نام و نام خانوادگی: حسن پادیز فومنی
پایه: نهم
نام شهر و استان: فومن - گیلان
میانگین تراز: 5800
از چه سالی عضو کانون بوده: 4 سال
شغل و تحصیلات مادر:خانه دار - دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: آزاد - دیپلم
مصاحبهگر: شیده شیرازی
شما به توصیه چه کسی در آزمون ثبت نام کردید؟ دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
به پیشنهاد و حمایت خانوادهام در آزمونها ثبتنام کردم. هدف اصلی آنها تقویت و آمادگی کامل من برای امتحانات بود. مهمترین دستاورد من در این مدت، برنامهریزی و ایجاد تعادل بین مطالعه و دیگر فعالیتها بود.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
داشتن برنامهریزی دقیق و منحصر به فرد برای موقفیت در درسها و هچنین زمان مناسب برای انجام کار بر اساس برنامه راهبردی بود.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
تمرکز اصلی من بر مرور عمیق مطالب و دوره کردن درسها بود تا به تسلط کافی برسم. بنابراین سعی میکردم وقت خود را بیشتر صرف خواندن و دوره کردن کنم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اصلی به من کمک میکرد تا دید دقیقی از درصدها و جایگاه خودم در هر درس پیدا کنم. اما کارنامه اشتباهات دلیل بی دقتیهایم را بیان میکرد. چون که با بررسی دقیق آن، علت اشتباهاتم را متوجه میشوم و در آزمونهای بعدی همان اشتباهات را تکرار نکنم و آنها را جبران کنم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
درسهای ریاضی، علوم، انگلیسی، عربی، مطالعات و هدیه آسمان نقاط قوت من هستند. برای هر کدام روش خاصی دارم؛ در ریاضی تمرکز اصلی من بر حل نمونه سوالات متنوع است. در درسهایی مثل مطالعات و هدیه که سرشار از نکات ریز هستند، با مطالعه دقیق سعی میکنم جزئیات را در ذهنم ماندگار کنم. برای عربی و انگلیسی هم ابتدا قواعد را یاد میگیرم و سپس با استفاده از کتابهای تست مهارت تحلیلیام را تقویت میکنم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، در درسهای فارسی و هوش. با تهیه کتابهای کمک آموزشی جامع و تمرکز اختصاصی بر مباحث آنها، توانستم این دو درس را تقویت کنم و درحال ادامه دادن هستم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
میزان مطالعه من متغیر بود و بسته به حجم دروس بین ۱ تا ۶ ساعت در روز مطالعه میکردم. تمرکز اصلی من در این زمان یادگیری و خواندن دقیق بود و در شرایط خاص یا زمانی که به تسلط میرسیدم، بخشی از زمانم را به تستزدن اختصاص میدادم.

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
پس از هر آزمون، جدا از اینکه سوالی را درست یا اشتباه پاسخ داده بودم، تمام سوالات را یک بار دیگر حل میکردم. هدف من از این کار، یادگیری روشهای جایگزین برای سوالات غلط و حتی اشتباهی بود به هر سوال مسلط شوم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
در حال حاضر تمرکز اصلی من بر روی مسیر تحصیلی و موفقیت در آزمونهاست؛ در سالهای گذشته در زمینهی ورزش فعالیتهای داشتم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
در دوره امتحانات سعی میکنم که به مرور بیشتر و دقیقتر بپردازم و از روزهای خالی و تعطیل بهترین استفاده را ببرم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
من از سال ششم که در کانون هستم شروع به خواندن تیزهوشان کردم اما برای سال دهم و آزمونهای پیش رو کمی تلاشم را بیشتر کردم.
از چه منابعی برای هوش استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از منابع مختلف استفاده میکنم اما یکی موثر ترین آنها کتاب هوش تحلیلی کانون هست که در آن سعی میکنم هر هفته یک آزمون را تکمیل کنم.
کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟
من بیشتر به درسنامه توجه میکنم چون ممکن است نکاتی باشد که من نمیدانم و کتابهای کانون بیشترشان درسنامههای مفید جالب دارند.
روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
من هر وقت که از کتاب تست استفاده میکنم بعد هر جواب پاسخنامه آن را چک میکنم اگر سوال آسان بود که به توضیحات نگاه نمیکنم اگر کمی پیچیده و وقت گیر باشد به پاسخ نامه تشریحی آن توجه میکنم تا نکته اصلی سوال را متوجه شوم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟
اول از درسنامه درس را مرور و بعد شروع به تست زنی میکنم.
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار میکند؟
سعی میکنم که چند بار آنها را در بعضی از شرایط که امتحان دارم مطالعه کنم چون مفید و مختصر هستند.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد میکند؟
من سعی دارم که هر روز را به یک موضوع اختصاص دهم و اگر وقت اضافی داشتم به دیگر مطالب میپردازم(مثلا یک روز استعداد تحلیلی و یک روز تحصیلی)
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت است؟
استفاده از سوالات تستی و تشریحی ترم دوم و مرور کامل و جزئی درسها برای قبولی و بالاترین نمره است.
