گفت‌وگو با فاطمه دودانگی قهرمان پیوستگی

برای اینکه قبل از آزمون اصلی آموخته‌های خودم را بسنجم در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنم.

گفت‌وگو با فاطمه دودانگی قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی: فاطمه دودانگی                      

مقطع و رشته:دوازدهم تجربی                 

نام شهر و استان: تهران                         

میانگین تراز: 6251



شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

توسط معلمان مدرسه آشنا شدم و ثبت نام کردم.



چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

دوازدهم دانش آموز بودم و امسال هم که فارغ التحصیل هستم ثبت نام کرده ام.



دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

شرکت در آزمون‌های کانون باعث سنجش آموزه های خودم و مقایسه با دیگران شده است.

 


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

برای کسب مهارت و تجربه شرکت کردم و خسته نیستم.



آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

خیر نداشتم. چون به داشتن استمرار معتقدم. 



برنامه شما برای شروع نیم سال دوم چیست؟

 برای شروع نیم سال دوم میخواهم ترازم افزایش پیدا کند.



 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله برای اینکه قبل از آزمون اصلی آموخته های خودم را بسنجم در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنم.



از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اصلی



مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله طبق برنامه راهبردی درس میخوانم. با مشاوره و برنامه ریزی هفتگی این کار را انجام میدهم.



روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

بعد از هر آزمون، اول سؤالات غلط و نزده را به‌طور کامل تحلیل می‌کنم؛ دلیل اشتباه را مشخص می‌کنم (بی‌دقتی، ضعف علمی یا مدیریت زمان). اگر در درسی درصد پایین‌تری داشته باشم، حتی سؤالات درست آن درس را هم مرور می‌کنم .



کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

زیست و شیمی نقطه قوتم هستند. برای زیست مطالعه‌ی خط‌به‌خط کتاب درسی همراه با تست آموزشی دارم و نکات را حتماً خلاصه‌نویسی می‌کنم. در شیمی هم ابتدا مفهوم را می‌فهمم، بعد تست‌های متنوع می‌زنم. معمولاً در آزمون‌ها درصد این درس‌ها بالاتر از میانگین است و در مدرسه هم نمراتم خوب بوده



در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

ریاضی در ابتدا ضعف داشتم. با کم‌کردن حجم مطالعه، تمرکز روی حل تست‌های آموزشی و تحلیل دقیق اشتباهاتم، به‌تدریج پیشرفت کردم. همچنین تست زمان‌دار را مرحله‌ای وارد برنامه کردم و باعث شد به نقطه قوت نسبی تبدیل شود



برنامه شما برای آمادگی در امتحانات تشریحی ترم اول چیست؟

برای امتحانات تشریحی، تمرکزم روی کتاب درسی، حل نمونه‌سؤالات تشریحی و مرور جزوه‌های مدرسه است. از چند هفته قبل، مرور را شروع می‌کنم و در هفته آخر بیشتر روی نوشتن پاسخ کامل و جمع‌بندی نکات مهم کار می‌کنم



کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

نقش برنامه‌ای و سنجشی آزمون‌ها برایم پررنگ‌تر بود. برنامه آزمون‌ها باعث می‌شد از مسیر خارج نشوم و بخش سنجشی کمک می‌کرد نقاط ضعفم را دقیق شناسایی کنم

 


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟

اول سراغ درس‌هایی می‌روم که درصدشان پایین‌تر از حد انتظار است. بعد با بررسی سؤالات غلط و نزده، مشخص می‌کنم مشکل از کجاست و برای آزمون بعدی، آن مبحث را دوباره مطالعه و تست‌زنی می‌کنم.



دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی دارم. باعث شده نظم بیشتری در مطالعه‌ام ایجاد شود، زمان‌های هدررفته را بشناسم و از نظر روحی هم احساس کنترل و آرامش بیشتری داشته باشم



کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب‌های آبی و زرد را استفاده می‌کنم. تست‌ها سطح‌بندی شده‌اند و پاسخ‌نامه‌ها کامل و آموزشی هستند که برای یادگیری خیلی کمک‌کننده است

 


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟

اوایل سال بیشتر از روش ضربدر و منها استفاده می‌کردم تا سؤالات ساده و زمان‌گیر را جدا کنم. نزدیک‌تر به آزمون و در دوران جمع‌بندی، از استراتژی بازگشت و زمان‌های نقصانی استفاده کردم تا عملکردم بهینه‌تر شود

Menu