوه رو میخونم بعد تست میزنم | 13970603 |
| مریم زارعی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | سلام. درصدتون عالیه در این درس. بهترم میشه ان شالله. خب برای منطق در درجه اول بشین کتاب رو حسابی بخون. بعدش فقط تست و تست و تست. منطق رو باید خیلی تست بزنی. من خودم کتاب آبی کانون داشتم. صد هزار بار تست هارو دوره کردم ولی باورت میشه بازم گاهی بعضیا رو بلد نبودم. چون جوریه که آدم زود فراموش میکنه. البته منطق خیلی بیشتر جای پیشرفت داره تا فلسفه البته به نظر من.پاسخ تشریحی تستهای منطق خودش یه منبع عالیه. نکات ریز زیاد دارن اون پاسخ تشریحیا رو بخون حسابی.هر آزمونی که شرکت میکنی بعدش دفترچه.ادامه | 13970603 |
| مریم زارعی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | ادامه. دفترچه رو بذار جلو دستت با پاسخ تشریحیش. شروع کن به خوندن.هر تست منطق و پاسخ تشریحیش رو جداگانه بررسی کن. موفق باشی | 13970603 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | منطق حجم کمی داره و نوع سوالاش هم حفظیه هم مفهومی. پس در نتیجه شما باید این درس رو زیاد بخونید و تا جایی که راه داره مرور کنید و تا یک پاراگراف رو به هر طریقی که شده نفهمیدید سراغ پاراگراف بعدی نرید. تست هم بسیار مهمه. اگه کتاب خوب کمک درسی هم داشتید بعد از مطالعهی متن کتاب اونم بخونید. فیلم آموزشی خوبم پیدا کردید بنید. منطق در عین اینکه خیلی سخت نشون داده ولی با زیاد خوندن و فهمیدن خط به خط کتاب، راحت قابل نتیجه گیریه | 13970603 |
| فرنوش فخار، چهارم انسانی - کاشان | پاسخ کامنت | درصدت که عالیه. کلا وقتی به تسلط خیلی بالا روی کتاب رسیدی برو سراغ درسنامههای کتاب کارا. اونارم تمام نکته هاشو هایلایت کن و حالا برو سراغ تست زنی خیلی خیلی زیاد. نکتههای پاسخ نامه رم دقیق بنویس. و آزمونت رو هم دقیق تحلیل کن که دلیل غلطات چی بوده | 13970603 |
| محمدحسین سامانیانی، دوازدهم انسانی - بابل - میانگین تراز 6480 | کامنت | خانم قاسمی ؛شما میامگین مطالعتون در هفته تقریبا چقدره؟ | 13970602 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7664 | پاسخ کامنت | شصت ساعت | 13970603 |
| محمد چراغی، دوازدهم انسانی - خدابنده - میانگین تراز 5770 | کامنت | سلام دوستان من کلاس یازدهم انسانیم و ریاضی رو خییلی علاقه دارم ولی تو منطقه محروم بودیم پایم ضعیفه اگه میشه کمکم کنید چیکار کنم تو این یه ماه باقی مونده ممنون | 13970603 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7664 | پاسخ کامنت | کتاب آبی کانون میتونه کمکتون کنه.حل مشکل ریاضی فقط با حل نمونه سوال زیاد ممکنه.پس تا جایی که میتونید سوال حل کنید.اول به صورت تشریحی و از کتاب درسی شروع کنید بعد از اینکه به تسلط رسیدید تست حل کنید با در نظر گرفتن زمان | 13970603 |
| مریم زارعی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | سلام. اقای چراغی ریاصی منم اینجور بود.منم پایم خیلی ضعیف بود.ولی فرصت داری. یه کتاب کار به نظرم تهیه کن. بیشتر برای اینکه با تستها آشنا شی و گاهی درسنامشم خیلی خوبه(البته گاهی) چون بیشتر وقتا آدمو گیج میکنه.شما برای شروع هر روز به نظرم دو ساعت ریاضی بخون. خیی خوبه. منم با همین تایم میخوندم.یه مبحث رو مشخص میکردم. اول از همه دفتر مدرست( جزوه معلمت) رو دربارهی اون مبحث بخون. بعدش برو سراغ کتاب کاره. یه نگاه به درسنامه بنداز. ولی اگه دیدی جاهایی واقعا داره گیجت میکنه و سردرگم شدی ولش کن.ادامه | 13970603 |
| مریم زارعی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | ادامه.خلاصه تیکه هایی از درسنامه رو که برات واضح بود بخون بعد سراغ تستاش برو. بهت قول میدم دور اول هیچکدومو نمیتونی حل کنی. چون خودم تجربشو دارم. ولی نترس اصلا. برو سراغ پاسخ تست ها.سعی کن متوجه شی از چه راهی رفته. هر کدومو تونستی حل کن. بعدش نشان دارش کن اون تست رو. فردا که داری مبحث جدید میخونی یه بار دیگه اون تستهای دیروز رو حلشون کن. زیاد اعصاب خودت رو خورد نکن اگه بلد نبودی. با ریاضی کنکور راحتتر میشه کنار اومد. آزمونا یه خورده سختن. امیدوارم موفق باشی | 13970603 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | ریاضی رو من اینطوری خوندم. اومدم چند تا از دههای قبولیهای دانش آموزان در دانشگاههای تهران رو خوندم دیدم خیلی تعداد بالایی نیست. بعد نشستم همون مبحثها رو که پر تکرارن خیلی دقیق و با قدرت صد در صد خوندم و تست زدم.توی کنکور هم رفتم سراغ همونا | 13970603 |
| فرنوش فخار، چهارم انسانی - کاشان | پاسخ کامنت | اصلا نگران نباش. هرروز یک ساعت ثابت بزار و تا میتونی تست بزن و تمام نکته هاشو یادداشت کن. بعد از دو ماه خیلی پیشرفت میکنی. به شرطی که ثابت و مکرر این کارو انجام بدی | 13970603 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7664 | کامنت | دوستان فارغ التحصیل و دانشجو لطفا رتبه هاتون رو بگید ممنون میشم🙂 | 13970604 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | رتبهی سی و سه انسانی سال 94 | 13970604 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7664 | پاسخ کامنت | ممنون آقای عابدینی....در مورد پاسخ به سوالات متن عربی راهکار خاصی وجود داره؟ممنون میشم اگر توضیح بدید | 13970604 |
| نگین عزیزیان، چهارم انسانی - اردبیل | پاسخ کامنت | ۱۲۰۰ امسال | 13970604 |
| سوگل قربانی فر - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه شهید بهشتی - تهران | پاسخ کامنت | منم که گفتم ٦٩ منطقه ١سال ٩٦ | 13970604 |
| سوگل قربانی فر - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه شهید بهشتی - تهران | پاسخ کامنت | نازنین جون درمورد درک مطلب عربی که پرسیدی:استاد ملکوتی استاد فوق العاده عربی من که من ١٠٠ عربی اختصاصیمو مدیون ایشون هستم طبق تجربه ٣٠ ٤٠ ساله تدریسشون به ما اینجوری توصیه میکردن که درک مطلب عربی برخلاف ریدینگ زبان،قاعده نداره و شما ده هزارتا درک مطلب هم تا کنکور کار کنی باز به قاعده خاصی نمیرسی و بستگی داره روز کنکور چه متنی میاد توصیه ایشون این بود که اصلا برای درک مطلب عربی تست نزنید و تمرین نکنید و اول تمرکزتون روی ترجمه باشه که تو کنکور همشو درست بزنید بعد هم روی قواعد | 13970604 |
| سوگل قربانی فر - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه شهید بهشتی - تهران | پاسخ کامنت | چون اگه درک مطلب و مفهوم هم نزنی باز میتونی ٨٠ درصد عربی بزنی پس ایشون میگفتن اول کل عمومی رو بزنید بعد اگه تایم اضافه اوردین برین سراغ درک مطلب ببینید میتوید جواب بدید یا نه و وقتتونو براش تلف نکنید من شخصا اصلا تایمم به درک مطلب و مفهوم نرسید ولی ٧٤/٧درصد عربی عمومی زدم | 13970604 |
| کیمیا طهماسبی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | ما فارغ التحصیل حساب میشیم الان؟اگه،اره جواب سوالت:۷ امسال | 13970605 |
| محمدجواد حاجى زاده مقدم - دانشجوی رشتهی مدیریت دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | بنده ۱۵۵ منطقه دو ۹۴ انسانی دانشجوی مالی تهران ثبت لطفا | 13970605 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7664 | پاسخ کامنت | ممنون از همه دوستان🌸ممنون سوگل جان اتفاقا مشاور خودم هم گفتن فعلا رو ترجمه و قواعد کار کن ولی تو آزمونا حتی نمیتونم رو متن تمرکز کنم همینکه میرسم به متن عربی تمرکزم به هم میریزه واسه همین ازش رد میشم | 13970605 |
| زهرا سادات علوی مطلق، دوازدهم انسانی - مشهد - میانگین تراز 6750 | پاسخ کامنت | نمیدونم ، تقریبا .. راستی باید دینی دهم و جغرافی و تاریخ دهم و یازدهمو کی بخونیم؟😐😓 | 13970605 |
| فرنوش فخار، چهارم انسانی - کاشان | پاسخ کامنت | زهرا جان تاریخ و جغرافی رو بعد از مهر به راحتی میرسی بخونی و توی برنامه آزمون میاد. ولی اگه وقت کردی یکم دینی دهم رو بخون | 13970605 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7664 | پاسخ کامنت | به نظرم روی آیات دینی دهم و یازدهم کار کن و فهم ارتباط آیهها و احادیث | 13970605 |
| سوگل قربانی فر - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه شهید بهشتی - تهران | کامنت | دوستان شما در مورد کتاب چی فکر میکنید؟اینکه از چه انتشاراتی باشه مهمه؟ من فکر میکنم از اون جایی که ما تست کنکور رو میزنیم از کتابا و تالیفی نمیزنیم همهی کتا بها هم تست کنکور رو داره پس نباید فرق زیادی بینشون باشه یعنی حالا کتاب از هر برندی که باشه مهم اینه پاسخنامهی بدون اشتباه تایپی داشته باشه و پاسخ تشریحی مناسب به سوالا کنکور داده باشه. ایا جز مسائل تبلیغاتی دلیل دیگه ای برای تاکید استادها بر کتابی خاص هست؟دوست دارم نظر شما رو هم بدونم که به دانش اموزایی که بهشون مشاوره میدم منتقل کنم. | 13970605 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7664 | پاسخ کامنت | در مورد تاکید معلمان و اساتید هم خب اکثرا کتابایی رو معرفی میکنن که کمتر ایراد داشته باشه و برای عموم بچهها مناسب باشه....ولی اگه سطح خود فرد خیلی پایین باشه یا بالاتر باشه ممکنه کتاب معرفی شده براش مناسب نباشه | 13970605 |
| لیلا حمیدی حشمت، دوازدهم انسانی - اراک - میانگین تراز 6471 | پاسخ کامنت | واقعیتش از نظر من واقعا شرایط دانش آموز مطرحه اینکه داخل چه مدرسه ای درس میخونه و سطح تدریس دبیرانش چه جوریه چون اگه دبیر بارعلمی خوبی داشته باشه و به دانش آموز انتقال بده و باهاش کار کنه و خود دانش اموزم تلاشگر باشه قطعا کتابها دیگه بخش درسنامش مهم نیست چندان و باید فقط به بخش تست نگاه کرد اما اگه مثل من تو منطقه 3باشه و دبیرش فرق بین دوتا ارایه ساده رو تشخیص نده و دانش آموز خودش مجبور باشه از جایه دیگه یاد بگیره درسنامه کتاب خیلی مهمه و اینکه کتابها واقعا در یک سطح نیستن | 13970605 |
| فرنوش فخار، چهارم انسانی - کاشان | پاسخ کامنت | راستش از نظر سوال شاید. ولی کتابهای تست معمولا یه امکان خیلی مهمتر داره به نام درسنامه. مخصوصا براب درسهای مفهومی مثل جامعه و فلسفه خوندن این درسنامهها که خلاصهی خوبی باشه خیلی مفیده. بعد اینکه من تست تالیفی خیلی زیاد کار کردم و همین باعث شد توی کنکور امسال کم و بیش موفق باشم. چون امسال سوالها شباهتی به سالای قبل نداشت | 13970605 |
| کیمیا طهماسبی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | سلام اگه صرفا دانش اموز تست،سراسری بخواد ان چنان تفاوتی نیس ولی قطعا یکی از بخشهای مهم هر کتاب تستی قسمت تالیفی هست که خیلی مهم کتابی که میخری تست،های درست،و حسابی داشه باشه.یه مورد دیگه هم اینه که همون تست هارو هم اگه به صورت تیپ بندی شده اورده باشه خیلی بهتره.و همچنین همون پاسخ نامهی تشریحی سوالا که خیلی مهمه یه،سوالی رو یه منبع فقط یه خط توضیح میده و منبع دیگه نصف صفحه پس قطعا تفاوتی بین این دو منبع هست | 13970606 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | قطعا مهمه از چه انتشاراتی باشه. چون فقط بحث سوالات کنکور نیستش که درسنامه و تستهای تالیفی خوب و پاسخنامه تشریحی خوب هم اهمیت دارند | 13970606 |
| فرزانه - کاربر سایت | کامنت | سلام در کل خلاصه نویسی خوبه یا نه ؟به درد میخوره لطفاً همه نظر هاتون رو بگید ممنون | 13970605 |
| نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7664 | پاسخ کامنت | بله برای زمان جمع بندی و مرور سریع لازمه | 13970605 |
| کیمیا طهماسبی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | سلام من خلاصه نویسی فقط تو درس تاریخ ادبیات داشتم و به،طور کلی نظرم اینه که لازم،نیست ولی اگه تکنیکش رو بلد باشی و بتونی خوب خلاصه نویسی کنی میتونه مفید باشه :) | 13970606 |
| محمد عابدینى - دانشجوی رشتهی حقوق دانشگاه تهران | پاسخ کامنت | بله اگه درست باشه و مفاهیم اصلی متن رو درش آورده باشید خیلی خوبه | 13970606 |
| فرنوش فخار، چهارم انسانی - کاشان | پاسخ کامنت | از این نظر خوبه که به مفهومی فهمیدن درس کمک میکنه. برای بعضی درسای مفهومی و مهم مثل فلسفه و جامعه خوبه وگرنه کلا وقت گیره | 13970606 |
| مریم زارعی، چهارم انسانی - قروه | پاسخ کامنت | بله درکل خوبه. یه جاهایی خیلی کمک میکنه. | 13970606 |
برای دسترسی به تمام کامنت ها و گفتگوهای نازنین قاسمی فایل pdf زیر را دانلود بفرمایید.
