فاطمه حضرتی، دانشجوی حقوق دانشگاه شهیدبهشتی، رتبهی 176 انسانی کشور سال 91 از شهر قدسژ
حضور در سه آزمون پایانی کانون و نتایج آن چه دستاوردهای علمی، آموزشی، روانی یا مدیریتی و مهارتی یا تکنیکی برای شما داشته است؟
من تکنیک ضربدر و منها را در این آزمونها اجرا کردم و در زمان کنکور وقت کم نیاوردم. 15 دقیقه برای عمومیها ذخیره کردم و به سؤالات برگشتم. در سؤالات اختصاصی هم به شکلی متفاوت زمان را ذخیره کردم.
هدفگذاری چندتا از دهتا تکنیک مؤثری بود. من برای عربی اختصاصی برنامهریزی کرده بودم که چند تا از دهتایم بیش از 9 باشد؛ به همین دلیل سر جلسهی کنکور به همهی سؤالها جواب دادم. یکی را اصلاً بلد نبودم و علامت منها گذاشتم. یکی را که شک داشتم علامت ضربدر گذاشتم و وقتی به آن برگشتم ابتدا ضربدر را جواب دادم ولی بعد چون خیلی در آن شک داشتم در پایان آزمون آن را پاک کردم و نزده گذاشتم هر چند بعداً دیدم که پاسخ من درست بوده است ولی میخواستم روی هدفگذاری خودم بمانم. دقیقاً میدانستم باید چهکار کنم. در مورد درسهای ضعیف نیز همینطور بود؛ مثلاً برای ریاضی هدفگذاریام برای آزمونهای آخر این بود که 10 تا 20 درصد به آن پاسخ بدهم. در کنکور هم به همین نسبت به سؤالات ریاضی پاسخ دادم. در آزمونهای کانون به درس عربی حدود 80 تا 90 درصد پاسخ میدادم که در کنکور هم 90 درصد آوردم. درصدهایم در آزمونهای جامع کانون به کنکور نزدیک بود بهخصوص در عمومیها.
در اجرای روش جمعبندی سه روز یکبار چهقدر از خلاقیتهای فردی و توانایی شخصیتان کمک گرفتید؟
شرایطم خیلی متفاوت بود؛ به همین دلیل نیاز به یک خلاقیت ویژه داشتم. چون امتحانهای مدرسهی ما تا 10 روز قبل از کنکور ادامه داشت؛ یعنی هم باید جمعبندی میکردم و هم امتحان میدادم. از طرفی اصرار داشتم کنکورهای خارج از کشور را هم کار کنم. اول نگران و پریشان بودم ولی با پشتیبان و مشاورم صحبت کردم و به این نتیجه رسیدم که دوران جمعبندی را با تعداد مجموعه کنکورهای کمتری اجرا کنم و موفق شدم هم در آزمونهای مدرسه موفق شوم و هم روش 3 روز یکبار را اجرا کنم.
