گفتگو‌های رتبه‌ی 10 م.3 رشته‌ی انسانی از شیروان با دانش آموزان

با برترهای شهر خود بیشتر آشنا شوید ... گفتگوهای آقای معین افسر رتبه 10 منطقه 3 رشته‌ی انسانی از شهر شیروان

گفتگو‌های رتبه‌ی 10 م.3 رشته‌ی انسانی از شیروان با دانش آموزان

سال گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش کامنت های سایت کانون به گفتگو با یکدیگر پرداختند تا در کنار رقابت و رفاقت، در راه موفقیت در کنکور به دوستان خود کمک کنند.

یکی از اهداف ارائه گفتگوهای رتبه های برتر کنکور هر شهر این است که شما دانش آموزان عزیز با برترهای شهر خود بیشتر آشنا شوید ، کسانی که در شهر شما و با همان امکانات به موفقیت در کنکور دست یافتند ، تا با الگوبرداری مناسب از این برترها شما نیز ادامه دهنده ی راه این دانش آموزان موفق در شهر خود باشید.

برای شما در این مطلب گفتگوهای آقای معین افسر رتبه 10 منطقه 3 رشته ی انسانی از شهر شیروان را آماده کرده ایم ، تا بتوانید از تجربیات و راهنمایی های این دانش آموز موفق استفاده کنید.

* با کلیک کردن روی نام دانش آموز برتر یا نام شهر میتوانید از صفحه شخصی دانش آموز برتر کانونی یا شهر ایشان دیدن فرمایید.


همچنین با استفاده از دکمه ی گفتگوهای برترهای کنکور 98 در شهرها میتوانید کامنت های رتبه های برتر شهر خود را مشاهده فرمایید.

گفتگوهای برترهای کنکور 98 در شهرها در سایت کانون (لیست اسامی)


نام کاربر
متن کامنتتاریخ ثبت
هادی محمودی، چهارم انسانی - سقز - میانگین تراز 5613کامنتمجمل التواریخ:نویسندش ناشناسه(طبق تاریخ ادبیات)یا ابوالحسن گلستانه هستش(طبق سبک شناسی)یا محمد تقی بهار؟(طبق ادبیات سوم)😂13970302
معین افسر، یازدهم علوم انسانى - شیروان - میانگین تراز 7384پاسخ کامنتسلام،نویسنده این کتاب ناشناس مى باشد، اما برخی نام نویسنده این کتاب را با توجه به اینکه به نسب جدش در جایی از کتاب اشارت کرده‌است «ابن شادی اسدآبادی» می‌دانند.این کتاب برای اولین بار در سال ۱۳۱۸ توسط محمدتقی بهار تهیه شد.13970302
فوژان عباسی مرویان، چهارم انسانی - مشهد - میانگین تراز 7419پاسخ کامنتآقای محمودی اتفاقا منم دچار همین مشکل شده بودم تا جایی که من پیگیری کردم دوتا مجمل التواریخ هست یکی همونه که نویسندش ناشناسه و محمدتقی بهار تصحیحش کرده نه اینکه نویسنده اصلی باشه. یکی هم هست مجمل التواریخ بعد از نادر ، که مربوط به تاریخ بعد از نادرشاهه که نویسندش همونطور که گفتین ابوالحسن گلستانه هست13970302
فاطمه یوردخانی، دوازدهم انسانی - گرمسار - میانگین تراز 8082کامنتامروز معنای این آیه رو با تموم وجودم درک کردم.."لیس للانسان الّا ما سعی..." :)♥دوستای خوبم مطمئن باشین خداوند تلاش تونو بی نتیجه نمیذاره....13970415
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 8158پاسخ کامنت👏👏👏13970415
علی قلی زاده امیرآباد، یازدهم علوم انسانى - شیروانکامنتوزن بیت زیر ؟:بر سرم گیتی جو کِشت و براورد خوید.....بی گمان بدرود اکنونش که شد زرد جوم1)فعلاتن مفعولن فعلاتن فعلن /2)فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن/3)فاعلاتن فعلاتن فاعلاتن فعلن /فعلاتن فعلانن فعلاتن فعلن13970416
فاطمه یوردخانی، دوازدهم انسانی - گرمسار - میانگین تراز 8084پاسخ کامنتسلام.. گزینه چهارم صحیحه..13970416
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 8160پاسخ کامنتسلام،فکر میکنم گزینه ى ٤ باشه.13970416
کاربر سایتکامنتسلام.... اقای افسر شما روزانه چقد در میخونین؟..................13970417
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 8160پاسخ کامنتسلام،حدود 5 ساعت،البته دارم تلاش میکنم بیشترش کنم به 7-8 ساعت برسونمش.13970417
علی قلی زاده امیرآباد، یازدهم علوم انسانى - شیروانکامنتعین الجملة الفعلیة التی جاءت بعد المفعول النّکره:1)کان مِن آمال هذا الفلاح أن یَری مزرعَتَة مملوءا بالاشجارِ و النّباتات !2)شاهَدتُ الیوم فی طریقی مظنونا یَمشی بهدوء حتّی وصل الی باب المنزل!3)رای الرئیس الموظفین فی المصنع یعلمون بجدًّ و نشاطٍ 4) أُفتّشُ عن مُعلِّمٍ حاذق یساعدنی فی الدروس الصعبة😕😕13970418
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 8160پاسخ کامنتگزینه ١13970418
کیمیا طهماسبی، چهارم انسانی - قروهپاسخ کامنتگزینه یک جواب میشه؟به نظرم دو هم بهش میخوره13970419
مهسا زارعی، چهارم انسانی - قروهپاسخ کامنتبه نظرم دو.13970419
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 8160پاسخ کامنتاره ٢ میشه،ببخشید من مث همیشه صورت سوال و اشتباه خوندم بى دقتى کردم :(13970419
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتگزینه‌ی دو باید درست باشه. معنی صورت سوال اینه که جمله‌ی فعلیه ای را مشخص کن که بعد از مفعولِ نکره آمده باشد. توی گزینه دو در گزینه‌ی دو مظنونا مفعول است و نکره. و جمله‌ی فعلیه‌ی یمشی به مظنونا که مفعول نکره است برمیگردد.و آنرا توصیف میکند در نتیجه گزینه‌ی دو درست میباشد13970419
کاربر سایتکامنتاگر تعریفی همه مفهوم معرَّف را شناسایی نکند و تنها بخشی از ان را در خود داشته باشد..............مثل .......
1:خاص‌تر از معرَّف است-مقدار دوبعدی منحنی الدور در تعریف شکل.2:مانع است ولی جامع نیست_شکل دارای سه زاویه نود درجه در تعریف مثلث متوازی الاضلاع.3:عام‌تر از معرَّف است_آب جامد در تعریف یخ.4:جامع است ولی مانع نیست-شکل چهار ضلعی در تعریف ذوزنقه.لطفا با دلیل گزینه رو بگید.
13970418
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 8160پاسخ کامنتسلام به نظر من گزینه ٤ میشه،با توجه به صورت سوال هر معرِّف،معرَّف نیست پس مانع نیست(رد گزینه ٢)بدیهتاً تعریف موردنظر جامع است پس عام‌تر از معرَّف است(رد گزینه ١) قسمت دوم گزینه ٣ هم جامع است هم مانع(رد گزینه ٣)نکته:این نظر منه شاید اشتباه باشه :)))13970418
هادی محمودی، چهارم انسانی - سقزپاسخ کامنتبخش اول گزینه سه و چهار غلطه چون وقتی همه مفهوم رو دربرنگیره خاص‌تر و به عبارتی اخصه و جامع نیست؛میشه گزینه دو رو هم رد کرد چون سوال در باره مانع بودن به ما اطلاعاتی نداده که مثلاً بگه مفاهیم بیرونی رو در برنمیگیره ک نتیجه بگیریم مانع است پس مانع بودنم مجهوله نمیدونیم مانع هست یاخیر ولی نگهش میداریم فعلاً.بریم سراغ بخش دوم گزینه یک و دو ببینید بخش دوم گزینه یک صد درصد درسته ولی بخش دوم گزینه دو اصلاًتعریف غلطیه چون مثلث با سه تا زاویه نود درجه نداریم خودتون تصور کنین اصلاً نمیشه.13970418
کیمیا طهماسبی، چهارم انسانی - قروهپاسخ کامنتمنم "دقیقا" نظر اقای محمودی رو دارم گزینه یک جوابه .چون بخش اول گزینه سه و چهار غلطه و بعد بخش دوم گزینه دو اشتباهه یعنی از طریق رد گزینه به یک میرسیم که وقتی بررسی هم کنیم میبینیم که کاملا صحیحه تعریفی که اورده فقط شامل دایره هست که یکی از انواع شکله پس اخص است و جامع نیست13970419
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتدوستان لطف کردن پاسخ دادن.13970419
کاربر سایتپاسخ کامنتبله جواب گزینه یک هست.منم با حذف گزینه و مثل اقای محمودی پیش رفتم اما توی گزینه یک در مثالش گیر کرده بودم که نهایتا باشک پنجاه درصدی یک رو زدم اما من معمولا تو مثال‌ها گیر میکنم.واسه همین این سوال گذاشتم.حالا روشی هست برای یادگیری و فهم مثال؟زهرا13970419
کاربر سایتپاسخ کامنتاقای افسر،همونطور که توی صورت سوال اومده میگه همه رو شناسایی نکرده،یعنی جامع نیست و این یعنی اخص است پس گزینه چهار رد میشه.فکر کنم باز هم صورت سوال رو تند خوندین.🙂زهرا دوازدهم انسانی13970419
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 8160پاسخ کامنتاره حق با شماست،من اشتباه کردم :)13970419
فاطمه خدریان زاده، دوازدهم انسانی - اهوازکامنتاقای افسر لطفا پاسخ بدید میتونم این سوال از دوستان چهارمیمون بپپرسم ولی شما دوازدهمی هستید و بهتر میتونید پاسخ بدید البت اگ مایلید واقعا رمز موفقیتتون چی بود چیکار کردید کلاس میرید مدارس خاصید البت خودمم مدرسه خاصم ک چندان تاثیر نداره ویدیو نگاه میکنید لطفا توضیح بدید مرسی13970425
علی قلی زاده امیرآباد، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 5880پاسخ کامنتتا اونجایی که من می‌دونم ...مُعین هیچکدوم از این کاراروو نمی‌کنه ! تنها عامل موفقیتشم ....پشتکار+هوش سرشارش....این حداقل واسه ما که همکلاسیاشیم اثبات شدس! ...ان شاءالله به تلاشش همچنان ادامه بده و با موفقتش تو کنکورم...همه ما رو خوشحال کنه:))))✌️✌️✌️😋😋13970425
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7898پاسخ کامنتسلام،با اجازه بزرگتراى جمع،ببینید سعى کنید مستمر و پیوسته مطالعه کنید،با اهداف کوتاه مدت مثل آزمون هاى دو هفته اى کانون پیش برید و همیشه نیم نگاهى به هدف بزرگ و اصلیتون هم داشته باشید که انگیزتونو از دست ندید،٢ هفته واقعا زمان مناسبیه واسه جمع کردن دروس هر آزمون(مطالعه+تست) طى ٢ هفته همه دروس رو تا جایى که میتونید بخونید و حتما تست هم کار کنید که آمادگى لازم رو براى شرکت توى آزمون کسب کنید.و نکته ى آخر:دروس خیلى مهم و سرنوشت ساز رشته انسانى مثل ریاضى و عربى رو هرروز بخونید،حتى نیم ساعت در روز.13970425
فرنوش فخار، چهارم انسانی - کاشانکامنتآقای افسر من خیلی تبریک میگم بهتون بابت ترازتون. اگه اشکالی نداشته باشه چند تا توصیه بهتون بکنم. خودتون رو توی تابستون به هیچ عنوان خسته نکنین. واقعا با عشق و اشتیاق بخونین و درگیر رقابتای بیخود نشین. مثلا میگم تو ذهنتون بیاد که بخواین یک کشور بشین تو آزمونا. سعی کنین جایگاهتون حفظ کنین ولی فشار به خودتون نیارین به هیچ عنوان. راه درازی مونده و انرژیتونو نیاز دارین. و یه چیز مهم‌تر ، سعی کنین تا جایی که میشه تو چشم نباشین به دوستاتون مدیر مدرسه تون تاکید کنید که حرف شمارو جایی نزنن.13970425
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتاحسنت درسته13970425
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7898پاسخ کامنتچشم خانوم فخار خیلى ممنون از راهنمایى هاتون.13970425
کاربر سایتکامنتسلام دوستان میشه یه پیشنهاد واسه مطالعه درس منطق بدید؟ممنون13970505
کیمیا طهماسبی، چهارم انسانی - قروهپاسخ کامنت۱*علاقه۲*خودت متن کتابو روزنامه وار میخونی تا یه دید کلی نسبت به موضوع پیدا کنی حتما قبلش باید سر کلاس خوب یاد گرفته باشین چیزایی که معلم گفته بوده.۳*جمله به جمله کتاب رو که میخونید خوب برا خودتون تحلیل،کنید ببینید،حفظ کردنشون با،توجه به اینکه ممکنه سوال حفظی از متن بدن مث سالای گذشته لازمه ولی کافی نیس.مثلا میگه در یک قضیه شرطی موضوع همیشه اول نمیاد خب این جمله رو که خونید خودتون براش مثال بیارید همینجوری ازش رد نشین۴*تک تک تمرینای کتابو،حل،کنید ۵*بخش اصلی ببینید منطق یه درس تمرینیه مث ریاضی13970506
کیمیا طهماسبی، چهارم انسانی - قروهپاسخ کامنتیعنی حل تست و مثال بیشتر برا یادگیریش حرف اولو میزنه.همون بعد مطالعه هم تست بزنی بهتر باشه.اول از تستای اسون‌تر تالیفی شروع کن بعد تستای کنکور.گفتم این درس نیاز به معلم خوب داره و یادگرفتنش به تنهایی یه کم سخته میتونید برا این موضوع فیلمای تدریس اقای جلالی رو از سایت الا ببینید من خودم متاسفانه خیلی دیر با ایشون اشنا شدم وفقط بخش تعریف رو،دیدم اما خیلی تدریشون خوب بود همین دیگه نکته‌ی خاصی نموند به نظرم موفق باشی13970506
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7777پاسخ کامنتخیلى ممنون خانوم طهماسبى توضیحاتتون خیلى مفید بود.13970506
کاربر سایتکامنتبچه‌ها من چن تا سوال داشتم کمک کنید ممنون میشم ا گردر یک قضیه کاذب بودن دو طرفش محال باشد ان قضیه ..........نیست. 1 غیر قابل جمع در صدق 2 حقیقی 3حملی تو پاسخنامه گزینه 2 میشد وکمی توضیح داده بود ولی من نفهمیدم13970510
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7777پاسخ کامنتسلام،توى قضیه منفصل حقیقى کذب و صدق ٢ طرف محاله،یعنى در این قضیه قطعا یکى از ٢ طرف قضیه درسته،فقط یکى از ٢ طرف. مثلا یک عدد یا زوج است یا فرد،محال است عددى هم زوج باشد و هم فرد یا نه زوج باشد نه فرد،یعنى یا فرد است یا زوج، امیدوارم متوجه شده باشید.13970510
سارا اشتری، دوازدهم انسانی - گرمسار - میانگین تراز 6132پاسخ کامنتگزینه دو درسته ببینید مثلا میگیم خانه یا اپارتمانی است یا ویلاییب نظر شما میتونه در عین حال هردو باشه؟نه دیگ فقط یکیش ب درد ما میخورهدرست بودن یک طرف قضیه بستگی داره به غلط بودن اون طرف قضیه.در منفصل حقیقی طبق کتاب یک طرف غلطه و طرف دیگر درسته حتما13970511
فاطمه آقایاری، دوازدهم انسانی - خرمدرهکامنتسللام بچه هامن منطق رو خیلی خوب میخونم ولی میام تست بزنم یه مطالبی گفته شده تو کتاب پیدا نمیکنم! چ کنم:(13970630
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7545پاسخ کامنتسلام،سعى کنید مطالب کتاب رو صرفا مطالعه نکنید،بفهمید و تا جایى که میتونید مثال بزنید.اساساً ماهیت منطق همینه که کتاب درسى کلیات رو ذکر میکنه و این هنر دانش آموزه که از کلیات به شاخ و برگ هاى مطلب برسه.البته نکات رو از پاسخ تشریحى کتب کمک درسى هم میتونین استخراج کنین،حتما کمکتون میکنه.13970630
محمد عابدینى - دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهرانپاسخ کامنتتوی درس منطق، کتاب درسی یکسری کلیات رو مطرح کرده که شما باید با استفاده از این کلیات، یکسری جزییات رو استخراج کنید و با استفاده از این جزییات به پاسخ سوال‌ها برسید. همچنین همه‌ی نکات رو شما در متن کتاب نخواهید یافت بلکه تست زنی و استخراج نکات تست‌ها یکی دیگه ار راههای یادگیری نکاتی هستش که توی متن کتاب نیستندو فقط کلیاتی ازشون مطرح شده. تست‌های استاندارد هم تست‌های کنکور سراسری هستند. چون هنوز طراح‌ها با سلیقه‌ی طراحان کنکور آشنا نشدن و در نتیجه هنوز نتونستن سوالاتی در سطح کنکور طرح کنن13970630
معین افسر، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7882کامنتسلام،با توجه به فلسفه یازدهم مابعدالطبیعه بخشى از فلسفه و مهم‌ترین قسمتش محسوب میشه اما فلسفه دوازدهم فلسفه رو مرادف با مابعدالطبیعه میدونه و میگه فلسفه همون مابعدالطبیعه ست،کدومش درسته؟ممنون میشم پاسخ بدید.13970805
زهرا سادات خدابخشی، دوازدهم انسانی - دلیجان - میانگین تراز 7170پاسخ کامنتسلام.اتفاقا این سوال برای منم پیش اومده بود.از دبیر که پرسیدم گفتن فلسفه مرادف با مابعدالطبیعه درمعنای خاص فلسفه هست.13970806
نرگس حمیدی پور، دوازدهم انسانی - دزفول - میانگین تراز 7468پاسخ کامنتسلام. والا مام همین مشکل رو داریم. مث خیلی چیزای دیگه توی کتابا... دقیقا مثل اینکه شما وقتی عروض رو میخواید برای سال دهم جواب بدید رویکردش متفاوته از یازدهم و دوازدهم چون مثلا اونجا هنوز ما اسم وزن‌ها و  این‌ها رو بلد نیستیم... جواب دادن این جور سوالات بیش13970806
سیده آمنه موسوی لقمان، دوازدهم انسانی - بهار - میانگین تراز 8176پاسخ کامنتسلام ؛ مابعدالطبیعه صرفا بخشی از فلسفه هستش ..13970806
محمدامین زارعی، یازدهم علوم انسانى - شهریار - میانگین تراز 6782پاسخ کامنتسلام در کتاب فلسفه ما (سال یازدهم) که با فلسفه قبل متفاوت شده و اصلاح شده ؛ مابعد الطبیعه همان فلسفه اولی در نظر گرفته شده و مابعد الطبیعه(فلسفه اولی) بخشی از علم فلسفه است13970806
نازنین قاسمی، دوازدهم انسانی - شیروان - میانگین تراز 7810پاسخ کامنتجواب قطعی ندارم ولی فکر میکنم مابعدالطبیعه بخشی از فلسفه در معنی کلی(تبیین عقلانی)هستش از طرفی مابعدالطبیعه مرادف با فلسفه در معنی خاص (بررسی موجودات صرفا از جهت وجود)هستش...این برداشت خودم بوده نمیدونم تا چه حد درسته13970809